Overkill Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Tivolirock tror jag den hette, I kristianstad den 15 juli! Han trummar i Demolator 😆 Har för mig att jag läste om dem i festivalens tidning. De kommer väl från Kristanstad eller trakten runtomkring va? Japp. Eller min farbror kommer från Vänersborg (där jag bor) men han bor där... SKulle egentligen kollat (bland annat på er då 😏) men dte blev aldrig så 😆
brojd Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Postat 1 augusti 2006 Tivolirock tror jag den hette, I kristianstad den 15 juli! Han trummar i Demolator 😄 Har för mig att jag läste om dem i festivalens tidning. De kommer väl från Kristanstad eller trakten runtomkring va? Japp. Eller min farbror kommer från Vänersborg (där jag bor) men han bor där... SKulle egentligen kollat (bland annat på er då 😆) men dte blev aldrig så 😛 Det kommer fler chanser. 😆 Man brukar springa ihop med de flesta svenska metalbanden med jämna mellanrum, så vi lär antagligen hamna på samma festival igen. 2005 slumpade det sig så att vi spelade på samma festival/gig som Evergrey 3 gånger inom loppet av 6-8 månader... 😏
brojd Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Postat 1 augusti 2006 När får vi se videon? 😆 LÄNGTAR!!!!!! 😏 Det finns en preview (fullängds, men nerskalad) att titta på om man klickar på nya plattans omslag under "discography" på vår hemsida: sabaton.net
Christofer Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 HOLY SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😛😄😆😛 After two bombing raids over Europe spreading "Attero Dominatus" Sabaton will now attack with full force into continental europe.Together with Grave Digger and Therion a very intense tour is confirmed to conquer at least 15 countries. Jag älskar ju både Sabaton och Grave Digger 😏😆😆
brojd Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Postat 1 augusti 2006 HOLY SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😮😮😮😮 After two bombing raids over Europe spreading "Attero Dominatus" Sabaton will now attack with full force into continental europe.Together with Grave Digger and Therion a very intense tour is confirmed to conquer at least 15 countries. Jag älskar ju både Sabaton och Grave Digger Tyvärr finns det inga Sverigedatum bokade för det turnépaketet som du säkert kan se. Men vår bokare (skrikhult) håller på för fullt för att lägga till några gig i Skandinavien, så håll tummarna... eller ring och tjata på honom! 😆
Christofer Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 HOLY SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😮 😮 😮 😮 After two bombing raids over Europe spreading "Attero Dominatus" Sabaton will now attack with full force into continental europe.Together with Grave Digger and Therion a very intense tour is confirmed to conquer at least 15 countries. Jag älskar ju både Sabaton och Grave Digger Tyvärr finns det inga Sverigedatum bokade för det turnépaketet som du säkert kan se. Men vår bokare (skrikhult) håller på för fullt för att lägga till några gig i Skandinavien, så håll tummarna... eller ring och tjata på honom! 😆 Jag får nog göra både och 😎
hobbex2004 Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Fett nice!!! Grattis!!! Man blir ju liite avis, även fast man själv aldrig släppt en platta....Kanske därför jag aldrig hamnat på nåra topplistor??.. haha
hackeman Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Grattis! Så gör det nån skillnad i vardagen det här ? "Attero dominatus" är latin och betyder....?
brojd Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Postat 1 augusti 2006 Grattis! Så gör det nån skillnad i vardagen det här ? "Attero dominatus" är latin och betyder....? Om jag hade kunnat behålla min vanliga inkomst så hade det väl blivit ett välkommet plus, men som det är nu så rullar det in mindre stålar än det gör för ett vanligt 7-4 jobb så det blir inneboende i lägenheten, nudlar och turnébuss som gäller för mig ett tag framöver nu. Attero Dominatus betyder "to trample upon tyranny" och syftar på Berlins fall 1945 som titelspåret handlar om.
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Får hem plattan den 28:e 🙂 😎 Was? 28:e aug? 🙂 Har du fått något besked om varför den dröjer? Batch, djonas: Tackar, bockar och lyfter på hatten! 🙂 Redigerat 2 augusti 2006 av brojd
Christofer Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Får hem plattan den 28:e 🙁 😎 Was? 28:e aug? 😳 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 🙁 Redigerat 2 augusti 2006 av Christofer
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 🙁 😎 Was? 28:e aug? 😳 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 🙁 Ahaa.. Då förstår jag.
Christofer Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 🙁 😳 Was? 28:e aug? 🙁 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 😎 Ahaa.. Då förstår jag. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge min herre 😎 Men jag måste säga att titelspåret är sjut beroendeframmkallande. 😳 vem är de som skriver låtarna i bandet?
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 😉 😎 Was? 28:e aug? 🥰 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 😎 Ahaa.. Då förstår jag. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge min herre 😎 Men jag måste säga att titelspåret är sjut beroendeframmkallande. 😆 vem är de som skriver låtarna i bandet? Låtskriverierna är det jag som är skyldig till... Texter är det jag och bassisten som står för i varierande mängd.
Christofer Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 😉 😎 Was? 28:e aug? 🥰 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 😎 Ahaa.. Då förstår jag. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge min herre 😎 Men jag måste säga att titelspåret är sjut beroendeframmkallande. 😆 vem är de som skriver låtarna i bandet? Låtskriverierna är det jag som är skyldig till... Texter är det jag och bassisten som står för i varierande mängd. I sånt fall. Grattis till ett otroligt grymmt jobb med låtarna 😎 vad har ni grejerna stämda i?
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 😉 😎 Was? 28:e aug? 🥰 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 😎 Ahaa.. Då förstår jag. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge min herre 😎 Men jag måste säga att titelspåret är sjut beroendeframmkallande. 😆 vem är de som skriver låtarna i bandet? Låtskriverierna är det jag som är skyldig till... Texter är det jag och bassisten som står för i varierande mängd. I sånt fall. Grattis till ett otroligt grymmt jobb med låtarna 😎 vad har ni grejerna stämda i? Kul att du gillar materialet! 🙂 Stämt i E 😎
Christofer Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Får hem plattan den 28:e 😉 😎 Was? 28:e aug? 🥰 Har du fått något besked om varför den dröjer? Ja, farsan köpte nåra andra plattor och DVDer och nya Motörhead plattan släpps den 28:e så då skickar dom iväg grejerna sen dröjer de väl nåra dar till 😎 Ahaa.. Då förstår jag. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge min herre 😎 Men jag måste säga att titelspåret är sjut beroendeframmkallande. 😆 vem är de som skriver låtarna i bandet? Låtskriverierna är det jag som är skyldig till... Texter är det jag och bassisten som står för i varierande mängd. I sånt fall. Grattis till ett otroligt grymmt jobb med låtarna 😎 vad har ni grejerna stämda i? Kul att du gillar materialet! 🙂 Stämt i E 😎 🙂 Okej är alla era låtar stämda i E?
Fredrik Karlsson Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Grattis! Kollade videon, värsta Hitrefrängen ju! Tom en refränghöjning i slutet & värsta Melodifestival slutet! Coolt!
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Grattis! Kollade videon, värsta Hitrefrängen ju! Tom en refränghöjning i slutet & värsta Melodifestival slutet! Coolt! Haha, tackar! Jodå, vissa låtar är väl inne och trampar på "schalgermetall" ibland. Christofer: Yup, allt vi släppt hittills är stämt i E.
Christofer Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Yup, allt vi släppt hittills är stämt i E. okej
Fredrik Karlsson Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Är detta eran trummis?? http://www.dalademokraten.se/service/ddtv/?do=play&ID=49 Tycker att det står erat namn på hanst tröja??
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Stämmer bra det. Inte ofta vi låter honom spela såpass snabbt, men live brukar tempot kunna ökas markant. 🙂 Yehaa! 3:e plats totalt på ginza just nu. Bara Peter Jöback och Tom Petty före oss!
Fredrik Karlsson Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Stämmer bra det. Inte ofta vi låter honom spela såpass snabbt, men live brukar tempot kunna ökas markant. 🙂 Yehaa! 3:e plats totalt på ginza just nu. Bara Peter Jöback och Tom Petty före oss! 😎 Kul!! Jaså Peter Ölback & Petty leder (för tillfället )!
surikatmamma Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Är detta eran trummis?? http://www.dalademokraten.se/service/ddtv/?do=play&ID=49 Tycker att det står erat namn på hanst tröja?? Är det Hjalle & Heavy-Heavy?
brojd Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Är detta eran trummis?? http://www.dalademokraten.se/service/ddtv/?do=play&ID=49 Tycker att det står erat namn på hanst tröja?? Är det Hjalle & Heavy-Heavy? Japp, han jobbar som nöjesreporter åt tidningen Dala-Demokraten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.