chroffa (oregistrerad) Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Okej!Tack för alla tips! Har nu testat ett par stycken olika, och har kommit fram till 2st. Men jag kan inte välja vilka utav dom som jag ska ha! det är AKG K240 och BEYER DT250 båda kostar runt 1000:- och låter kanonbra, samt är sköna! Vilka utav dom tycker ni är bäst? Köper imon, så gärna snabba svar =) /tack försök åk till någon affär som har båda och jämför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Ingen som sagt nått om AKG? Dom var jag inne på förut iaf. Men är dt250 luren bra dämpad mot yttre ljud? Säg att man skulle vilja dj:a med den, går det eller är kanske bygeln ihuvudtaget aldeless för fast och inte konstruerad för sådant bruk? Finns det någon bra lur som funkar bra för både studiobruk och dj:ing, eller kommer det alltid bli kompromiss då, så att det är bättre att ändå köpa två olika? Finns massor. Men jag är tok sämst på modellnamn etc. Kolla in Sony dock, vet att dem har ett par supersjyssta DJ/Produce lurar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Okej!Tack för alla tips! Har nu testat ett par stycken olika, och har kommit fram till 2st. Men jag kan inte välja vilka utav dom som jag ska ha! det är AKG K240 och BEYER DT250 båda kostar runt 1000:- och låter kanonbra, samt är sköna! Vilka utav dom tycker ni är bäst? Köper imon, så gärna snabba svar =) /tack akg 240 var bra innan dom uppdaterade sina modeller o nu har dom ngn modell som heter akg k240 studio. tycker bättre om den modellen som heter monitor. akg lurarna färgar ju väldigt mkt, och därför är dt770pro att rekommendera.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Goda nyheter!!! 😱 Just nu har MusikCentralen kampanj på just Beyerdynamic DT250! Du får dom för endast 995:- (ord. pris 1.995 :-) Jag ska köpa! 😕 Men det har ju 4sound haft hela våren, jag köpte mina dt250 i Maj, och då hade priset redan legat på 995 länge länge. Men men, det är iaf topp topp lurar, har i och för sig inte så mycket att jämföra med, men jag är mkt nöjd. Jag saknar bara lite bas i dem, men då får man väl ta och skaffa dt150 som flera har rekomenderat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Man sitter med ett par DT220, ABBA hade sådana i Polarstudion, faaan vad dem klämmer... Vet faktiskt inte varför jag skriver inlägget men nu är det gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 augusti 2006 Dela Postat 11 augusti 2006 Man sitter med ett par DT220, ABBA hade sådana i Polarstudion, faaan vad dem klämmer... Vet faktiskt inte varför jag skriver inlägget men nu är det gjort. 😆 tycker dt100:orna är sjukt mkt snyggare!! eller?!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.