Jump to content
Annons

Kan inte öppna pdf-filer

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Min dator vägrar öppna pdf-filer. I google finns ju mycket material i artiklar, handböcker och annat som är just pdf-filer. När jag ska klicka för att öppna en pdf-fil, så säger datorn ALLTID att Microsoft Internet Explorer har stött på ett problem och måste stänga ned. Vad är felet? Hur löser jag det?

😳

:musik

Annons
Postat

Förmodligen pdf-plugin:et som kraschar. Prova att inaktivera det så startas Acrobat Reader upp i ett eget fönster i stället.

Verktyg, Internet-alternativ, Program, Tilläggskomponenter. Markera "Adobe PDF Reader" och tryck "Inaktivera", "OK" och stäng sedan alla Internet Explorer-fönster och starta igen.

Hjälper inte det rekommenderar jag en annan webbläsare:

http://www.mozilla.com/firefox/

eller

http://www.opera.com/

Båda är långt bättre än Internet Explorer, även om Microsoft nu snart efter flera år av väntan ska släppa en ny version som ska kunna konkurrera med dessa.

musik (oregistrerad)
Postat

Ingen skillnad.

😮

Postat

Låter märkligt. Jag gissade på exakt samma problem och lösning som tydal skrev.

Har du avinstallerat och installerat om Adobe Reader?

musik (oregistrerad)
Postat

Jag har Adobe 7.0 och Windows XP. Synd, för jag tänkte skriva ut handboken till ljudkortet E-mu 1616 och låta spiralinbinda, precis som jag gjort med hela Cubase LE. Det senare blev ca. 800 sidor, men ack så snyggt och praktiskt.

Har inte avinstallerat och ominstallerat Adobe 7.0. Jag kanske skulle satsa på den där nyare varianten?

😮

Postat (redigerat)

Hämta ner updaten från Adobes hemsida och installera den. Kan ju faktiskt fungera, eftersom Adobe envisas med att hävda det... 😮

http://www.adobe.com/downloads/updates/

Edit: Lade till länken där jag hade tänkt lägga den från början.... ojojoj

Redigerat av Lee
musik (oregistrerad)
Postat

Tycker $299.99 var väl dyrt för Adobe Acrobat Reader nya versionen, som det står på deras hemsida.

När jag köpte min dator ingick faktiskt Adobe Acrobat Reader. När jag klickade utifrån mitt A A Reader-program så stod det att det inte fanns någon senare version.

Antar att bara en ominstallation krävs.

😕

Postat
Tycker $299.99 var väl dyrt för Adobe Acrobat Reader nya versionen, som det står på deras hemsida.

När jag köpte min dator ingick faktiskt Adobe Acrobat Reader. När jag klickade utifrån mitt A A Reader-program så stod det att det inte fanns någon senare version.

Antar att bara en ominstallation krävs.

😕

Reader kostar inte pengar, det har alltid varit gratis. Du måste ha kommit till nån sida för hela Acrobat-paketet.

Adobe Reader Download

musik (oregistrerad)
Postat

Updaten, version Adobe Reader 7.0.8, är ju den jag har...

😕

musik (oregistrerad)
Postat

Sådär. Nu har jag installerat Adobe Reader 7.0.8 på nytt, men tyvärr ingen skillnad. Det står som vanligt: "Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas". Mmm...

Reparation av Windows väntar?

😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.