Christofer Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 Japp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Fränt 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 Måste fråga... Om du inte lirar till någon bakgrund, varför har du lurar? Personligen tycker jag det tar bort typ 75% av känslan när man lirar med lurar. Fullt ös i kontrollrummets monitorer förespråkar jag. 🙂 I övrigt har jag svårt att kommentera liret då jag inte lyssnar på/kan/förstår genren. Därför att vi inte har nåra högtalare till datorn plus att jag inte vet var min förstärkare är. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 ... plus att jag inte vet var min förstärkare är. 😄 hahaha, dax att städa 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Woooha! Schuckert, kompis! Men bäst är ändå när du torkar svetten ur pannan och fortsätter som om inget hade hänt! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 6 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 6 augusti 2006 Woooha! Schuckert, kompis! Men bäst är ändå när du torkar svetten ur pannan och fortsätter som om inget hade hänt! 😮 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
newform Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 METRONOM?! jeesus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 METRONOM?! jeesus vadå metronom ??? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 7 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2006 Varför ska jag använda en sån när jag bara sitter och leker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bultage Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Dra ner gainen! 🙂 Gejta lite! Boosta midden en aning! Det är mitt recept för att förbättra det där! Rätt bra tryck i botten annars! kör så det ryker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 8 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2006 Dra ner gainen! 😳 Gejta lite! Boosta midden en aning! Det är mitt recept för att förbättra det där!Rätt bra tryck i botten annars! kör så det ryker Tack 🙂 midden är boostad till max 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bultage Postat 8 augusti 2006 Dela Postat 8 augusti 2006 Dra ner gainen! 😳 Gejta lite! Boosta midden en aning! Det är mitt recept för att förbättra det där!Rätt bra tryck i botten annars! kör så det ryker Tack 🙂 midden är boostad till max 🙁 well i'll be damned.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Dra ner gainen! 😆 Gejta lite! Boosta midden en aning! Det är mitt recept för att förbättra det där!Rätt bra tryck i botten annars! kör så det ryker Tack 😆 midden är boostad till max 😆 well i'll be damned.. Indeed you will be damned. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Dra ner gainen! 😄 Gejta lite! Boosta midden en aning! Det är mitt recept för att förbättra det där!Rätt bra tryck i botten annars! kör så det ryker Tack 🙂 midden är boostad till max 😎 skaffa en förstärkarsimulation o skippa distpedalerna som skriker som om grisbilen krockade med läskbilen.. 😳 min mor sa alltid så om min musik när jag bodde hemma.. 😄 :D 😄 tycker det är väldigt plastigt annars.. 🙁 mecka mer med grunderna på det här till en låt ist. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Fan killen! du är ju kung på gura ju... När Djonas skriver att det är bra... ja då jävlar ÄR det BRA!!! du kan va nöjd..😳 Har du stämt guran i C# G# C# F# A# D# eller ännu lägre???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Jag vill inte vara en jävel men vad var meningen med denna filmen? Kul att du som oss andra älskar att spela men att lyssna på när du sitter ensam med en överdistad gitarr och kör åttondelsriff gör att jag tappar intresset väldigt snabbt. Lägg upp någon låt som du gjort istället så ska jag gladligen lyssna på det. MvH Redigerat 9 augusti 2006 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Jag vill inte vara en jävel men vad var meningen med denna filmen? Lägg upp någon låt som du gjort istället så ska jag gladligen lyssna på det. MvH Tänkte samma sak fast jag vågade inte skriva det 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Jag vill inte vara en jävel men vad var meningen med denna filmen? Lägg upp någon låt som du gjort istället så ska jag gladligen lyssna på det. MvH Tänkte samma sak fast jag vågade inte skriva det 😳 Folk kommer tro att jag vill vara jävlig men det var inte min tanke. MvH Redigerat 9 augusti 2006 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2006 Fan killen! du är ju kung på gura ju...När Djonas skriver att det är bra... ja då jävlar ÄR det BRA!!! du kan va nöjd..😄 Har du stämt guran i C# G# C# F# A# D# eller ännu lägre???? De är en klassisk Drop-D 😎 (bara stämt ner grova E-strängen till D) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Fan killen! du är ju kung på gura ju...När Djonas skriver att det är bra... ja då jävlar ÄR det BRA!!! du kan va nöjd..😎 Har du stämt guran i C# G# C# F# A# D# eller ännu lägre???? De är en klassisk Drop-D 😱 (bara stämt ner grova E-strängen till D) Lät som att det var en ½ sänkning på allt och en Dropped D på det... 🙂 Lyssna inte på de avundsjuka killarna här ovan... Klart man måste få visa upp sin talang...om man har nån vill säga. Oj, förlåt, glömde att vi bodde i Sverige! §13.6 i Fäbojäntelagen säger ju att man inte får sticka ut.... 😱 Redigerat 10 augusti 2006 av hobbex2004 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Lyssna inte på de avundsjuka killarna här ovan... Klart man måste få visa upp sin talang...om man har nån vill säga. Jag antar att du syftar på mig och killen som skrev att han tyckte samma som mig men inte ville/vågade säga det. Vad får dig att tror du att vi menade något illa? Jag menade precis som jag skrev att jag inte tycker att det var något särskilt, då han spelar helt ensam utan musik till med ett gitarrljud som får en att vilja stänga av högtalarna. Det verkar mer som att DU inte klarar av när folk ger kritik som är tänkt att hjälpa folk. För att vissa ska godtag ens kritik så måste man använda sig utav så många smileys man kan efter vart sak man kritiserar så att folk tror att man egentligen inte kritiserar. Förstår du? Alltså att man efter man gett kritik måste göra sig rolig över sig själv så att det man just sagt inte väger så starkt. Ni som inte håller med mig och är mycket bättre på att debattera kan ju trycka ner mig och mina åsikter ifall ni känner att det tillför er mer status på forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 (redigerat) Jag menade precis som jag skrev att jag inte tycker att det var något särskilt, då han spelar helt ensam utan musik till med ett gitarrljud som får en att vilja stänga av högtalarna. Om du hade varit gitarrist hade du kunnat se att killen kan spela gitarr, oavsett ljudkvalité. Vad gör det att man fiskar efter komplimanger? Det är väldigt många här på forumet som gör det. Är inte det bra om det leder till att man stärker sitt självförtroende som i sin tur leder till att man satsar mer på musiken!? Så du menar att folk inte får lägga upp låtar om det råkar vara dåligt inspelat? Isf har jag personligen gjort mig skyldig till många övertramp i demotråden med mina kassa inspelningar/mixar. Btw, Finns det regler om att man MÅSTE spela till bakgrundsmusik? Gäller detta även dem som sjunger á capella? Det verkar mer som att DU inte klarar av när folk ger kritik som är tänkt att hjälpa folk. För att vissa ska godtag ens kritik så måste man använda sig utav så många smileys man kan efter vart sak man kritiserar så att folk tror att man egentligen inte kritiserar. Förstår du? Alltså att man efter man gett kritik måste göra sig rolig över sig själv så att det man just sagt inte väger så starkt. Exakt på vilket sätt hade du tänkt hjälpa genom din sura kommentarer? Om det nu låter så illa så är det väl bara att gå vidare till nästa tråd. Ingen tvingar dig att lyssna. Kanske är det så att du lider av tvångstankar? Att du bara MÅSTE posta ngt, oavsett innehåll? känns lite som det iaf. Tänk på att det säkert finns folk som gillar och vill se gitarronanist-filmer! Jag personligen tyckte det var intressant och kollade igenom hela filmen, trots den kassa ljudkvalitén. Nu menar jag inte att folk ska starta 1000 nya trådar där de sitter o jammar för sig själva (sålänge Youtube finns). Men nångång då & då är väl bara roligt. EDIT: ändrade lite Redigerat 9 augusti 2006 av hobbex2004 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Hobbex2004, det är i sektionen demoinspelningar han postar i och enbart ett så kallat gitarronani finner jag inte vara en demoinspelning. Tanken med demoinspelningar sektionen är att visa upp produktioner man gjort och sedan få kritik. Detta hade passat bättre i "Utanför ämnet (off-topic)". Och för det andra förstår jag inte varför du börjar indirekt påstå att jag har tvångstankar och att jag är avundsjuk och inte kan spela gitarr (för du sa "ifall DU hade varit gitarrist"). Börja nu inte ens att säga saker som att jag ska visa hur duktig jag är för er alla bara för att jag gav kritik om hans film i demoinspelningssektionen. Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Lyssna inte på de avundsjuka killarna här ovan... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Hehe hur kan man va så snabb med plektrum handen 😆 Man ser den ju knappt när du solar långt ner 😉 Inte min musiksmak överhuvud taget men ja ger den 3 solarrrrr för ditt otroliga sätt att se helt oberörd ut 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucifer666 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Tyckte att det var rätt jävla tråkigt, det tycker jag om alla sologitarrister utan bakgeundsljud, men ändå.. Det jag gillade var ditt gitarrljud... vad använder du för distpedal? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Tyckte att det var rätt jävla tråkigt, det tycker jag om alla sologitarrister utan bakgeundsljud, men ändå.. Det jag gillade var ditt gitarrljud... vad använder du för distpedal? 🙂 Hade han haft bakgrundsljud hade du säkert hittat ngt annat att gnälla på.. hans skägg kanske? eller färgen på gitarren? eller ngt annat idiotiskt.. Ta det för vad det är, dvs en gitarronanifilm och inte en live konsert eller musikvideo.... Herregud, vad är det för fel på er människor eg????? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Hobbex2004, det är i sektionen demoinspelningar han postar i och enbart ett så kallat gitarronani finner jag inte vara en demoinspelning. Tanken med demoinspelningar sektionen är att visa upp produktioner man gjort och sedan få kritik. Detta hade passat bättre i "Utanför ämnet (off-topic)". Och för det andra förstår jag inte varför du börjar indirekt påstå att jag har tvångstankar och att jag är avundsjuk och inte kan spela gitarr (för du sa "ifall DU hade varit gitarrist"). Börja nu inte ens att säga saker som att jag ska visa hur duktig jag är för er alla bara för att jag gav kritik om hans film i demoinspelningssektionen. Jag finner min kritik helt korrekt och inte alls elak. Helt rak på sak. AMEN!!! Verkar som HOBBEX2004 har vaknat på fel sida 😛 Varför tror du (HOBBEX20004) hela tiden att alla som kritiserar vill göra någon illa? Minsta lilla kritik eller snarare om man inte öser ut lovord så är man bitter, avundsjuk, har tvångstankar, är ingen gitarrist etc. etc. Vem är det egentligen som har, som du utrycker det, "tvångstankar". Om du nu tycker att killen är grym så får du göra det. Du utgår antagligen efter din egen förmåga. Om någon annan tycker att det suger så får väl han tycka det. Om man inte kan ta den kritiken så ska man fan inte lägga upp något på forumet heller!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucifer666 Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Tyckte att det var rätt jävla tråkigt, det tycker jag om alla sologitarrister utan bakgeundsljud, men ändå.. 😛 Det jag gillade var ditt gitarrljud... vad använder du för distpedal? 🙂 Hade han haft bakgrundsljud hade du säkert hittat ngt annat att gnälla på.. hans skägg kanske? eller färgen på gitarren? eller ngt annat idiotiskt.. Ta det för vad det är, dvs en gitarronanifilm och inte en live konsert eller musikvideo.... Herregud, vad är det för fel på er människor eg????? Så du påstår att det är något fel på mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Verkar som HOBBEX2004 har vaknat på fel sida 🙂 Nejdå, absolut inte. Har man vaknat på fel sida bara för att man tycker till? Isf har du väl åxå vaknat på fel sida,med tanke på ditt inlägg samt denna kommentar: Vem är det egentligen som har, som du utrycker det, "tvångstankar". Varför tror du (HOBBEX20004) hela tiden att alla som kritiserar vill göra någon illa? Jag har aldrig påstått att kritiken ovan var menat för att göra ngn illa eller att det var elakt. Det var bara så meningslöst och intetsägande att jag inte förstår varför killen ens postade det. Vet heller inte om jag vill kalla det för kritik, iaf inte en konstruktiv sådan. Kritik för mig är ngt bra (även om det kanske är tråkigt att höra i stunden). Det är när ngn mer eller mindre pekar ut felen/problemet åt en och förhoppningsvis även kommer med förslag på HUR man ska förbättra/åtgärda det. Ett exempel: "Ditt gitarrljud suger, gör såhär eller såhär för att få ett bättre sound" Att gnälla över varför en person postar en viss typ av tråd är knappast kritik, även om jag kan hålla med om att filmen inte riktigt hör hemma i demotråden. Men är inte det moderatorernas jobb att flytta den till rätt tråd isf? Så varför ens bry sig om att kommentera?? Tänk om vi alla skulle börja reta upp oss på varför folk postar vissa typer av trådar... då kommer vi inte göra så mkt annat. Eller tänk om jag skulle börja gnälla på alla som postar hiphop/rap-låtar i demotråden bara för att jag kanske inte tycker att det ska klassas som musik? Roligt forum det skulle bli då, ingen skulle våga posta ngt öht... jippie! Redigerat 10 augusti 2006 av hobbex2004 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.