Sonefors Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Få nån på fall ARTIST/GRUPP: Fredrik Sonefors GENRE: Dance LÅTLÄNGD: 3:36 KOMPOSITÖR: Fredrik Sonefors PRODUCENT: Fredrik Sonefors EV. MEDVERKANDE: Min dator INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.94 STATUS: Färdig demo En sommar låt, så här i slutet på sommaren 😄 Hoppas ni gillar den.... Not: Vill du ha högre kvalitet så finns det en 320kbit/s version på min lunar=zoneforz eller besök www.clavicord.se 😆 Not: Nu funkar länken som den ska 🙂 Fredrik_Sonefors___F__n_n_p__fall_192kbit_.mp3 Redigerat 1 augusti 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Nu funkar allt som det ska 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Lyssnar på en Powerbooks inbyggda högtalare nu så hur mixen låter överlåter jag till någon annan. Annars tycker jag att den låter helt ok, dock så tycker jag att den saknar en stark refräng. Utan en stark refräng så blir det mest banalt tyvärr i den här genren, den bygger lite på starka refränger. Kanske lite tjejkörer och fetare sound under refrängerna skulle fixa till problemet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Lyssnar på en Powerbooks inbyggda högtalare nu så hur mixen låter överlåter jag till någon annan. Annars tycker jag att den låter helt ok, dock så tycker jag att den saknar en stark refräng. Utan en stark refräng så blir det mest banalt tyvärr i den här genren, den bygger lite på starka refränger. Kanske lite tjejkörer och fetare sound under refrängerna skulle fixa till problemet. Okej 😎 Ja, jag ska kika över refrengen lite till och se vad jag kan göra 😳 Jag får väl helt enkelt dubba lite. Jag har nämligen ingen dubb på någon av rösterna just nu. Jag har bara lagt 2 stämmor i refrengen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Näe, det kanske inte var nån hit? Ny version kommer upp imorgon kväll iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Ja tyvärr faller refrängen rätt pladask tycker jag. Byt ackord i refrängen, och gör om melodin. För nu märker man knappt att det är refräng. Sen saknar jag lite fler element. Testa och gör hela låten lite fetare, med kanske lite pads eller körer. Jag tycker dock det är en bra grund att jobba vidare på. Nu när Basshunter är inne så tror jag att "vanligt" folk gillar sånt här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B@kon Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Rolig låt faktiskt, som lätt skulle kunna äga bååååååten anna 🙂 Dock håller jag med föregående. Jag märkte inte ens att det var någon refräng? 🙂 Gör om och posta igen så kommer den spridas land och rike och plåga oss svenskar i all evighet, eller ja, en sommar iaf 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Jadu, tycker ungefär som föregående talare. Refrängen finns knappt, där behövs något med upplyftande. Saknar egentligen lite driv hela låten igenom. Annars tycker jag det är en väldigt charmig låt o kommer nog att lyssna på den igen 🙂 Redigerat 31 juli 2006 av MarcusRombo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 + Schysst mix. + Din sångröst är bra och sitter fint i mixen. + Stämmorna i refrängen låter också bra. - Skriv om melodin i introt. "Det gör ont" var en hit förra året! Det som andra sagt, att refrängen måste vara mer annorlunda, tycker jag är en smaksak. Det funkar bra som det är också enligt mig. Ju fler instrument man lägger på, desto mindre utrymme för din röst, som är ett av de starkaste korten i den här låten. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Underbart med kritik. Härligt att ni gillar det 🙂 Ja, jag har tittat över refrengen en aning och testat diverse lösningar. Men jag hittar inget som passar 😉 Detta är den första låt jag fått klar på 2 år så jag antar att jag är så lycklig över bara det, så jag hör väl inte det ni hör antar ja. Det jag ändrat på nu är iaf den biten precis innan sticket. Ändrat så att den inte tappar trycket som den gjorde tidigare. Kommer att lägga upp den nya versionen ikväll(060731), så då kan ni radera den gamla 😉 Mvh//Fredrik EDIT: Om du känner att du är rätt person för att feta till hela låten och göra en riktigt fet Remix så kan du väl skicka mig ett PM Redigerat 31 juli 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Nya versionen liggetr uppe NU 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Ahhh vilken skön, känns som en korsning mellan Freestyle och Daddy DJ, helt rätt! Däremot är refrängen lite tunn kanske, känns mer som en prechorus. Försök ändra arret där och refränga till det lite. Nån feeet synth som bara får vara med på refrängen. Kanske också dubblera sången massa gånger och få lite mer allsånsfeeling. Bara några idéer. Annars tycker jag det är kanonskön känsla i låten, gillar rösten också, gör mer efter det här receptet! 😉 EDIT: Vid närmare eftertanke tror jag refrängen funkar, men som sagt du måste markera tydligare att det är en refräng, så lyssnaren hajar till och fattar att "aha, det är det här jag ska komma ihåg". 😉 Redigerat 31 juli 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Texten är lite för "jag nobbade, jag gick på det, jag blev kär" temat med vocooder röst alá Boten Anna. Håller med tidigare talare om att refrängen inte sitter som ett örhänge. Lite för mycket blip blopp ljud genom hela låten. Skulle rekomendera mera gitarr och stämsång (utan vocooder) emellanåt. Det är bara att jobba vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Fan va skönt det är med kritik *Underbart* 😄 Ja, nu är det för många här som sagt att refrengen är för tunn. Så när jag kommer hem från jobbet så ska jag sätta en till stämma och se om det blir lite fetare då 😉 Jag kommer nämligen inte att lägga på fler instrument eftersom jag vill ha det ganska avskalat. Men kommer det funka bra ändå tror ni? 😕 Mvh//Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Ibland kan det vara läge att tänka om när det gäller ens låtar. Du har inte tänkt på att göra en alternativ refräng till låten? Behövs nog en mer nynnvänlig refräng för att det ska stå ut i bruset.... Du kan ju behålla texten och bakgrunden om du inte vill göra om den. För min poäng är att ibland hjälper det inte med mera pålägg om inte melodin i grunden håller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 (redigerat) Ibland kan det vara läge att tänka om när det gäller ens låtar.Du har inte tänkt på att göra en alternativ refräng till låten? Behövs nog en mer nynnvänlig refräng för att det ska stå ut i bruset.... Du kan ju behålla texten och bakgrunden om du inte vill göra om den. För min poäng är att ibland hjälper det inte med mera pålägg om inte melodin i grunden håller. Självklart 😉 Men jag älskar melodin. Men jag ska som sagt hotta upp refrengen en aning 😕 Redigerat 31 juli 2006 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Det är därför det heter "kill your darlings" 😕 Nerå, tanken var bara att göra en ny ref för att se om man kan komma på ngt bättre. Du kanske snubblar över någon skön harmis som du kan använda som stämma... vad vet jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Det är därför det heter "kill your darlings" 😕 Nerå, tanken var bara att göra en ny ref för att se om man kan komma på ngt bättre. Du kanske snubblar över någon skön harmis som du kan använda som stämma... vad vet jag. Håller fullständigt med dig... Men jag har en stämma som jag tror kan lyfta hela refrengen. Ska testa när jag kommer hem 😄 Tack för ditt intresse 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Tja! Reffen är skön tycker jag, dock borde du höja virveln som fan under reffen. Sen tycker jag du borde ha rakare melodi på reffen inte arpeggio eller vad det heter. Den melodin du har på reffen á la popcorn sound kunde du ha som mellanspel typ mellan ref och vers. Tycker du borde jobba hårdare på melodin på reffen, typ markera sångmelodin mycket hårdare.. Keep up the good work! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Tja!Reffen är skön tycker jag, dock borde du höja virveln som fan under reffen. Sen tycker jag du borde ha rakare melodi på reffen inte arpeggio eller vad det heter. Den melodin du har på reffen á la popcorn sound kunde du ha som mellanspel typ mellan ref och vers. Tycker du borde jobba hårdare på melodin på reffen, typ markera sångmelodin mycket hårdare.. Keep up the good work! Okej 😕 Ja, jag ska se över saker å ting ikväll. Men jag använder inga arpeg's, allt är spelat och inget programerat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Min tanke var att göra en enkel och avskalad lätt refreng. Tråkigt om den blivit för svag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaktus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Tjena, din låt är catchig men kanske skulle du försöka att öka drivet mer i låten. Markera refrängen lite tydligare så den inte flyter i hop med verserna. Skulle va kul att testa göra en remix på din låt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Tjena, din låt är catchig men kanske skulle du försöka att öka drivet mer i låten. Markera refrängen lite tydligare så den inte flyter i hop med verserna.Skulle va kul att testa göra en remix på din låt. 🙂 Jo är du nå bra då? 🙂 Vad behöver du? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 En 320 kbit/s finns på finns på min lunar till er som vill ha bättre kvalitet = ZoneforZ 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaktus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Kan testa så får du bedömma sen! 🙂 Behöver bara dina sångfiler som separata wav.filer. Vilket bpm går låten i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Kan testa så får du bedömma sen! 🙂 Behöver bara dina sångfiler som separata wav.filer. Vilket bpm går låten i? Okej 🙂 141 går den i Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cleff (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Låter riktigt bra, men låten saknar tryck...låter för mycket som Celine Dion dance och för lite som dunka dunka... 🙂 Prova en annan kick, höj claps lite och hitta en schysst hat. Basen var riktigt bra, men med en fetare kick kan man prova att skruva ner "trycket" på basen lite i EQ:n så det inte flyter ihop. Lead melodin är väl ok antar jag, men synthljudet låter på tok för tamt. Man vill gärna höra ett rivigare och lite fylligare ljud på melodin. Annars var det bra producerat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaktus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Ok, var kan jag ladda ner sångfilerna? Ska bli kul d här! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Ok, var kan jag ladda ner sångfilerna? Ska bli kul d här! 🙂 Är på jobbet, fixa de me dig senare 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Behöver bara dina sångfiler som separata wav.filer. Varför wav? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.