Lundgren Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 LÅTNAMN: A new day # ARTIST/GRUPP: n/a # GENRE: Pop # LÅTLÄNGD: 3 # KOMPOSITÖR: Christian Lundgren # PRODUCENT: # EV. MEDVERKANDE: # INSPELNINGSÅR: 2006 # FORMAT: mp3 # STORLEK: 4 # STATUS: Skiss 21_A_new_day.mp3
Hönsjöns (oregistrerad) Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Låter lite Gessle ju!!! Bra,fast lite eko-aktigt ljud sådäe eller?
MrDweeb Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Det är en schysst melodi. Vet inte om jag vill hålla med om Gessle jämnförelsen. Tycker det är lite mer orgienllt än så. Men det är väldigt mycket eko. Sången blir fristående från den själva musiken. Det smälter inte samman. Låter som att leadsångaren står i ett eget rum och musikerna + backupen står i ett annat. Lite grann som det kan låta när man hör någon spela live på ett danshak förr i tiden. Det här är inte min musiksmak alls så om det är bra eller dåligt tänker jag inte gå in på men tycker att det är tillräckligt orgienllt för att kunna spelas in igen och göras bättre. Då kommer det säkert hamna med i en Tarantinofilm eller nått sådant 😛
Mr.Barbeque Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Tycker det är bra, men.. *Lite för lite topp - det låter för mörkt/tungt och instängt liksom.. Tycker iofs det är trevligt med den låga sången, men det kunde kanske ligga något instrument lite högre också, sologitarr eller blås eller något :\ Samtidigt svårt att få till något som passar i låten så att säga... *hade också en känsla av att det var lite för mycket tyngd på vänster kanal, alltså inte riktigt balancerat.. Men det är inte mycket och kan mycket väl vara inbillning eller så...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Bra jobb med stämmorna och melodifigurerna på gitarrerna och basen. Gillar särskilt jobben med de två elgittarerna, den ena som lägger tremoloackorden och den som plockar. Höjdpunkten är 0:27. Snyggt! Gitarrfillet och breaket på sång. Arrangemangsmässigt tycker jag dina harmonier är lite jämnsvala i känsla. Skulle behövas en bit med annorlunda instrumentering eller ackord. Eller överraskning i sången. Men bitvis är det överraskande ackord. Det är bra och hjälper. Men jag tycker inte du har backat upp tillräckligt för att den sista refängen ska hålla. Sammanfattningsvis, bättre mix och säkrare inspelning men tråkigare låt. Ändå bra låt, men dina andra knäcker bättre i mina öron. Tappat lite av lekfullheten? Fortsätt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.