Jump to content
Annons

Skatteåterbäringen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Kommer skatteåterbäring senast i övermon för de som deklarerat på ovanligt/vanligt sätt, dvs. med pappersvarianten? Det stod lite rörigt på den länk jag kollade.

Pengarna går till lurar bl.a.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Kommer skatteåterbäring senast i övermon för de som deklarerat på ovanligt/vanligt sätt, dvs. med pappersvarianten? Det stod lite rörigt på den länk jag kollade.

Pengarna går till lurar bl.a.

😉

:musik

vilken länk kollade du på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ju inte komma förrän i december annars - men de kanske har blivit snabbare i år...? 😆

nja, det är nog mer för företagare.

Ja, det är klart. Tänkte inte på att det finns andra "konstiga" snubbar också... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vet inte vad det var för en länk jag kollade på. Sökte bara på ett par sökord i Google och rusade sedan ned i tvättstugan. Men det var nån skvallerpress"tidning" iaf, typ Aftonbladet eller nåt. Vecka 31 ska man ha fått dem om man anmält konto till RSV, men vecka 32 (Cloudsurfer), om man får avi i brevlådan, läste jag mig till senare. December får företagare, vilket jag varit och uppmanats företagsdeklarera igen trots att företaget avregistrerats för 5 år sen. Det är därför spännande att se om jag får pengarna denna veckan. Eller om de får för sig att ändå vänta till december, alternativt ge mig nån slags straffavgift nu för att jag tyckte det var meningslöst att lämna in företagsdeklaration som är helt nollad åter igen i all oändlighet...

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Mina har inte kommit, men väl brorsans trots att han hade kvarskatt...

😳

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...vilket jag gjorde idag.

Vad säger ni om detta?

Fick en deklaration i våras där det i vanlig ordning fanns en uppmaning om att jag skulle lämna in en N1:a, trots att verksamheten las ned 2001. Redan förrförra och förra året sa jag till om detta och de sa då att det blivit nåt fel och att jag inte skulle få nån ny uppmaning detta året nu då. Men det fick jag ju.

Idag säger människan på Skattekontoret att det spelar ingen roll vilken person jag talat med om detta förrförra, förra eller detta året, inte ens om det vore skattekontorets chef. Så länge deklarationsblanketten jag får är "märkt" med att jag ska lämna in en N1:a, så måste jag det. Även när den enda orsaken är, läser innantill: "Du lämnade in en N1:a förra året, därför måste du göra det även i år", som det står om mig. Mina pengar får jag först i December!

Vad ska man säga? Det är värre än Moment 22. En skräckfilm snarare. 😆

Till råga på allt så sa hon idag att jag hade kunnat begärt anstånd med att få pengarna tidigare, om beloppet varit minst 7000 SEK. Begära anstånd för vad förresten? Anstånd för att jag inte lämnat in en N1:a, vilket jag inte heller skulle ha gjort enligt dem själva!! 😆😆

Fick dock telefonnumret till handläggaren av mitt ärende. Ska bli mycket intressant att se vad han har att säga imorgon på telefon om denna underlighet.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får magvärk av skatteverket...

För några år sen ansåg dom på väldigt vaga grunder att jag skulle betala in 780-tusen till dom... Det var tungt... Jag funderade ett tag på att plugga i 5 år och sen dra utomlands lika länge. Men jag bestämde mej för att bestrida hela paketet och efter 8 månader utan hjälp av advokater och revisorer fick jag slutnotan...

0kr... 😆😳

I nästa års deklaration drog jag av 20 000 för omkostnader av revisionen... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Oh jösses Lilleman!!!! Det var det värsta! Betala in så mycket skatt?! Du kanske har hög omsättning eller ett hus utomlands?

"Min" e inte dålig den heller! Läs saaaktaaa:

Anstånd för att jag inte lämnat in en N1:a, vilket jag inte heller skulle ha gjort enligt dem själva!!

😆

😉

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh jösses Lilleman!!!! Det var det värsta! Betala in så mycket skatt?! Du kanske har hög omsättning eller ett hus utomlands?

"Min" e inte dålig den heller! Läs saaaktaaa:

Anstånd för att jag inte lämnat in en N1:a, vilket jag inte heller skulle ha gjort enligt dem själva!!

😆

😉

😳

:musik

Det bästa var ju när hon sa: Det är inte vad jag säjer, utan det som står på din deklaration som är rätt... 😎

I mitt fall var det ett proceduravtal som inte var "prövat" i juridisk mening, och då gällde det inte även om Anna Lind hade skrivit på...

Så jag fick göra en juridisk prövning och vann...

Sicken känsla... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...