Jump to content
Annons

Tjejer och smink


Mossman

Recommended Posts

Vad kan man göra?

Min tjej tar ca 1-1 1/2 timme på sig i badrummet innan vi ska ut. (tur jag kan döda tid här på forumet).

Någon som har en lösning på detta problem, eller någon som är i samma sits.

Jag tar en kvart på mig att gra mig i ordning. Och då är jag jävligt fräsch 😱

Vad ska jag göra för att skynda på?

HJÄLP!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
okey.. jag har sett många dumma trådar här, men denna är nog dummast,. Ditt problenm är enkelt att lösa: Låt henne ta de tid hon behöver!

Du vet inte hur jag har det. jag skulle vilja sitta i ett öl-tält nu, men jag måste nog vänta en halvtimme till.

Så här är det alltid.

Smink är som autotune. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta hur vacker hon är redan utan smink, så tänker hon kanske till lite extra och inser att det inte krävs så mycket smink som reklamen påstår... 😱

du tror ine jag provat denna strategi... 😉

hoppsan. nu var hon nog klar.

In i dimman

Hepp

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta hur vacker hon är redan utan smink, så tänker hon kanske till lite extra och inser att det inte krävs så mycket smink som reklamen påstår... :rolleyes:

du tror ine jag provat denna strategi... 😄

hoppsan. nu var hon nog klar.

In i dimman

Hepp

I värsta fall kan man ju också ta till liknelser med tvättbjörnar, indianers krigsmälning eller rentav tjejer som går på gatan... Det kanske krävs sådana drastiska åtgärder i vissa fall...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta hur vacker hon är redan utan smink, så tänker hon kanske till lite extra och inser att det inte krävs så mycket smink som reklamen påstår... 😏

Claes tips är bra. 🙂

Smink är ju lite som Autotune, som du säger. Man fixar till något man inte tycker låter riktigt bra / ser riktigt bra ut i sig självt. Om någon berömmer din sångröst känner du mindre behov av autotune, om någon berömmer ditt utseende känner du mindre behov av smink.

Om vi vänder på det; hur skulle du vilja att hon såg ut? Skulle du vilja att hon gick ut utan att sminka sig alls? Eller bara lite grann? Eller du bryr dig kanske inte hur hon gör och ser ut?

Om ditt svar är det sista alternativet, då vet du varför hon sminkar sig så mycket. 😎

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Haha, andra tråden jag hoppar in i och ser att Hacke har total-rätt 😏

Smink och tjejer är en knepig historia. Killar och smink likaså, även om vi oftast lägger ned mindre tid på det. Iaf jag.

Man ska ju kanske inte säga att smink är bra, men vill hon sminka sig i 1 vecka - låt henne göra det! Alternativt använd mycket skicklig strategi för att få henne att minska användandet att makeup.

Att säga "Du är så vacker utan spackel" funkar inte nån dag i veckan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, andra tråden jag hoppar in i och ser att Hacke har total-rätt 😉

Smink och tjejer är en knepig historia. Killar och smink likaså, även om vi oftast lägger ned mindre tid på det. Iaf jag.

Man ska ju kanske inte säga att smink är bra, men vill hon sminka sig i 1 vecka - låt henne göra det! Alternativt använd mycket skicklig strategi för att få henne att minska användandet att makeup.

Att säga "Du är så vacker utan spackel" funkar inte nån dag i veckan...

jafan visst e det så. Om dam vill göra sig lite fin försigsjökv och sin omgivnig så skall hon få göra det tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker många gånger att kvinnor kan vara snyggare/sötare utan smink.

Man kan ju inte spackla över något fult med smink, däremot kan man förstärka det som redan är snyggt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju inte spackla över något fult med smink

Hehe. Johooo minsann så kan man. 😳

Tycker du det? 😄

Självklart. Har du aldrig vaknat upp med ett spöke dagen efter? 😳

Mjo, fast då är det ju ofta andra kemikalier som har gjort såg ett vackert ansikte 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan man göra?

Min tjej tar ca 1-1 1/2 timme på sig i badrummet innan vi ska ut. (tur jag kan döda tid här på forumet).

Någon som har en lösning på detta problem, eller någon som är i samma sits.

Jag tar en kvart på mig att gra mig i ordning. Och då är jag jävligt fräsch 😆

Vad ska jag göra för att skynda på?

HJÄLP!!!!

hon gör sig nog bara fin för att du ska vara stolt över att "ha" henne !

det tar den tid det tar !!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan man göra?

Jag tar en kvart på mig att gra mig i ordning. Och då är jag jävligt fräsch 😄

Vad ska jag göra för att skynda på?

HJÄLP!!!!

😆 Nu är jag visserligen lite på pickalurven här av alla öl i sommarvärmen men, verkade som om ena halvan handlade om din långsamma tjej och andra halvan om... dig?

Hmm... Duscha aldrig mer..? Sluta skit, eller ge faen i att torka dig efteråt då slipper du både ditt eget eventuella långsamma tempo och tjejen 😎😄

Å andra sidan så ÄR de flesta tjejer sådär "ineffektiva" i badrumsmiljöer. Inget att göra åt. Hade en tjej en gång som, innan (ca 1 timme) kunde mässa om att "klockan ett minsan ska vi iväg och då är du väl duschad och klar eller..?"

Det slutade ALLTID med att jag fick vänta på henne istället. Fler sådana bekantskaper har jag haft i drivor samt hört från polare så... Det är väl bara en naturlag.

Å ena sidan ska man väl kanske vara glad att bruden gör sig i ordning för en... Så länge de gör sig i ordning just för en och inte för någon annans skull.

Man kan också experimentera med att stänga av varmvattnet om möjlighet finnes. Det tricket fungerar fruktansvärt bra, när de väl kommer och klagar så kör man med pokerface och vet minnsann inget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...