D Vibe Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Undrar förresten vad skillnaden är mellan den och en dyrare trumpet. Kan tänka mig att dyrare trumpeter är gjorda av lite robustare material och att ventilerna troligtvis är av högre kvalitet. Men ändå! Det här är en 700krs-trumpet och den låter så här bra! 😆 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Humor Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Undrar förresten vad skillnaden är mellan den och en dyrare trumpet. Kan tänka mig att dyrare trumpeter är gjorda av lite robustare material och att ventilerna troligtvis är av högre kvalitet. Men ändå! Det här är en 700krs-trumpet och den låter så här bra! 😆 /Daniel Kan lova dig att en dyr trumpet är mer lättspelad på alla sätt o vis, samt bättre intonation. När min kompis köpte en ny trumpet för typ 27000 så kändes det som att man knappt behövde ta i rejält när man skulle spela högt (högt = hög ton, inte starkt). Intonationen i den är dessutom grovt mkt. bättre i den än hans förra 6000kr trumpet. Knappt så att man behöver trigga när man spelar på tredje ventilen. Men att det är bra att det bra säljs billiga instrument är självklart. Alla ska spela ngt.! /Filip 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Jag tycker själv att trumpetsoundet är riktigt bra med tanke på vad luren kostade. För dom av er som kommenterat den musikaliska aspekten i ljudklippet, så vill jag betona att det inte är någon låt jag jobbar på, och att det viktiga här var just själva trumpetsoundet. Majken, till exempel, tyckte att det lät som musiken till en italiensk mjukporrfilm. Men det säger väl mer om hans filmtittarvanor än om hans trumpetkännedom antar jag. 😆 /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Majken, till exempel, tyckte att det lät som musiken till en italiensk mjukporrfilm. Men det säger väl mer om hans filmtittarvanor än om hans trumpetkännedom antar jag. 😮 /Mats haha 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Vad är det jag ser Mats? Betvivlar du mina kunskaper vad det gäller att avgöra ett hyggligt blåsjobb? Det var det värsta... /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 22 augusti 2007 Dela Postat 22 augusti 2007 Då var det tydligen dags igen: http://www.netto.se/internet/nettos/catalo...ent&catid=1 Fiolen är inte längre professionell och har därför sänkts med 50:-. Noterbart är dock att trumpeten också den är sänkt med lika mycket, detta TROTS att den fortfarande är professionell! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 Då var det tydligen dags igen:http://www.netto.se/internet/nettos/catalo...ent&catid=1 Fiolen är inte längre professionell och har därför sänkts med 50:-. Noterbart är dock att trumpeten också den är sänkt med lika mycket, detta TROTS att den fortfarande är professionell! Jag saknar knarket. På Netto alltså. Utan knark går det väl inte att göra en musiker av någon och då blir det inte en profession av det hela... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 I värsta fall antyder prissänkningen (av trumpeten) att de inte längre skickar med dom fantastiska, vita Michael Jackson-handskar som ingick när jag köpte min. Jag brukar plocka fram dom på fredagkvällarna och moonwalka lite grann. 😳 Har för övrigt långtidstestat Netto-trumpeten i ett år nu och kan konstatera att den fortfarande funkar finfint. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 Och jag har testat gitarren i ett år och konstaterat att den fortfarande stämmer ur sig efter att ha stått still ett knappt dygn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mollin (oregistrerad) Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 Netto!? Instrument!? ... jisses! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GraMPoy Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 Det är ju där jag brukar köpa mina instrument 😳 Oj, hm... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 Gitarrem hahaha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 23 augusti 2007 Dela Postat 23 augusti 2007 (redigerat) I värsta fall antyder prissänkningen (av trumpeten) att de inte längre skickar med dom fantastiska, vita Michael Jackson-handskar som ingick när jag köpte min. Jag brukar plocka fram dom på fredagkvällarna och moonwalka lite grann. Har för övrigt långtidstestat Netto-trumpeten i ett år nu och kan konstatera att den fortfarande funkar finfint. /Mats Vantarna är fortfarande med. Blev sugen på violinen. Jag testade att spela på konserthusets öppet hus för några månader sen. Det gick hur bra som helst. Redigerat 23 augusti 2007 av Stinkey Zwei Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Dammar av en gammal tråd! Och jag har testat gitarren i ett år och konstaterat att den fortfarande stämmer ur sig efter att ha stått still ett knappt dygn. Min stämmer ur sig samtidigt som jag plinkar på den 😏 ... men vafan, 250 kronor Anledningen till att jag dammade av den här tråden är för att jag undrar om någon vet om Netto eller någon annan lågpriskedja kommer ta in billiga instrument igen? 🙂 .. Är fortfarande sugen på en trumpet m.m. 🙂 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Anledningen till att jag dammade av den här tråden är för att jag undrar om någon vet om Netto eller någon annan lågpriskedja kommer ta in billiga instrument igen? .. Är fortfarande sugen på en trumpet m.m. 😏 Jag tycker Netto brukar ta in instrument lite då och då. Bara att hålla utkik i deras blad (finns även på hemsidan). Har man tur så blir de inte av med instrumenten så då kan man köpa de ännu billigare. Jag köpte den nylonsträngade gitarren för 150 riksdaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Nu jädrar intar danskarna med musikinstrument till mataffären 😄Får det lov att vara en Fiol av gediget lönnträ för 449 :- Trumpeter, munspel & mögelost 😛 Fanken va skoj 😄 www.netto.se Jag ska iväg & köpa hundgodis i dag,får se om jag köper en mässingtrumpet för 799 :- 😄 varför inte 🙂 HAHA! Impuls handeln tar helt nya vägar. Man går till Netto för att handla lite groggvirke, slänger ner en fiol i korgen BARA för att den är så billig. OMG mohahahahah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Och sen upptäcker man att dt var just det instrumentet man hade talang för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Köpte fiolen för några år sedan, bara för att jag tyckte att det skulle vara kul att lära sig spela. Men en sträng gick av nästan direkt och jag har inte orkat köpa en ny, så den ligger och samlar dam under sängen just nu. Men en vacker dag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.