Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Yes, tillbaka från semestern och det blev lite filmsnuttar tagna som jag tänkte klippa ihop till en liten musikvideo till en av mina låtar. Vad är det för format och inställnoingar man ska välja när man redigerar? Om jag ska skicka videon till TV o sånt, vad vill de ha för format? Någon som vet? Har filmat med vanlig DV-FILM.

/FredAsp

Annons
Postat

Vanlig PAL (med upplösningen 768 x 576 pixlar för en 4:3 tv) brukar det väl vara...? Kommer inte ihåg så noga eftersom det var längesedan jag körde någon videoredigering...

/H.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jag har två olika videoredigeringsprogram, varav det ena kostar en tusing, det andra är gratis. Inget av dem har möjligheten att du själv kan välja vilket format dvd:n ska vara i. Den spottas bara ut automatiskt när processen är klar. Och man har ingen aning om vad som skett. För jag antar att det är i programmet man ska göra inställningarna och inte i Windows eller under farfars järnvägsanläggning...

😆

:musik

Redigerat av musik
Postat

Jag har gjort en proffessionell musikvideo en gång i Adobe Premiere. Formatet är ok som tidigare nämnt. Däremot är inte TV-stationerna speciellt intresserade av en DVD. Om du inte har möjligheten att lägga materialet på Beta så är det bättre att du skickar det som en okomprimerad Quicktime som de kan lägga in direkt i sitt system.

Ingen(?) TV-station är road av att "rippa" en DVD. Misstänker jag i.a.f. 😛

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.