Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter och pillar med min nya Boss GT-3, men får inte till några rena dister med tryck i. Effekterna blir såsiga och signalen blir oftast som en tsunami (spelar inte in, men teoretiskt sett).

Skulle vara tacksam över lite grundläggande tips om hur man får till en ren dist med bra tryck. (Spelar inte genom någon förstärkare)

/Alex

Annons
Postat

Mindre dist än vad du tror att du behöver är ett bra tips, dessutom är det oftast bra att skippa rum och modulationseffekter (Reverb, Delay, Chorus osv.) vid kompspel.

Postat

editera den effekten du tycker låter bäst, tills den låter asbra!

jag brukar plocka bort allt på min gt3a, bara köra med preampsimuleringen! kanske en wahwah ibland!

Postat (redigerat)

då ska jag pilla lite till

EDIT: tycker preamp:arna låter lite såsigt dom med 🙂 kanske har för dåliga lurar? (behringer hpx2000, 300:-)

Redigerat av SirAlex
Volcomstone (oregistrerad)
Postat

En grej som burkar funka bra för mig är att kopiera basen till två olika spår, och lägga ett högpassfilter som tar bort det mesta utav "basen" i basen på det ena spåret. Sedan kan man lägga dist/andra effekter enbart på de låga frekvernserna eller de höga. Då blir det lättare att få mer "bett" i basen! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.