Jump to content
Annons

Vad har du utbildat dig till?


Finito

Recommended Posts

Jag är ingenting. En nolla helt enkelt 🙁

Ska börja gymnasiet 😆

Jag med 😆

Gick ut gymnasiet på åttiotalet och undrar fortfarande vad jag ska göra när jag blir stor. 😄 Nu leker jag webbutvecklare/it-tekniker/föräldrarledig tills nån kommer på mig 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Spelat instrument sen jag var liten. Bangade för musikgymnasium i sista sekund eftersom jag inte kunde sjunga då och tyckte att det skulle bli för jobbigt med en massa kör timmar 😳

Är just nu igång med att läsa 280 p medicin, 1 år kvar. Funderar på att låsa in mig hos flickvännen efter det i ett halvår, dra ut telefonkontakten, och bli ett med gitarren igen.

Är förresten super avis på alla er som läst ljudteknik/musikskola mm, bara så ni vet 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja utbildad rörmontör,,,konstnär....gick en kurs i harmonilära när jag var 19..

resten är på rent vres...(vänersborgs dilektalt...något i stil med på ren envishet..)

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

...samt en ettårig ljudutbildning på Folkhögskola...

Liljeholmen?

Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var.

Göran

Nice! Jag ska börja andra året där nu till hösten.

(Den är fortfarande ettårig, jag går ett specialtillverkat andra år. 🙂)

Specialtillverkat????

Jag gick där 04/05, dvs 1 år. Vems ändalykt smaskade du på för att få ett special-år??? 🙂😉

Jaja,, hmm undra hur många här som gått/går på Liljeholmen.. 😛 Jag vet några till iaf.. 😮

Jag har inte smaskat på någon speciell person. Jag bara frågade om det var möjligt att gå ett andra år. Så enkelt var det... 😛

04/05? Då var du med i Slick-ensemblen, va?

Jajjjjamensan!! Undra om jag intervjuade dig innan du började. 😄

Jag lirade eeeelbas i Slick-ensemblen, hihi! Såå himla skoj det var! Soldiers of Slick i mitt hjärta!!! 😄 Konserten finns på DVD med, hehe.. Fråga Kenneth om du får låna dem, haha...

BILD på bandet då det begav sig!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser Musik- och Ljudproduktion på Högskolan i Skövde för tillfället. Har ungefär ett år kvar och sen är det väl tänkt att jag ska försöka jobba med något som har med musik att göra. Tanken är studio för att spela in andra, men en stor del kommer även vara produktion och komposition åt andra. Är redan en bit på väg, så det ska nog gå bra det här 🙂

Gick musikgymnasiet 96-99, läste musikerutbildning i stockholm 2000-01, och har efter det hoppat runt på lite andra utbildningar som haft med musik att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

-Utbildad elektriker (starkström).. har dock inte jobbat med det en enda dag....

-Utbildad "Loadmaster" inom luftfartsverket... (bl.a. beräknar hållbarhet på lastrumsgolv i flygplan, vid tunga frakter, och "vinka in flygplanen" å vanlig lastar-slusk ).. jobbade med det 96-01

-1 år på ESI (folkhögskola för nyckelharpspelare)

-3 år på KMH, Musikerutbildning (Barchelor of fine art)

-Pågående pedagogpåbyggnad... klar vt 2008.

De var väl allt... näjustja... Gruppbefäl på analog radiolänk, i Boden på S3 (95/96)

Så...

Slut!

Frågor på detta?

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Gick Energiprogrammet på gymniasiet, inriktning kyl- och värmepumpsteknik. Kom sedan ut på en arbetsmarknad som var mer död än Stalin, mycket pga krisen i början av 90-talet. Gjorde lumpen som flygmek på F21 och fick sedan jobb som kyltekniker där jag samtidigt läste en påbyggnadsutbildning i kylteknik. Blev less på jobbet efter några år pga dålig lön/mycket arbete och pluggade upp lite kärnämnen på komvux och började läsa Arena Media, Musik och Teknik på univ. i Luleå/Piteå. Bestämde mig för en ljudteknisk inriktning och går förhoppningsvis mot en kandidatexamen i ljudteknik. Läser just nu en jävligt intressant kurs i avancerad inspelning för klassisk musik och jazz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är utbildad elektriker i botten, har alltid haft ljudteknik som min största passion, så nu läser jag Ljudproduktion på Högskolan i Falun, riktigt trevlig utbildning med snuskigt bra lokaler, utrustning och lärare. Lite kuriosa bara, En av lärarna: Åke Eldsäter har spelat in skivor med Fred åkerström b.l.a. Fruktansvärt inspirerande kille/gubbe att lyssna och lära utav 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingenting. En nolla helt enkelt 😄

😆 Nää... näää grabben. Det där går vi intepå. 😄

Inlärningsprocesen är en komplicerad vetenskap. "Studie begåvningar" har lätt för universitets-studier. Men är lika lite "smarta" som oskolade så kallade "nollor". 😄

Sträck på dig "Overkill". Min optimala inlärningsproces ser ut såhär.......ska du säga. 🙂

Vänligen

Kalle i Kalmar och hans pappa

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

3 års gymnasieutbildning inom företagsekonomi och sen gick det utför 😛

Just nu har jag inte ens inspiration till att göra musik 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, vad har jag för utbildning ska vi se.. 🙂

- 1 år på Heleneholmsskolan i Malmö: Estetisk med Musikinriktning.

Slutade dock där för alla spelade antingen bååååring metal eller idiotjazz. Så då försvann liksom min motivation. Hade ju ingen att spela med. Annars var det en sjukt bra skola måste jag säga! 😛😄

- 3 år på Korrespondensgymnasiet i Torsås: Samhäll med inriktning Ekonomi.

Företagsekonomi och Marknadsföring som största inriktningar. Läste också några hundra poäng Sceniskt musikprojekt och gjorde där bland de första av mina mer "seriösa" inspelningar. Mycket teater ingick oxå i den kursen. Vi satte upp "Kåldolmar och Kalsipper" samt "En Midsommarnattsdröm" under mina år där. Sen har jag då jobbat som ljudtekniker på alla Sceniska musikprojekt-uppsättningar på den skolan efter det, vilket har varit otroligt skoj! 🙂

- En termin på halvfart på Birka Folkhögskola:

Hade inte så mycket planer precis efter gymnasiet så jag gick en kurs i Musikarrangering för att fräscha upp mina arr-kunskaper.

- 1 år på Liljeholmens Folkhögskola Musik med inriktning Ljudproduktion

Har aldrig haft så roligt i hela mitt liv!! 😄 Det är verkligen det bästa som hänt min musikskadade själ, hehe. Spela elbas i mitt 10-manna slickband var väl en av orsakerna till denna lycka, hihi! 😛 Men där trivdes jag verkligen otroligt bra. En lagom skadad musikklass på 35 pers där alla var helt galna på sitt lilla vis. 😎 Och det störde ju inte mig så mycket att 3 av vi 4 ljudteknikstudenter var slickfanatker! 🙁

Sen kommer ju arbetsefarenheter med... Men det orkar jag inte skriva, haha. Däremot så kan man ju skriva att vi har ett företag i familjen som agerar som skivbolag, produktionsbolag, kurs-arrangörer inom musik, ljudtekniker och teater, snart musikförlag, och en hel drös annat som tex att skriva böcker, talböcker. digitalt tryck och i bokform med hjälp av lokalt tryckeri. 🙂

Peace folks!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går för tillfället första året på Musikproducentprogrammet i Norrköping, Linköpings universitet. Utbildningen är under all kritik, men jag lär mig en del ändå; den blir ju vad man gör den till. Jag ser till att nyttja mina duktiga klasskamrater.

Annars har jag lärt mig en hel del de senaste åren då jag har spelat och spelat in en hel del med mitt band Eskju Divine. Därigenom har jag fått tillfälle att jobba med några av Sveriges främsta producenter och tekniker. Jag har även gjort en del andra roliga producent/mix/musikerjobb med diverse artister.

Learning by doing är väl den bästa kunskapsvägen vad gäller ljudteknik.

Funderar på att sticka upp till Haparanda för att gå deras ettåriga ljudteknikutbildning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag erkänner...Jag är Utbildningsmissbrukare 😳

9 år i grundskola Malmö (?)

4-årig teknisk, husbyggnad Malmö (gymnasieingenjör)

2 år på AMU i Norrköping (möbelsnickare)

3 år grundutbildning vid Lunds universitet (Fil kan i matematik/naturvetenskap spec. geologi )

5 år forskarstudier vid Lunds universitet (Fil Dr i Sedimentologi)

1 år kvalitets och organisationsutveckling vid HGO (förtvivlad)

Helvete, 24 år i skolbänken..... 🙂 och det är bara mörker, inget bildningens ljus här inte

Link to comment
Dela på andra sajter

TJa.

Själv är jag 26 (27 på måndag) och teaterutbildad. Har dock jobbat som ljud och ljustekniker och DJ sedan 1999. I Sverige och Cypern. Producerat i 2½ år.

Har funderat på att gå en musikproducentutbildning i norrland eller en i stockholm/australien kombinerad. Men jag har inte tillräckligt bra betyg, så då blir det att utbilda sig på egen hand inom producentyrket. Alla sätt är bra utom de dåliga 😳

🙂 PRODUCERA MERA 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gymnasielärare i historia och geografi. Kul men om man kunde vrida klockan tillbaka ca femton år skulle jag i mina tonår satsa stenhårt på något annat som ger mer pengar. stackars vi lärare, univeritetsutbildning i sju år och med en lön som en sophämtare överträffar lätt. Kanske skule satsa helhjärtat på den branchen.

PS. Yrket är i allafall inspirerande

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...