Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 (redigerat) Jaja. Eftersom vi inte får lägga upp covers och remixar får jag väl hänvisa istället. 😳 - Länk bortredigerad - Det är alltså jag som sjunger och det är 1a,första gången jag spelar in mig själv på sång så om ni lyssnar och vill kommentera PLEASE va snälla.... 😕 Redigerat 30 juli 2006 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Låter väl helt okej, ingen fantastisk sångröst kanske men det är väl inte så underligt om du inte har nån rutin... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Mmm. som sagt FÖRSTA gången 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 (redigerat) Det är faktiskt inte ens ok att länka till covers. Står faktiskt direkt i första regelinlägget i demoavdelningen. När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer. Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers. vad gäller remixar tog jag mig själv en frihet igår, men det hela clearades med upphovsmannen (Soundborn) lite senare samma dag. Redigerat 30 juli 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Tog mig friheten att redigera din tråd, TZ då det inte framgår att du clearat det upphovsrättsliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Mmm. Men det spelar väl ingen roll om man gjort det... Får ändå inte lägga upp dem 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 "När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer. Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers. /" Står inget där om hänvisningar... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Jo ............... Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers. .............. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Jo ............... Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers. .............. Ligger på forumets egen server eller om det länkas... Om jag säger klicka där så kan ni hitta info om den låten men ni måste klicka 20 ggr till för att komma fram. Det är en hänvisning. Om jag säger klicka här så laddar ni hem den direkt så är det länka... Eller 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Menar, hela intenet är en enda stor soppa av UHR skyddat matrl... Då får vi inte hänvisa NÅGONSTANS... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Nu tar du väl ändå i lite. Reglerna syftar på att du inte får lägga upp covers, oavsett om du har dem på egen server eller inte, och det var den regeln som var bruten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 30 juli 2006 Nja, kolla YouTube. Kokar ju formligen över av sånt. Då får vi inte hänvisa till något där heller. Oavsett vem det är som gjort matrl.. Eller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Nja, kolla YouTube. Kokar ju formligen över av sånt. Då får vi intehänvisa till något där heller. Oavsett vem det är som gjort matrl.. Eller... Precis! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 30 juli 2006 Dela Postat 30 juli 2006 Ja är det inte underligt att det räknas som att Studio "publicerar" ett verk bara för det finns en länk härifrån till det? Kan förstå vad gäller det som ligger på själva servern, men inte annars... för isåfall måste ni ju t ex ta bort länken till min sida som jag har i min signatur, eftersom det på den finns en låt med en 2,5 sekunder lång oclearad sampling. Och så får ni ta bort alla referenser till Google eftersom man på Google kan söka efter upphovsrättsskyddat material. Inte bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Start clearing up the forum modders.... 🙂 Finns massor att göra, ni kommer inte hinna skriva någon tidning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Start clearing up the forum modders.... 😆 Finns massor att göra, ni kommer inte hinna skriva någon tidning... Moderatorerna har inget med tidningen att göra. Däremot så arbetar våra admin på tidningen. Självklart kan vi inte rensa upp och förhindra all postning av dylika länkar. Vi koncenterar vår uppmärksamhet till demosidan, och sådant som är skapat av våra egna medlemmar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 (redigerat) Nåja den ligger kvar för vem som helts att lyssna... Så fram med stor sågen nu och kapa alla stämbanden 😉 Edit: hänvisar då till Siggen Redigerat 5 augusti 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.