Zyan Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Och sen även Soundtrack of our lives....skippar förbandet Timo med gott samvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Första blandningen av jäst, malt humle o vatten är öppnad. Kylen är laddad. kamraterna är på ingång. Likaså åska 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Öhm va? 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Öhm va? 😆 Kommer inte ens försöka förstå vad du inte fatta. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Tja vad är det du ska göra? Bara sätta på lite sköna skivor i cdspelaren eller dra på nån festival eller vadå? 😠 Liksom... var/när/hur?? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 (redigerat) Alla banden live i folkets park i Linköping 😛 Växte upp med Millencolin, hade Tiny Tunes innan de blev stämda av Warner Brothers. Redigerat 29 juli 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Jag såg tre konserter, Millencolin, Hellacopters och Backyard Babies på "where the action is" när de besökte Linköping. Faan vad Dregen var otight, förväntade mig mer av honom. Tror hans ryckte som person är större än skickligheten som gitarrist. Standardkompet höll men när det kom till solo så känndes det som om han var på en annan del av låten. Millencolin står fortfarande starkt. Men teknikerna var kassa eller så fanns det inget backupsystem. För en gitarr, Eriks (killen med kepa), var ute halvakonserten, först slet de ut kontakten till det trådlösa systemet och fibbla. Sen skaffa de sladd och pyssla jäkla länge, efter ett tag så tog de hans andra gitarr och stämde ner o upp den beroende på vilka låtar de skulle köra. Men när de koppla in den så funka det inte på direkten så det var något annat knas. Så låtarna med bara en gitarr tappa all känsla. Verkar varken som om gitarren var paj eller det trådlåsa systemet för det var mer fibblande än så. Du hade det ju bara varit att dra en sladd eller byta gitarr. Men han kunde bara spela på en gitarr och med sladd resten av spelningen. Sånt här gör mig nyfiken och måste bara veta för det är bara inte något som får hända. Och kan inte få ihop vad det var. Ni förstår mig säkert att man inte kan sluta undra när en sån tabbe sker, ska försöka kolla upp vad det var för bolag som höll i det o komma i kontakt med någon som vet. Nu ska jag sova...har varit en lång dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Tja vad är det du ska göra? Han sa ju att han ska röja så hans kamrater och deras öl skall rymmas in! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobb Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Zyan: Kan du rekommendera WTAI? Funderar på att kila på Sthlmsbesöket, där även The Hives spelar. Jag är ju inte ett jättefan av nåt av banden egentligen, men genren är inte helt fel Sen är ju The Hives alltid The Hives. Millencolin har jag sett en gång tidigare också, de var bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Ska till Örebro imorrn med jobbet (personlig assistent). Kommer in och äter gratis och får lön för 12 timmars söndagsjobb inklusive kvälls- och natt-ob. Killen jag ska dit med ska se alla banden så jag måste väl det också, men Hellacopters och TSOOL ska bli roligast. Millencolin kan ju också bli kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Jag röjde en hel del i köket och vardagsrummet ikväll. Det var en del att städa!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Zyan: Kan du rekommendera WTAI? Funderar på att kila på Sthlmsbesöket, där även The Hives spelar. Jag är ju inte ett jättefan av nåt av banden egentligen, men genren är inte helt fel 😆 Sen är ju The Hives alltid The Hives. Millencolin har jag sett en gång tidigare också, de var bra. Jag skulle inte rekomendera om man inte är ett stort faan av något banden, allt runt omkring känndes billigt och det var inte mycket folk som var över 18. Om det inte var för min förtjusning i Millencolin sen högstadiet på nittiotalet så hade det varit en miss. Jag växte upp med dem. Och de hade den grymmaste publiken, faan vad folk röjde. Efter en timme var jag genomsvett och då stod jag längst fram i mitten där trycket var som högst. The Hives skulle jag gärna ha sett, men de var inte här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juli 2006 Tja vad är det du ska göra? Han sa ju att han ska röja så hans kamrater och deras öl skall rymmas in! Fyndigt, var tvungen att läsa mer än en gång för att fatta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Nyss hemkommen från Örebro och jävlar i havet vad Hellacopters och TSOOL var bra! Millencolin var ett väldigt bra liveband men jag är inte speciellt inlyssnad på dem. När Ebbot körde Könssjukdomar hos homosexuella med Onkel Kånkel som extranummer höll jag på att kissa ner mig av skratt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Grymt! Självklart ska man på Where the action is här i Stockholm! Millencolin är favoriter sedan länge, och vad gör man inte för att se Hellacopters och Hives! Ska bli riktigt jävla nice faktiskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Flyttar tråd från avdelning Allmänt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.