Jump to content
Annons

Javascript funkar inte i min browser


suprapappa

Recommended Posts

hallå

jag sitter just nu med min musikdator som normalt inte är kopplad till nätet.....javascript funkar inte i internet explorer 6....alltså kan jag inte öppna några sidor som öppnas i ett nytt fönster med javascript.....jag testade att installera java för jag trodde att det var det som saknades men antagligen är det bara ngn inställning jag tidigare gjort som jag inte hittar

förlåt om det är lite off-topic

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Internet Explorer -> Verktyg -> Internet-alternativ...

Alternativt Kontrollpanelen -> Internet-alternativ om du inte har IE igång.

Säkerhet -> Anpassad nivå...

Scrolla längst ner i listan.

Kryssa i "Aktivera" under Active scripting och klicka OK.

Klart!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

"Lägg till ta bort program" -> Ta bort Java Runtime Environment -> Ladda hem JRE från www.java.com och installera. Sätt alla standardvärden i IE. Funkar inte detta så är det möjligt att "ominstallera" IE genom denna procedur (menyer kan skilja en del, tar från huvudet. Inte Windows installerat på denna 😳):

Högerklicka på Start-knappen och välj utforska -> Mappalternativ -> Visning -> Visa dolda filer.

Gå in i mappen \windows\inf (denna är normalt sett dold) -> leta reda på filen "IE.INF" -> högerklicka -> välj installera -> Du omeds leta reda på en fil (IEXPLORE.EXE eller EX_) -> Sätt i en XP-platta och avbryt programmet om du nu har autostart på skiten -> Välj bläddra och gå in på CD:ns "I386"-mapp. Där finns filen. IE "ominstalleras" väldigt snabbt. Denna procedur kan också göras genom detta kommando från Start -> Kör -> "rundll32.exe setupapi InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf" OBS: Case sensitive.

Funkar inte detta så bör du testa med en browser exempelvis Opera (www.opera.com) eller Firefox (www.getfirefox.com). Good luck.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är jag nära tror jag

jag hittade följade svar på www.computing.net

I have tried all the "re-install the java virtual machine stuff and it doesnt work"

This usually solves it when I get the problem.

 

To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:

1-Quit all programs that are running.

2-Click Start, and then click Run.

3-Type regsvr32 urlmon.dll, and then click OK.

4-When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

 

If this does not resolve the problem, repeat steps 2 through 4 for each of the following files (in step 3, replace Urlmon.dll with each of the file names below):

Shdocvw.dll

Msjava.dll

Actxprxy.dll

Oleaut32.dll

Mshtml.dll

Browseui.dll

Shell32.dll (Windows XP and Windows 2000 only)

 

Lemme know if it works..

 

 

BLeeM

Msjava.dll saknas i min dator.....dom andra finns....

Den ligger inte på XP cdn heller.....var hittar jag filen? (jag antar att det bara är att stoppa den i system32 mappen och boota om?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Msjava.dll saknas i min dator.....dom andra finns....

Ja, det ska vara så.

Microsoft skapade sin egen Java-tolk för kanske tio år sedan, och började sedan hitta på lustiga grejer som inte fanns i Java och dra åt eget håll.

Sun blev arga och sa "Java är VÅR standard! Ni har aldrig fått tillstånd att ändra på VÅRA grejer!".

Microsoft blev stämda, rättvist fällda och fick ta bort MS Java ur Windows.

Vill man köra Java får man ladda hem den äkta tolken från Sun istället.

Men nu var det ju JavaScript som var kruxet, och msjava.dll har inget med Javascript att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu var det ju JavaScript som var kruxet, och msjava.dll har inget med Javascript att göra.

jag börjar så sakteligen förstå det......

jag hittade i en sökning även detta http://www.microsoft.com/downloads/details...eb-95a22b832caa ilket jag installerade (utan att egentligen veta om det är rätt grej) men utan resultat

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...