Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en hemstudio...innehållande duglig pc med ljudkort hercules game theater xp som jag tycker duger än så länge.. men ska bytas ut (ge gärna tips på nytt externt ljudkort)

Jag har en fostex vm-88 digitalmixer och en yamaha promix01 som jag använder som kontroller... har en samson studiomick och billiga akg hörlurar att mixa i... högtalare har jag vanliga hifihögtalare med en subwoofer.. frågan är nu vad jag ska köpa nu??

det jag skulle vilja ha är : midiklaviatur, nytt ljudkort, ett par monitorer och schyssta lurar... vet ej vad jag ska börja med.... helst billiga och prisvärda grejer!.... tacksam för svar

Annons
Postat

Jag vill ha fullstora tangenter ... och anslagskänsligt såklart... jag har tittat på

M-audio keystation 49e... den verkar bra..förresten så undrar jag om jag spelar med den här i fruity loops fl.. när jag spelar på klaviaturet.. kommer det hamna rätt i FLs pianoroll eller måste jag flytta tonerna som jag var tvungen att göra med min förra klaviatur??

Postat (redigerat)
Jag vill ha fullstora tangenter ... och anslagskänsligt såklart... jag har tittat på

M-audio keystation 49e... den verkar bra..förresten så undrar jag om jag spelar med den här i fruity loops fl.. när jag spelar på klaviaturet.. kommer det hamna rätt i FLs pianoroll eller måste jag flytta tonerna som jag var tvungen att göra med min förra klaviatur??

just ett sådant jag kör med! kan bara säga att jag är grymt nöjd! Det där med fl skall jag låta vara osagt eftersom jag kör med Ableton. Men om det skulle vara så som du funderar på skulle jag nog överväga att byta program.

Vad jag menar är: Nej tror inte det skulle bli ett problem !

Redigerat av Lådan
Postat

OK - det låter bra 😛 .. jag kör med cubase sx för inspelning men jag tycker det är svårt att få till nått bra på midifronten som låter äkta... tycker också trummaskinerna i cubase är något avancerade osv... men skulle gärna vilja gå över till ett mer proffsigare program att göra musik i ... gör mest rap beats och ska försöka mig på att göra en reggae/roots låt snart... angående monitorer... har du nåt tips?... funderar på att införskaffa midiklaviaturet och ett par monitorer ev schyssta lurar...

Postat
OK - det låter bra 😄 .. jag kör med cubase sx för inspelning men jag tycker det är svårt att få till nått bra på midifronten som låter äkta... tycker också trummaskinerna i cubase är något avancerade osv... men skulle gärna vilja gå över till ett mer proffsigare program att göra musik i ... gör mest rap beats och ska försöka mig på att göra en reggae/roots låt snart... angående monitorer... har du nåt tips?... funderar på att införskaffa midiklaviaturet och ett par monitorer ev schyssta lurar...

Sälj XP o köp SE eller möjligtvis SL! För pengarna du får över börja med ett bättre ljudkort eller möjligtvis en klaviatur (för det blir roligare att lira då).

Audiophile kortet kan man hitta för 6-900:- beggat.

Har även hittat olika beggade klaviaturer för 500-1000:- som är tillräckligt bra (speciellt om man jämför med attt inte ha någon alls 😉 ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.