Jump to content
Annons

Trådlös.Snik-Grannen

fogden2000

Recommended Posts

Annons

Jag antar att du har en trådlös bredbandsrouter?

Surfa in på inställningarna i routern, så borde det finnas något ställe där du ser vilka burkar som är anslutna. Om någon av dom inte tillhör dig, så kan det ju vara läge att antingen kryptera eller endast tillåta vissa MAC adresser, eller kanske prata med grannen om att dela på fakturan 😱

Dela på andra sajter

Du kör alltså ett trådlöst nätverk utan att åtminstone köra med WEP-key...? 😉 Det är samma sak som att ge vem som helst som kommer i närheten, tillgång till allt innehåll i din dator - så se till att fixa det omgående!!! 😱

Dela på andra sajter

Ja - men eftersom du har ett öppet trådlöst nätverk, så är alla datorer i nätverket helt öppna mot omvärlden - så för din egen skull bör du ändra det omgående!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Den stationära datorn går ju inte på trådlöst,då är den ju inte öppen för omvärlden!? 😆

MODEM>DSL-300T >

TRÅDLÖST DI-624+

Den stationära datorn går ju via kabel på "Local network"

:rolleyes:

Redigerat av fogden2000
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Balkongsdörren är öppen, men framdörren är stängd! Då kommer ju inte tjuvarna in!

(jag överser förstås det att nån kan ha "dubbel brandmur" hemma, och köra det trådlösa i DMZ och resten i det interna nätet - ursäkta mig för det!)

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jaha. de e som om jag har korken borta från Koskenkorvan. &häller ut spriten i slasken?? 😆

Förresten. nu ser jag grannens nätverk ,NETGEAR..nåt.. perkele. haha :rolleyes:

Redigerat av fogden2000
Dela på andra sajter

Den stationära datorn går ju inte på trådlöst,då är den ju inte öppen för omvärlden!? 😎

MODEM>DSL-300T >

TRÅDLÖST DI-624+

Den stationära datorn går ju via kabel på "Local network"

😏

Jupp..jag ställer mig utanför ditt fönster med laptopen, ansluter till ditt nätverk efterssom det inte är kodat. Sen söker jag reda på datorer på näterverket, hittar din stationära och kan gå igen allt som är utdelat på nätverket.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.