Richie76 Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 HallÄj! HÄller pÄ att köra igÄng en hemsida dÀr man ska kunna ladda ner mp3 gratis frÄn. Har skaffat webhotell via b-one.net dÀr det stÄr i villkoren: "Det Àr inte tillÄtet att ha större mÀngder filer liggande för download eller visning utan föregÄende avtal med B-one. Avsikten Àr inte att fungera som en extern hÄrddisk för lagring av data filer som zip, MP3, jpg, etc., utan som framvisnings/försÀljningsplats för bÄde företag och privatpersoner." NÀr man mejlar dem och sÀger att vi tÀnkte lÀgga upp 8 st mp3 som vi Àr uphovsmÀn till blir svaret : Nej, tyvÀrr. Nu har vi kollat upp andra servrar som man kan lÀnka till. De mÄste tillÄta mp3 och fri trafik, men har inte hittat nÄgon. Hur gör ni? NÄn som har ett tips?
Linus Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Jag skulle tipsa dig om Loopia och Aleborg Det enda som inte ingÄr Àr SQL-databas, som kostar extra. Men annars har du en stabil host med bra avtal och bra support. Jag kör sjÀlv Loopia och Àr nöjd!
Claes Holmerup Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 B-one Ă€r kasst för musiker. Det har framkommit i diverse mer eller mindre hĂ€tska diskussioner i forumet... đł Sedan existerar det inget som heter "fri trafik". Det Ă€r mĂ„nga (inklusive b-one) som hĂ€vdar att de har "fri trafik" - men det innebĂ€r bara att man inte betalar extra för trafiken. Om trafiken överstiger en viss mĂ€ngd (med en vĂ€ldigt luddig grĂ€ns som man aldrig fĂ„r reda pĂ„), sĂ„ gör det över till delen i bestĂ€mmelserna om att man inte fĂ„r belasta deras server för mycket... VĂ€lj ett bra webhotell i stĂ€llet, dĂ€r det inte Ă€r en massa luddiga regler. Min testsite ligger pĂ„ http://smartconsumers.infinology.com - och dĂ€r Ă€r det inga restriktioner sĂ„ lĂ€nge man innehar rĂ€ttigheterna till materialet sjĂ€lv. Utrymmet och trafiken Ă€r glasklart definierad, sĂ„ det finns inga tvivel om vad som gĂ€ller. Sedan finns Ă€ven http://www.dreamhost.com - men dem har jag inte testat sjĂ€lv Ă€nnu. Vill man ha pĂ„ nĂ€rmare hĂ„ll, sĂ„ finns ocksĂ„ http://www.surftown.se - som inte Ă€r kinkiga nĂ€r det gĂ€ller eget material, pĂ„ det sĂ€tt som b-one Ă€r - men inte heller Surftown har nĂ„gon klart definierad trafikgrĂ€ns. http://www.scorpiondata.com Ă€r ytterligare en host som har ordentligt med utrymme till vettiga pengar - men de har haft en hel del trassel med downtime, sĂ„ jag Ă€r lite kluven till att rekommendera dem...
Richie76 Postat 2 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2006 Ska kolla upp! tack för svar! đł
Linus Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Fint att Claes varnade för B-One, jag kĂ€nde att jag inte orkade spy galla pĂ„ dem en gĂ„ng till.... đł
Richie76 Postat 2 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2006 Har aldrig haft nĂ„n koll pĂ„ webhotell.. Borde kanske kollat hĂ€r innan! đ
jonah Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 www.web10.se Billigt (9 kr i mÄnaden) och bra! Har lagt upp nÄgra kunder dÀr... inga problem..
Linus Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Jo, Web10 ser intressanta ut pÄ pappret. Det mÄste jag medge. Men jag har inte hört mycket om dem, och vill gÀrna höra mer omdömen frÄn deras kunder. Vad Àr bra resp. dÄligt? För 9:-/mÄnaden kan man vÀl inte vÀnta sig nÄgon större trafikmÀngd? Och vilken svarstid och överföringshastighet kan uppnÄs mot servern? Och hur fungerar supporten? Jag skulle bli förvÄnad ifall de dÀr danskarna erbjöd en svensktalande vÀnlig och hjÀlpsam telefonsupport för lokalsamtalstaxa? Redigerat 2 augusti 2006 av Linus
spaceman Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Jag kan rekomendera Cliche webhotellet. Servrarna stÄr i Danmnark. DÀr fÄr du allt lull-lull pÄ köpet. http://www.clichehosting.com/se/?wid=210
pennudd Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 (redigerat) varför funkar inte www.myspace.com? dĂ€r kan man lĂ€gga upp 4 st lĂ„tar per sida... dĂ„ det Ă€r ju bara att ha tvĂ„ sidor dĂ€r... busenkelt đ Redigerat 2 augusti 2006 av pennudd
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jo, Web10 ser intressanta ut pÄ pappret. Det mÄste jag medge. Men jag har inte hört mycket om dem, och vill gÀrna höra mer omdömen frÄn deras kunder. Vad Àr bra resp. dÄligt? För 9:-/mÄnaden kan man vÀl inte vÀnta sig nÄgon större trafikmÀngd? Och vilken svarstid och överföringshastighet kan uppnÄs mot servern? Och hur fungerar supporten? Jag skulle bli förvÄnad ifall de dÀr danskarna erbjöd en svensktalande vÀnlig och hjÀlpsam telefonsupport för lokalsamtalstaxa? Med tanke pÄ följande citat frÄn deras regler (som ser ut att vara vÀldigt likartade med b-one), sÄ verkar det inte vara nÄgot sÀkert stÀlle för musiker... Den diskplats som tilldelats Àr berÀknad till webbsidor, e-post och databas. Web10 tillÄter inte anvÀndande av diskplats för lagring av större filer för nedladdning, direktuppspelning (streaming media) eller lagring av material som inte Àr avsett att anvÀndas i samband med webbsidor, e-post eller databas. Web10 erbjuder fri trafik pÄ abonnemanget, sÄvida innehÄllet följer ovanstÄende regler, och sÄvida inte trafiken belastar maskiner och nÀtverk i orimlig grad.
Linus Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jo, Web10 ser intressanta ut pĂ„ pappret. Det mĂ„ste jag medge. Men jag har inte hört mycket om dem, och vill gĂ€rna höra mer omdömen frĂ„n deras kunder. Vad Ă€r bra resp. dĂ„ligt? För 9:-/mĂ„naden kan man vĂ€l inte vĂ€nta sig nĂ„gon större trafikmĂ€ngd? Och vilken svarstid och överföringshastighet kan uppnĂ„s mot servern? Och hur fungerar supporten? Jag skulle bli förvĂ„nad ifall de dĂ€r danskarna erbjöd en svensktalande vĂ€nlig och hjĂ€lpsam telefonsupport för lokalsamtalstaxa? Med tanke pĂ„ följande citat frĂ„n deras regler (som ser ut att vara vĂ€ldigt likartade med b-one), sĂ„ verkar det inte vara nĂ„got sĂ€kert stĂ€lle för musiker... Den diskplats som tilldelats Ă€r berĂ€knad till webbsidor, e-post och databas. Web10 tillĂ„ter inte anvĂ€ndande av diskplats för lagring av större filer för nedladdning, direktuppspelning (streaming media) eller lagring av material som inte Ă€r avsett att anvĂ€ndas i samband med webbsidor, e-post eller databas. Web10 erbjuder fri trafik pĂ„ abonnemanget, sĂ„vida innehĂ„llet följer ovanstĂ„ende regler, och sĂ„vida inte trafiken belastar maskiner och nĂ€tverk i orimlig grad. DĂ€r hade vi det ja! Katching! Vem behöver 1000 MB för html-filer och php/asp/sql förresten? đđ spaceman, Ă€r du sjĂ€lv anvĂ€ndare hos Cliche eller bara hört gott om dem?
Pluffo Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Vem behöver 1000 MB för html-filer och php/asp/sql förresten? đđ Precis vad jag ocksĂ„ undrar. Det Ă€r sĂ„ idiotiskt sĂ„ att det inte Ă€r sant. Det Ă€r ungefĂ€r som att bygga en motorvĂ€g men sedan bara tillĂ„ta cykeltrafik đ Precis som det redan pĂ„pekats sĂ„ Ă€r det ju ocksĂ„ bara bull-shit att det skulle vara fri trafik. Fri trafik innebĂ€r istĂ€llet att det finns en grĂ€ns men att företagen inte avslöjar den. Usch đ
Richie76 Postat 3 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 3 augusti 2006 Jag kan rekomendera Cliche webhotellet. Servrarna stÄr i Danmnark. DÀr fÄr du allt lull-lull pÄ köpet. http://www.clichehosting.com/se/?wid=210 LÀste i deras affÀrsvillkor: "Det Àr inte tillÄtet att ha filer liggande pÄ hemsidan för download.." KÀndes tyvÀrr inte helt lÄngt ifrÄn b-ones villkor..
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Jag kan rekomendera Cliche webhotellet. Servrarna stĂ„r i Danmnark. DĂ€r fĂ„r du allt lull-lull pĂ„ köpet. http://www.clichehosting.com/se/?wid=210 Med tanke pĂ„ svaret jag fick nĂ€r jag frĂ„gade, sĂ„ Ă€r det lika olĂ€mpligt som b-one för musiker: Det som jag markerade med rött Ă€r en ganska viktig bit, verkar det som... đđđ - och förstĂ„s den gamla vanliga formuleringen som gĂ€ller nĂ€r de felaktigt pĂ„stĂ„r att man fĂ„r "obegrĂ€nsad trafik". Skitsnack som vanligt. đ Hej, Vi tillĂ„ter inte filarkiv i den betydning at f. eks. mp3 filar inte kan vara tilgjengelig for nedlastning. Enligt vĂ„r mening har inte nedlastning av mp3-filar nĂ„got med hemsidor at gjĂžra. Samtidig har du obegrensat traffik, med betingelser av at man inte har sĂ„ stor traffik at man sinker ned serveren og gjĂžr det besvĂŠrligt for vĂ„ran andre kundor. VĂ€nliga hĂ€lsningar  Support Sverige  -------------------------------  Cliche Webhosting Sweden  http://www.cliche.se/  Tlf. 040-305537  Fax. 040-305547  -------------------------------  DĂ„ vĂ„r svenska support personal har semester i perioden 1-14 augusti kommer denna mail att vara besvarad pĂ„ danska eller norska.  Om du gĂ€rna vill ha en översĂ€ttelse till engelska ber vi skriva till oss igen, dĂ„ vill vi översĂ€tta svaret. Claes Holmerup skrev: > Hej! > Jag fick ett tips om att ni har bra priser pĂ„ webhotell. Jag sĂ„g att det > bl a stod att ni erbjuder obegrĂ€nsad trafik. InnebĂ€r det att folk kan > hĂ€mta hur mycket som helst frĂ„n min hemsida, eller finns det nĂ„gra > restriktioner? > Anledningen till att jag frĂ„gar, Ă€r att jag Ă€r musiker och kommer att > lĂ€gga upp egen musik i MP3-format - och det Ă€r risk att det kan bli > vĂ€ldigt mycket nerladdningar... > > MVH > Claes Redigerat 3 augusti 2006 av Claes
spaceman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Betr Cliche och downloads sÄ gÀller det filer av *.exe typ. AlltsÄ exekverbara programfiler som man inte fÄr lÀgga upp pÄ deras servrar pga sÀkerhetsrisken. Mp3, Wav etc filer Àr inte fristÄende program. Nej dom Àr inte danskar pÄ supporten. BÄde svenskar & danskar. Ja det Àr öppen trafik. Jag har deras Epsilon suite med 2 gb och Àr mycket nöjd. Har aldrig varit nÄgot strul med dom.
Linus Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Ska vi göra ett öppet brev till samtliga hotell? Vi förklarar att mp3-filer, i vÄr mening, har mycket att göra med webbsidor för en musiker eller tekniker. För annars borde de förbjuda en konstnÀr att visa bilder av sina tavlor pÄ hemsidan. Redigerat 3 augusti 2006 av Linus
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Betr Cliche och downloads sĂ„ gĂ€ller det filer av *.exe typ. AlltsĂ„ exekverbara programfiler som man inte fĂ„r lĂ€gga upp pĂ„ deras servrar pga sĂ€kerhetsrisken.Mp3, Wav etc filer Ă€r inte fristĂ„ende program. Nej dom Ă€r inte danskar pĂ„ supporten. BĂ„de svenskar & danskar. Ja det Ă€r öppen trafik. Jag har deras Epsilon suite med 2 gb och Ă€r mycket nöjd. Har aldrig varit nĂ„got strul med dom. ...men Cliche skrev ju i sitt svar till mig, att "MP3 inte har med hemsidor att göra" och att filarkiv i form av t ex MP3 inte fĂ„r vara tillgĂ€ngliga för nedladdning... Helt klockrent svar som sĂ€ger: Musiker göre sig icke besvĂ€r... đ - och förstĂ„s det vanliga förbehĂ„llet om den "obegrĂ€nsade trafiken", att man inte fĂ„r belasta servern för mycket - dvs precis samma flummiga och odefinierade grĂ€ns som b-one har... Tacka vet jag webhotell dĂ€r man talar om klart och tydligt att si eller sĂ„ mĂ„nga GB/mĂ„nad ingĂ„r - och om trafiken överstiger det, sĂ„ fĂ„r man betala extra för det. Dessa webhotell med otydliga och godtyckliga grĂ€nser, brukar ha för vana att stĂ€nga ner hemsidan om det blir för mycket trafik, medan seriösa aktörer debiterar för den extra trafik som har genererats och som överstiger avtalet. Exempelvis Infinology, dĂ€r man betalar 7USD/mĂ„nad för 9GB utrymme och 50GB download/mĂ„nad - och dĂ€r det inte Ă€r nĂ„gra tveksamheter om man fĂ„r eller inte fĂ„r lĂ€gga upp egna MP3:or.
tbruce Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Sorry Rick men du har blivit ordentligt lurad om du har skrivit pĂ„ ett avtal som sĂ€ger att du inte kan fĂ„ ha 8 mp3filer pĂ„ din egen webbplats om det inte passar hotellet... Shit, vad ska man dĂ„ ha sina MB till? Den typen av webhotell riktar sig helt enkelt inte till nĂ„gon som vill göra en nĂ„gorlunda seriös sida. Har hört mĂ„nga skrĂ€ckhistorier om folk som pĂ„ liknande webhotell helt plötsligt fĂ„tt sin hemsida nerstĂ€ngd utan mycket förvarning för att nĂ„gon viss fil har fĂ„tt mĂ„nga hits eller sĂ„. Riktigt skrĂ€pigt att behandla sina kunder pĂ„ det sĂ€ttet. Kan föreslĂ„ www.manufrog.com, fishigt namn men verkar vara rĂ€tt schysst i övrigt. Har inte anvĂ€nt det sjĂ€lv Ă€n sĂ„ jag kan inte svĂ€ra pĂ„ det, men allt jag har hört om dom har varit positivt. đ SjĂ€lv anvĂ€nder jag Crystone vilket funkar hyfsat men inte perfekt. Inga fantastiska priser heller. Men jag fĂ„r iaf ha mp3or uppe. đ
Nikolaus Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jo, Web10 ser intressanta ut pÄ pappret. Det mÄste jag medge. Men jag har inte hört mycket om dem, och vill gÀrna höra mer omdömen frÄn deras kunder. Vad Àr bra resp. dÄligt? För 9:-/mÄnaden kan man vÀl inte vÀnta sig nÄgon större trafikmÀngd? Och vilken svarstid och överföringshastighet kan uppnÄs mot servern? Och hur fungerar supporten? Jag skulle bli förvÄnad ifall de dÀr danskarna erbjöd en svensktalande vÀnlig och hjÀlpsam telefonsupport för lokalsamtalstaxa? Web 10 fungerar utmÀrkt! Har haft det i 2 Är nu och hÀr i hushÄllet kör vi det pÄ neitcho.com och annelirydahl.com med bÄde mp3or och nÄn video pÄ. Inget att klaga pÄ Ànnu.
spaceman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 ...men Cliche skrev ju i sitt svar till mig, att "MP3 inte har med hemsidor att göra" och att filarkiv i form av t ex MP3 inte fĂ„r vara tillgĂ€ngliga för nedladdning... Helt klockrent svar som sĂ€ger: Musiker göre sig icke besvĂ€r... đ - och förstĂ„s det vanliga förbehĂ„llet om den "obegrĂ€nsade trafiken", att man inte fĂ„r belasta servern för mycket - dvs precis samma flummiga och odefinierade grĂ€ns som b-one har... Ăh, jag lagt upp över 700 mb mp3 pĂ„ sajten. SĂ„ lĂ€nge det handlar om min musik som inte inte Ă€r STIM:ad sĂ„ Ă€ger jag materialet som man lĂ€gger upp. Jag tror dansken du fick svar av Ă€r skraj för piratkopiering och ilegala mp3:or för dĂ„ kan det bli en belastning pĂ„ deras servrar vilket dom ocksĂ„ Ă€r skraja för. Men men, skulle det bli strul sĂ„ byter jag hotell. Dom har iallafall inte hört av sig om detta.
Linus Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 ...men Cliche skrev ju i sitt svar till mig, att "MP3 inte har med hemsidor att göra" och att filarkiv i form av t ex MP3 inte fĂ„r vara tillgĂ€ngliga för nedladdning... Helt klockrent svar som sĂ€ger: Musiker göre sig icke besvĂ€r... đ - och förstĂ„s det vanliga förbehĂ„llet om den "obegrĂ€nsade trafiken", att man inte fĂ„r belasta servern för mycket - dvs precis samma flummiga och odefinierade grĂ€ns som b-one har... Ăh, jag lagt upp över 700 mb mp3 pĂ„ sajten. SĂ„ lĂ€nge det handlar om min musik som inte inte Ă€r STIM:ad sĂ„ Ă€ger jag materialet som man lĂ€gger upp. Jag tror dansken du fick svar av Ă€r skraj för piratkopiering och ilegala mp3:or för dĂ„ kan det bli en belastning pĂ„ deras servrar vilket dom ocksĂ„ Ă€r skraja för. Men men, skulle det bli strul sĂ„ byter jag hotell. Dom har iallafall inte hört av sig om detta. Skulle du vĂ„ga maila till supporten och berĂ€tta för dem att du har 700 MB MP3 pĂ„ din hemsida? đ AlltsĂ„, kan du lita pĂ„ deras service och att de skulle svara positivt pĂ„ frĂ„gan? Eller Ă€r det som jag tror, att du chansar, "lever osĂ€kert" och hoppas pĂ„ att inget hĂ€nder? đ SjĂ€lv mailade jag Loopia i frĂ„gan innan jag startade abonnemanget dĂ€r. Jag fick till svar att de inte lĂ€gger sig i vad jag erbjuder pĂ„ min hemsida eller vad jag anvĂ€nder den till, sĂ„lĂ€nge jag följer svenska lagar, regler och deras avtal.
spaceman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Skulle du vĂ„ga maila till supporten och berĂ€tta för dem att du har 700 MB MP3 pĂ„ din hemsida? đ SjĂ€lv mailade jag Loopia i frĂ„gan innan jag startade abonnemanget dĂ€r. Jag fick till svar att de inte lĂ€gger sig i vad jag erbjuder pĂ„ min hemsida eller vad jag anvĂ€nder den till, sĂ„lĂ€nge jag följer svenska lagar, regler och deras avtal. Jag tror dom har script som körs schemalagt för att hitta vissa filtyper som .exe .mp3 etc pĂ„ deras servrar. Ăr det nĂ„got skumt dom hittar lĂ€r dom nog höra av sig. Man Ă€r ju Ă€ndĂ„ kund hos ett webbhotell och konkurensen Ă€r stenhĂ„rd ibland webbhotellen. Blir det gnĂ€ll sĂ„ Ă€r det bara att ta med sig domĂ€nnamnet och flytta.
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Skulle du vĂ„ga maila till supporten och berĂ€tta för dem att du har 700 MB MP3 pĂ„ din hemsida? đ SjĂ€lv mailade jag Loopia i frĂ„gan innan jag startade abonnemanget dĂ€r. Jag fick till svar att de inte lĂ€gger sig i vad jag erbjuder pĂ„ min hemsida eller vad jag anvĂ€nder den till, sĂ„lĂ€nge jag följer svenska lagar, regler och deras avtal. Jag tror dom har script som körs schemalagt för att hitta vissa filtyper som .exe .mp3 etc pĂ„ deras servrar. Ăr det nĂ„got skumt dom hittar lĂ€r dom nog höra av sig. Man Ă€r ju Ă€ndĂ„ kund hos ett webbhotell och konkurensen Ă€r stenhĂ„rd ibland webbhotellen. Blir det gnĂ€ll sĂ„ Ă€r det bara att ta med sig domĂ€nnamnet och flytta. FortsĂ€ttning följer: Hej, Jag kan inte svara for din venn eftersom jag inte vet hvem han er, och mest antagelig har han stadig sin hemsida uppe eftersom han inte drar til seg nog uppmerksamhet til at teknikerna ser at han "misbrukar" sitt omrĂ„de. For tiden har jag ingen begrensningar at ge deg eftersom traffikken per mĂ„nad ER obegrensad, men at det samtidig kommer med kravet om at man inte skal hvarken kjĂžra eller gjĂžra nĂ„got som fĂ„r serveren til at inte fungera som den skal. VĂ€nliga hĂ€lsningar  Support Sverige  -------------------------------  Cliche Webhosting Sweden  http://www.cliche.se/  Tlf. 040-305537  Fax. 040-305547  -------------------------------  DĂ„ vĂ„r svenska support personal har semester i perioden 1-14 augusti kommer denna mail att vara besvarad pĂ„ danska eller norska.  Om du gĂ€rna vill ha en översĂ€ttelse till engelska ber vi skriva till oss igen, dĂ„ vill vi översĂ€tta svaret. Claes Holmerup skrev: > Hej! > DĂ„ kan jag alltsĂ„ inte göra en hemsida dĂ€r jag presenterar mig sjĂ€lv och > lĂ„ter besökarna hĂ€mta min egen musik om de vill? > En musikers hemsida mĂ„ste fĂ„ innehĂ„lla egen nedladdningsbar musik - > annars Ă€r ju en hemsida helt meningslös. > Jag fick dessutom tipset om ert webhotell av en musiker som har sin > hemsida hos er - och enligt honom har det inte varit nĂ„gra problem, sĂ„ > dĂ€rför blir jag förvĂ„nad över att ert svar verkar innebĂ€ra totalt stopp > för musiker... > > Hur mycket download per mĂ„nad kan tillĂ„tas innan det belastar servern > för mycket? Ni mĂ„ste vĂ€l ha nĂ„gon grĂ€ns...? Ăr det 20GB/mĂ„nad, > 100GB/mĂ„nad eller 10TB/mĂ„nad...? Det Ă€r omöjligt att planera nĂ€r ni > pĂ„stĂ„r att ni har "obegrĂ€nsad trafik", men sedan Ă€ndĂ„ begrĂ€nsar det utan > att ange en tydlig grĂ€ns... > > MVH > Claes > Som med sĂ„ mĂ„nga andra, vĂ€grar de nĂ€mna var grĂ€nsen gĂ„r - vilket gör att det kanske fungerar bra fram till den dag man gör en lĂ„t som fĂ„r mycket uppmĂ€rksamhet och de stĂ€nger hemsidan för att den belastar för mycket... Inte att rekommendera, med andra ord. đ Redigerat 3 augusti 2006 av Claes
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jo, Web10 ser intressanta ut pĂ„ pappret. Det mĂ„ste jag medge. Men jag har inte hört mycket om dem, och vill gĂ€rna höra mer omdömen frĂ„n deras kunder. Vad Ă€r bra resp. dĂ„ligt? För 9:-/mĂ„naden kan man vĂ€l inte vĂ€nta sig nĂ„gon större trafikmĂ€ngd? Och vilken svarstid och överföringshastighet kan uppnĂ„s mot servern? Och hur fungerar supporten? Jag skulle bli förvĂ„nad ifall de dĂ€r danskarna erbjöd en svensktalande vĂ€nlig och hjĂ€lpsam telefonsupport för lokalsamtalstaxa? Web 10 fungerar utmĂ€rkt! Har haft det i 2 Ă„r nu och hĂ€r i hushĂ„llet kör vi det pĂ„ neitcho.com och annelirydahl.com med bĂ„de mp3or och nĂ„n video pĂ„. Inget att klaga pĂ„ Ă€nnu. Som sagt, Ă€r web10 inte att rekommendera om man vill vara helt sĂ€ker pĂ„ att inte bli nedstĂ€ngd. Allt enligt deras regler, som jag citerade tidigare, men tar igen för att höja ett varningens finger: Den diskplats som tilldelats Ă€r berĂ€knad till webbsidor, e-post och databas. Web10 tillĂ„ter inte anvĂ€ndande av diskplats för lagring av större filer för nedladdning, direktuppspelning (streaming media) eller lagring av material som inte Ă€r avsett att anvĂ€ndas i samband med webbsidor, e-post eller databas. Web10 erbjuder fri trafik pĂ„ abonnemanget, sĂ„vida innehĂ„llet följer ovanstĂ„ende regler, och sĂ„vida inte trafiken belastar maskiner och nĂ€tverk i orimlig grad. Det Ă€r i princip samma regler hos alla de extremt billiga webhotellen - och det innebĂ€r att om man som musiker lĂ€gger upp sina lĂ„tar för nerladdning, sĂ„ kan de faktiskt stĂ€nga ner sidan vilken dag som helst med hĂ€nvisning till de regler som man har godkĂ€nt nĂ€r man tecknade abonnemanget. Tycker man att det Ă€r ok att leva med det hotet hĂ€ngande över sig hela tiden, sĂ„ Ă€r det ju ok - men vill man vara sĂ€ker sĂ„ fĂ„r man se sig om efter mer tillförlitliga stĂ€llen, som tyvĂ€rr ocksĂ„ brukar kosta lite mer... đ
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jag kan förresten lĂ€nka till en annan lĂ„ng diskussion vi hade för ett bra tag sedan, om olika webhotell: https://www.studio.se/index.php?showtopic=972 đ DĂ€r finns bl a svar pĂ„ direkta frĂ„gor stĂ€llda av mig till b-one... Jag tycker att det Ă€r mycket viktigt att kolla upp sĂ„dant i stĂ€llet för att bara chansa pĂ„ att det kommer att gĂ„ bra, trots att man bryter mot hotellets bestĂ€mmelser. I vĂ€rsta fall blir hemsidan nerstĂ€ngd och man fĂ„r inte ens vara kvar under den tid man har betalat för...
Richie76 Postat 3 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 augusti 2006 Jag kan förresten lĂ€nka till en annan lĂ„ng diskussion vi hade för ett bra tag sedan, om olika webhotell: https://www.studio.se/index.php?showtopic=972 đ DĂ€r finns bl a svar pĂ„ direkta frĂ„gor stĂ€llda av mig till b-one... Jag tycker att det Ă€r mycket viktigt att kolla upp sĂ„dant i stĂ€llet för att bara chansa pĂ„ att det kommer att gĂ„ bra, trots att man bryter mot hotellets bestĂ€mmelser. I vĂ€rsta fall blir hemsidan nerstĂ€ngd och man fĂ„r inte ens vara kvar under den tid man har betalat för... Tackar! Ska kolla in. đ
spaceman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 SÄ lÀnge sevrarna mÄr bra pÄ webhotellen sÄ kan operatörerna lugnt surfa vidare och alla Àr glada och lyckliga. Grejen med mp3 och om man lyckas med konststycket att lÀgga ut en lÄt som kanske 1000-2000 pers laddar ner inom ett dygn. Ja dÄ Àr det en annan historia man kanske inte bryr sig om i det lÀget. DÄ Àr ju bekrÀftelsen ganska klar. LÄten cirkulerar sedan runt pÄ nÀtet ÀndÄ pÄ andra platser. Ta Booten Anna t ex...
Nikolaus Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Ăr man hevy metal mania finns gratis webspace hĂ€r truemetal.org - your own unique url, http://truemetal.org/your_site - unlimited amount of webspace - miva support (scripting language) - ssi (server side includes) - guestbook and message board on request - ftp-access to your webspace - php4 scripting support - your own mysql database
Tobb Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 www.manufrog.com har jag haft i ett Ă„r. De hyr in sig pĂ„ servrar i USA, det Ă€r dĂ€rför de Ă€r billiga. Tror det Ă€r 2 privatpersoner som driver sidan pĂ„ fritiden. Har frĂ„gat nĂ„gra enkla frĂ„gor nĂ„gra gĂ„nger och har fĂ„tt personliga svar snabbt. Ska dock sĂ€ga upp kontot dĂ€r eftersom jag tycker pingtiderna och sĂ„dant Ă€r lite för lĂ„ngsamma. USA ligger en bit bort. SĂ„ dĂ€rför sĂ„ bestĂ€llde jag webhotell hos www.proinet.se... I lördags. Enligt en kompis sĂ„ svarar de blixtsnabbt pĂ„ mejl och servrarna stĂ„r i Sverige och det Ă€r billigt. TyvĂ€rr sĂ„ har jag inte fĂ„tt nĂ„n faktura i e-mailen Ă€n đ. PĂ„ deras forum finns det nĂ„gra till som gnĂ€ller över att de inte fĂ„r nĂ„gon kontakt med dem. Men de hĂ„ller pĂ„ att strukturera om firman, för nĂ„gon oseriös person har köpt den. Eller hur det nu var...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.