Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Låter riktigt bra, men låten saknar tryck...låter för mycket som Celine Dion dance och för lite som dunka dunka... 🙂 Prova en annan kick, höj claps lite och hitta en schysst hat. Basen var riktigt bra, men med en fetare kick kan man prova att skruva ner "trycket" på basen lite i EQ:n så det inte flyter ihop. Lead melodin är väl ok antar jag, men synthljudet låter på tok för tamt. Man vill gärna höra ett rivigare och lite fylligare ljud på melodin. Annars var det bra producerat. Antar att dance inte är min grej. Jag är lite mer av en mjukis 🙂 Aldrig gjort en sån här låt förr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Behöver bara dina sångfiler som separata wav.filer. Varför wav? 🙂 Måste ju vara bra kvalitet, vettu 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaktus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Rena wavfiler eller mp3 spelar egentligen ingen roll,men jobbar helst med wav. från scratch. Jag fixar vilket som.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Grymt bra! Tycker refrängen funkar som den är.. Leadsynten är för tunn, och så tycker jag den ska spela refrängmelodin rakt av istället för som nu.. Skulle också gärna göra en remix.. Redigerat 31 juli 2006 av DjRymd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Det här påminner om "Boten Anna". 😱 Du har en bra röst och därför tycker jag det är lite trist att du dränker den i en massa effekter men jag antar att det är en fluga för tillfället. 😎 Bra melodier och bra arrat men jag tycker att instrumenten i sig låter lite klena, låter lite för snällt lixom men ta detta med en nypa salt för jag är ingen expert på området direkt. 😆 Hit?....öh ingen aning, men jag tycker den slår Boten i alla fall. 😉 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Ni är för underbara, alla studio medlemmar 😆 Skit kul att ni gillar det och att ni kritiserar på ett mycket bra sätt.... Det är komunikation som i en familj på det här stället 😱 //Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Hit vet jag inte, men den är väldigt catchy! Bravo Redigerat 31 juli 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cleff (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Det här påminner om "Boten Anna". Du har en bra röst och därför tycker jag det är lite trist att du dränker den i en massa effekter men jag antar att det är en fluga för tillfället. 😎 Bra melodier och bra arrat men jag tycker att instrumenten i sig låter lite klena, låter lite för snällt lixom men ta detta med en nypa salt för jag är ingen expert på området direkt. 😆 Hit?....öh ingen aning, men jag tycker den slår Boten i alla fall. 😉 Mvh / djonas Mm den låter lite för snäll, men den slår "Boten Anna" faktiskt. Skulle va kul om du gjorde en remix på den så får vi se hur det låter 😄 Redigerat 31 juli 2006 av Cleff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Hit vet jag inte, men den är väldigt catchy! Bravo 😆 Tack, tack! Ja, men man måste ju locka lite folk på nått vis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Det här påminner om "Boten Anna". Du har en bra röst och därför tycker jag det är lite trist att du dränker den i en massa effekter men jag antar att det är en fluga för tillfället. 😎 Bra melodier och bra arrat men jag tycker att instrumenten i sig låter lite klena, låter lite för snällt lixom men ta detta med en nypa salt för jag är ingen expert på området direkt. 😆 Hit?....öh ingen aning, men jag tycker den slår Boten i alla fall. 😉 Mvh / djonas Mm den låter lite för snäll, men den slår "Boten Anna" faktiskt. Skulle va kul om du gjorde en remix på den så får vi se hur det låter 😄 Ja, det vore roligt om nån kunde göra en fet remix. Dom som känner att dom klarar av det kan väl PM:a mig så ska jag ge er dom filer ni behöver 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Det finns som sagt en 320kbit/s version på min lunar=zoneforz 249 nedladdningar från min lunar 😆 Redigerat 31 juli 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AssOwL™ Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 Bra låt! Bra sång! Tänker inte tillägga något som andra redan har sagt... Det är bara att jobba vidare och finjustera lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Bra låt! Bra sång! Tänker inte tillägga något som andra redan har sagt...Det är bara att jobba vidare och finjustera lite... Tackar 😆 Ja, jag försöker och försöker men jag har idetorka vad det gäller refrengen så det går bara inte. Ska försöka imorgon igen 😆 EDIT: God natt Redigerat 1 augusti 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
deejay-maestro (oregistrerad) Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Hej, jag vill remixa din låt! Har skickat ett pm till dig! mvh/deejay-maestro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Hej, jag vill remixa din låt! Har skickat ett pm till dig! mvh/deejay-maestro Okej! 🙁 Jag svarar när jag kommer hem från jobbet 🙁 EDIT: Jag har nu några stycket som kommer att göra en remix. Man kan väl köra en sån där gallup sen, för att få reda på vilken remix som lyssnarna tycker är bäst? Eller är det dumt? 😳 Redigerat 2 augusti 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Hej, jag vill remixa din låt! Har skickat ett pm till dig! mvh/deejay-maestro Okej! 😉 Jag svarar när jag kommer hem från jobbet 🥰 EDIT: Jag har nu några stycket som kommer att göra en remix. Man kan väl köra en sån där gallup sen, för att få reda på vilken remix som lyssnarna tycker är bäst? Eller är det dumt? 😆 Inte alls en dum idé, tävlingar är kul! Jag har inte lyssnat på låten iofs, men det skall göras när jag återvänder från jobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 Hej, jag vill remixa din låt! Har skickat ett pm till dig! mvh/deejay-maestro Okej! 😆 Jag svarar när jag kommer hem från jobbet EDIT: Jag har nu några stycket som kommer att göra en remix. Man kan väl köra en sån där gallup sen, för att få reda på vilken remix som lyssnarna tycker är bäst? Eller är det dumt? Inte alls en dum idé, tävlingar är kul! Jag har inte lyssnat på låten iofs, men det skall göras när jag återvänder från jobbet. Jo, jag tänkte de ja me 😆 Ja, lyssna gärna och släng in en kommentar 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 För mycket POP för mig men detta kan säkert funka OM du lyfter fram refrängen MYCKET mer, den måste stå ut betydligt mycket mer, det bör lyfta under refrängen. Lägg på nån slinga där, stråkar eller nåt, el byt trumljud typ lägg på ett clap och lite mer grejer.. Ellet nåt helt annat 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 För mycket POP för mig men detta kan säkert funka OM du lyfter fram refrängen MYCKET mer, den måste stå ut betydligt mycket mer, det bör lyfta under refrängen. Lägg på nån slinga där, stråkar eller nåt, el byt trumljud typ lägg på ett clap och lite mer grejer.. Ellet nåt helt annat 🙂 Okej! Ja det är en del som sagt det. Jag har försökt att få det att funka. Har sjungit in fler stämmor gått ingenom och testat olika arr. Men inget passar 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Ni som önskade få sångfilerna för att göra en remix, kommer att få dessa imorgon kväll 😳 Jag hinner inte riktigt ikväll. Låten går iaf i 141 bmp... Mvh//Fredrik Redigerat 2 augusti 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 894 nedladdningar från lunar sen i måndags klockan 14:57 😳😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 894 nedladdningar från lunar sen i måndags klockan 14:57 😉😉😄 Kul! Det är du värd, den är skön! Gå och bli en ny Basshunter nu! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) 894 nedladdningar från lunar sen i måndags klockan 14:57 🙂 🙂 🙂 Kul! Det är du värd, den är skön! Gå och bli en ny Basshunter nu! 😄 Håller på 😛 981 nedladdningar nu 😉 EDIT: 995 nu EDIT2: 1013 Nu 😉 Redigerat 2 augusti 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaktus Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Jaha nu är min dancefloor-remix på " Få nån på fall" klar! Sonefors har just fått den. Få se om han streamar ut lite av den så ni andra kan tycka till! Basshunter se upp! 😄 /DJ Kaktus 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Håller i stort med i Spacemans kommentarer, men visst inte alltid fel med en lite naivistisk text. Tror dock att låten skulle tjäna på lite mindre "synt-överalltihopa". Som sagt mindre blipp-blopp låten igenom. Sen skulle det inte skada med lite mer uttryck i sången. Det blir lite platt och intetsägande efter ett tag. Detta i kombination med att själva låten/arret också har dessa drag. Men ändå kan nog absolut tilltala en yngre generation. Den är inte dum alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
deejay-maestro (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Dela Postat 7 augusti 2006 Jag står över , hinner inte med å göra en remix! 🙂 /deejay-maestro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 Tycker din röst passar skitbra till låten. MEN vart har du alla hihats? , percs överhuvudtaget. TRor det räcker att du lägger en hihat + lite mer percs i refrängen för att få oss förstå att just DET är refrängen, för nu känns det som man måste lyssna på hela låten för att förstå att "OJ" .. det måste vart hans 'refräng' . lite percs så är det bra! /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Negod (oregistrerad) Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 En pad kanske med arpegiator på som trycker i bakgrunden skulle sitta fint tycker jag. Det skulle nog göra susen. Och som jag läste tidigare, en kör på refrängen. Annars bra röst och catchig låt som säkert skulle funka! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
deejay-maestro (oregistrerad) Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 När får vi höra remixarna som några skulle göra på din låt? Hur blev dom? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Känns lite pinsamt bara att lyssna. Inte dåligt i och för sig.....Men jag hittar inte boten Anna satiren här???????? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.