Bertilll Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Break me, Monument ARTIST/GRUPP: Lynn KOMPOSITÖR:Lynn INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Flashstream STATUS: Färdig demo (2 låtar) Vi spelade ganska nyligen in i en riktig studio med bandet LYNN. Resultatet finns upplagt för lyssning på http://www.lynn.se Lyssna gärna och skriv en rad om vad ni tyckte om inspelningen och låtarna. Tack Redigerat 17 augusti 2006 av Bertilll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 De två nyaste låtarna låter fint 😳 De äldre är inte helt bra producerade. Bra jobbat ivf. skönt! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cleff (oregistrerad) Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Gillar den dära Monument, den va fan bra. Släpps det ingen skiva eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Kul att ni tycker det är bra! Monument blir en hit! De äldre är inspelade live i replokalen Redigerat 5 september 2006 av Bertilll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Ja, definitivt bra ljud.. gillade "break me", men inte monument.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullfrog Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Schyssta grejer! 🙁 Gillade båda låtarna som fan! Framför allt Monument. Tycker sångaren borde skita ner rösten mer dock. Han har ju ett gött riv om han vill, det hörs, så ge oss mer av det! 😆 Bra låtar, schysst produktion, lagom "alternativt". Det här borde ni få spela in på riktigt allvar snart om alla alster håller samma nivå Ska man klaga på nåt så är det "gitarrsolot" (som ligger över nån slags Maiden-outro) i Monument. Hela det partiet låter rätt kasst faktiskt. Jävligt bra förutom det! 😄🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Tjena Bertill. Kolla reglerna för hur man lägger upp låtar.Ser att du är nykomling på forumet,hälsar dig välkommen,men fixa ovanstående! Så ska jag och många med mig kommentera era låtar. MVH Harmonica mike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Riktigt riktigt bra ljud på Monument! Bra låt också! Men.... eran hemsidan är grymt snygg! Stilren och proper! Trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Riktigt riktigt bra ljud på Monument! Bra låt också! Men.... eran hemsidan är grymt snygg! Stilren och proper! Trevligt! Tänkte också på de...med hemsidan 😉 låtarna va också riktigt bra 😉 Gillar skarpt sångarens röst...och det andra också för den delen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 3 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2006 Fan, tack för alla goa kommentarer! Harmonica Micke: Tack för det trevliga välkomnandet! Jag skulle gärna ladda upp låtarna men bandet har beslutat att ej ha dom nerladdningsbara. Klart att det vore jätte skoj om flera kommenterade musiken, vet inte hur jag ska lösa det så. Det är Jonas Persson i bandet som gjort hemsidan, han är skitduktig enligt mig! Finns mer av hans konst på http://www.hemsida.net/neckdraft/ om nån är intresserad. ..skoj att så många gillade det och orkade skriva en rad..det gör att man blir peppad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 4 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 4 augusti 2006 Gillar den dära Monument, den va fan bra. Släpps det ingen skiva eller? Tack, Vi kommer spela in en 5-spårs EP i höst. Som kommer att finnas på hemsidan..så bookmarka 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 7 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2006 Schyssta grejer! 😄Gillade båda låtarna som fan! Framför allt Monument. Tycker sångaren borde skita ner rösten mer dock. Han har ju ett gött riv om han vill, det hörs, så ge oss mer av det! Bra låtar, schysst produktion, lagom "alternativt". Det här borde ni få spela in på riktigt allvar snart om alla alster håller samma nivå Ska man klaga på nåt så är det "gitarrsolot" (som ligger över nån slags Maiden-outro) i Monument. Hela det partiet låter rätt kasst faktiskt. Jävligt bra förutom det! 😳😄 Rätt kasst..,hehe...ska framföra det 😄 själv gillar jag det!...men smaken är ju som (_*_) 😎 Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Jag orkade bara lyssna på halva Monument innan jag stängde sidan, låten började ju ok men när det skulle hända något (i mitt tycke) så gjorde det liksom inte det. Disten lät horribel - tog över hela ljudbilden i stereo. Jaja, nu menar jag inte att vara elak, bara berättar hur jag uppfattade det. Men med andra ord; jag tyckte alltså att ljudet var eller vad, som motsats till bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Låter gött! Bra ljud å stabil hemsida, lycka till! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 7 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2006 Jag orkade bara lyssna på halva Monument innan jag stängde sidan, låten började ju ok men när det skulle hända något (i mitt tycke) så gjorde det liksom inte det. Disten lät horribel - tog över hela ljudbilden i stereo. Jaja, nu menar jag inte att vara elak, bara berättar hur jag uppfattade det. Men med andra ord; jag tyckte alltså att ljudet var eller vad, som motsats till bra. ok, tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera ändå! synd att du missade "break me" den är lite tyngre med goare dist! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 (redigerat) Lyssnade igen o gillade "break me" bättre... 🙂 Bättre ljud (inbillar jag mig? borde väl vara samma om låtar är inspelade vid samma tillfälle kanske!) och bättre låt. Det är nog inte min stil bara men det är bra lirat. Er webplats är snygg! Försöker f.ö. åtminestone ge en kort kommentar om allt jag lyssnar på här oavsett vad jag tycker om det... det är en inspelning alltid värd o jag försöker vara objektiv och uppriktig. 🙂 Redigerat 7 augusti 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 småmumsigt btw, logga in på myspace 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 småmumsigt btw, logga in på myspace 😆 hehe.. huh?..vad händer på Myspace? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hey Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Tjenare! Bra låtar... Break me är riktigt shysst! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 13 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 13 augusti 2006 Tjenare! Bra låtar... Break me är riktigt shysst! 🙂 Tja tackar! jag gillar break me också. Men "Slave" och "Monument" är nog snäppet vassare 🙁 Tack för att du tog dig tid att lyssna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Bertilll, vem av medlemmarna är du? Känns som om du skulle kunna vara både Ludde eller Jimmie under falsknamn, men de andra känner jag inte, så de kanske är lika roliga 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Grattis, det låter toppen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarAfrem Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Vaddå 'färdig demo'? Det här är ju skiva! Varför blir det så fruktansvärt mycket bättre i en 'riktig studio'. Det känns nästan lite hopplöst att hålla på hemma och pula. Allvarligt, oerhört bra. Skönt ljud, bra låtar. Lycka till! Mikael PS sångaren påminmer om Chris Cornell här och var.. inte illa! DS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 13 augusti 2006 Dela Postat 13 augusti 2006 Vaddå 'färdig demo'? Det här är ju skiva!Varför blir det så fruktansvärt mycket bättre i en 'riktig studio'. Det känns nästan lite hopplöst att hålla på hemma och pula. Allvarligt, oerhört bra. Skönt ljud, bra låtar. Lycka till! Mikael PS sångaren påminmer om Chris Cornell här och var.. inte illa! DS Här handlar det faktiskt snarare om duktigt folk och hårt arbete än det faktum att det är en "riktig studio". För såvitt jag vet är det här inspelat i en studio som u grund och botten är en replokal deluxe med en skiljevägg i, ungefär, och sången i ett sovrum. 😄 Bertilll kanske kan dementera det dock, men jag tror att det är så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarAfrem Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Okej! Då blir man ju mer peppad än uppgiven! Än en gång: oerhört bra ljud! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2006 Här handlar det faktiskt snarare om duktigt folk och hårt arbete än det faktum att det är en "riktig studio". För såvitt jag vet är det här inspelat i en studio som u grund och botten är en replokal deluxe med en skiljevägg i, ungefär, och sången i ett sovrum. 😕 Bertilll kanske kan dementera det dock, men jag tror att det är så. Ja, det stämmer precis Rickard. Vi spelade in hos en snubbe som heter Fredrik Jordanius, och det var han som trollade till det härliga ljudet i sin studio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2006 Vaddå 'färdig demo'? Det här är ju skiva!Varför blir det så fruktansvärt mycket bättre i en 'riktig studio'. Det känns nästan lite hopplöst att hålla på hemma och pula. Allvarligt, oerhört bra. Skönt ljud, bra låtar. Lycka till! Mikael PS sångaren påminmer om Chris Cornell här och var.. inte illa! DS Tack för det! Hehe Chris Cornell är grym! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bertilll Postat 17 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2006 Okej! Då blir man ju mer peppad än uppgiven!Än en gång: oerhört bra ljud! Kolla in http://www.home.no/ablaze/ det är hemsidan till Studion där vi spelade in i. Där står lite info om utrustning etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Bra! 🙁 Gillar det som händer i Break Me vid 3:50 Gillar soundet oxå, även om man kunde göra arret något lite mer händelserikt på nåt sätt. Låten känns längre än vad den är. Monument låter sämre, speciellt på trummorna. Annars känns den låten bättre. Vid 4:10 händer nåt mindre bra, byt ut det solot mot ett annat. Jag skulle gärna tipsa sångaren om att artikulera mer, det blir lite för mycket mummel mellan varven. O oxå se upp lite med svengelskan ibland. Känns oxå som att en keyboardist skulle lyfta er rejält! Lyssnade oxå på For You. Bra låt. Ska den oxå med på EP:n? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Känns oxå som att en keyboardist skulle lyfta er rejält! Haha! Jag håller med 😲 Bertill, jag vet vem Jodda är, och sådär. Och så känner jag Ludde då. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.