fogden2000 Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Vad är det man skriver i > KÖR : ? för att kolla nätverket /ipadresser ,om grannen sniker in på mitt bredband 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Vad är det man skriver i > KÖR : ?för att kolla nätverket /ipadresser ,om grannen sniker in på mitt bredband 😱 hum.. för att koilla ip är det jue: kör/cmd IPCONFIG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Jag antar att du har en trådlös bredbandsrouter? Surfa in på inställningarna i routern, så borde det finnas något ställe där du ser vilka burkar som är anslutna. Om någon av dom inte tillhör dig, så kan det ju vara läge att antingen kryptera eller endast tillåta vissa MAC adresser, eller kanske prata med grannen om att dela på fakturan 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Du kör alltså ett trådlöst nätverk utan att åtminstone köra med WEP-key...? 😉 Det är samma sak som att ge vem som helst som kommer i närheten, tillgång till allt innehåll i din dator - så se till att fixa det omgående!!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Nja. jag kör den stationära datorn i lokalt nätverk. och en laptop via trådlöst 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Ja - men eftersom du har ett öppet trådlöst nätverk, så är alla datorer i nätverket helt öppna mot omvärlden - så för din egen skull bör du ändra det omgående! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Håller med Claes...kryptera med Wep eller använd sladd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 (redigerat) Den stationära datorn går ju inte på trådlöst,då är den ju inte öppen för omvärlden!? 😆 MODEM>DSL-300T > TRÅDLÖST DI-624+ Den stationära datorn går ju via kabel på "Local network" Redigerat 29 juli 2006 av fogden2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Balkongsdörren är öppen, men framdörren är stängd! Då kommer ju inte tjuvarna in! (jag överser förstås det att nån kan ha "dubbel brandmur" hemma, och köra det trådlösa i DMZ och resten i det interna nätet - ursäkta mig för det!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 (redigerat) Jaha. de e som om jag har korken borta från Koskenkorvan. &häller ut spriten i slasken?? 😆 Förresten. nu ser jag grannens nätverk ,NETGEAR..nåt.. perkele. haha Redigerat 29 juli 2006 av fogden2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Den stationära datorn går ju inte på trådlöst,då är den ju inte öppen för omvärlden!? 😎 MODEM>DSL-300T > TRÅDLÖST DI-624+ Den stationära datorn går ju via kabel på "Local network" 😏 Jupp..jag ställer mig utanför ditt fönster med laptopen, ansluter till ditt nätverk efterssom det inte är kodat. Sen söker jag reda på datorer på näterverket, hittar din stationära och kan gå igen allt som är utdelat på nätverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.