Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: I want you back/Bring it all back

ARTIST/GRUPP: Jackson 5 + S Club 7 + mej

GENRE: Bastard pop/bootleg/parodi

LÅTLÄNGD: 0.35

FORMAT: mp3

STORLEK: 836 K

STATUS: Skräpig förskräcklig skiss endast menad att visa konceptet.

Hej, hittade den här i gömmorna - gjorde den för något år sen. Upptäckte att Jackson 5's "I want you back" och S Club 7's "Bring it all back" hade snarlika ackord, så jag kände att det var min plikt att försöka sammanfoga de båda. Det gick ju som det gick :rolleyes: men jag undrar om nån med lite mer skills skulle vilja göra ett försök på precis samma kombination? Den här är otajt och dan, och låter som skräp med skräpsås och skräp till.

Skulle vara skitkul att höra hur det skulle låta om man verkligen fick ihop det. 😉

Redigerat av Neko
Annons
Postat

Jag tror det skulle gå å få en riktigt ball låt av det hela. Men jag tror nog att någon moderator tar bort denna eftersom det blir en slags cover?

Men riktigt bra ide!

Postat (redigerat)

det låter lite otajt i början, basen kommer lite fel. Om du klipper isär sången eller kompet och flyttar det lite där det inte stämmer riktigt så kan det bli skitbra.

annars kanske det kunde funka att timestretcha nån av låtarna så kanske de passar ihop bättre.

Redigerat av sixties
Postat

Otajt, och inte tillåtet då jag finner det mycket tveksamt att du tillfrågat artisterna (med tanke på att du kallar den bootleg). Tar bort den bifogade filen.

Postat
Äh, va löjligt, ja ville ju lyssna! 😳

Ja tyvärr måste vi dra alla över samma linje när det gäller reglerna, visserligen kanske många tycker att " ..men..hallå..min låt inte hamnar under reglerna..jag har ju inte.." o.s.v, men finns det 10 olika nivåer som vi moderatorer ska bedömma låtarna efter innan åtgärder vidtas, kommer 10 nya kryphål att tillverkas, o sen är karusellen igång...

Jag tror inte att någon gagnas av det, allra minst forumet.

Postat

Pah. Jag som tyckte det var en parodi. 🙁

Vad är en parodi om inte en totalt oseriös version av en låt? 😮

Postat (redigerat)
Pah. Jag som tyckte det var en parodi.  😉

Vad är en parodi om inte en totalt oseriös version av en låt?  😄

Tja skriv en text som går i samma tonläge som originalet fast med annan lyrik.. så har du ( nästan garanterat ) en parodi.. ..brukar alltid Citera Hackemans parodirökare i dessa sammanhang, på Lena PH's låt " Det gör ont", som nästan kraschade forumservern 😄

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.