Jump to content
Annons

Pluggar på DSP kort, hur många och hur funkar det?


suprapappa

Recommended Posts

hallå

hur funkar det med pluggar som är specialskrivna för DSP kort t.ex. UAD-1? har man ett visst antal som kan belasta kortet....vad händer om man överskrider det? tar datorns egna cpu över så att säga eller tar det bara stopp?

hur många pluggar kan ett sådant kort hantera? (det kanske beror helt på vilka pluggar det är?)

rekommenderas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå Mannen!

Jag har två UAD-1 kort i burken.

Hur mågna man kan köra beror helt på vilka pluggar det är somliga är jättedyra i dsp kraft och soliga mindre.

Här kan du kolla hur många pluggar som går samtidigt.

Lista

När kraften tar slut säger datorn till att det inte går med fler pluggar.

Man kan köra med upp till fyra kort samtidigt.

Doktorn ordinerar: DSP kraft och rekomenderar UAD-1

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande UAD-1 korten och dess pluggar så kan de inte drivas av datorns egna CPU utan det blir stopp helt enkelt.

Vill man köra mer än vad kortet klarar får man köpa ett till och slänga i burken (4 kan köras samtidigt.)

Info om hur många pluggar du kan köra på ett kort och hur krävande pluggarna är hittar du om du klickar här.

Edit -> DrHans hann minsann posta medans jag satt och skrev den filuren! :rolleyes:

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande UAD-1 korten och dess pluggar så kan de inte drivas av datorns egna CPU utan det blir stopp helt enkelt.

Vill man köra mer än vad kortet klarar får man köpa ett till och slänga i burken (4 kan köras samtidigt.)

Info om hur många pluggar du kan köra på ett kort och hur krävande pluggarna är hittar du om du klickar här.

Edit -> DrHans hann minsann posta medans jag satt och skrev den filuren! 😉

Ja han är snabb Doktorn 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...