Jump to content
Annons

Y-feeder - Dehdohm


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Dehdohm

* ARTIST/GRUPP: Y-feeder

* GENRE: idm

* LÅTLÄNGD: 8:01

* ALLT: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 10MB

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: Dehdohm

Ett litet knippe musik som skapades nu under natten. IDM i warp-skolan eller nåt liknande. Blev någon lite miss i vridandet på något ställe, men kanske inte så det förstör hela låten? Känns det vettigt? Något man skulle kunna spela live kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte vad IDM är för något, men jag gillade faktiskt detta. Kom på mig själv att sitta och hitta på en sångmelodi. Hade varit lite trevligt med lite variation dock.

Sen är jag ju inte säker på att jag hittade "rätt" takt, men den jag hittade svängde bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte lust att lägga sång på den mest för skojs skull? :-D

IDM (intelligent dance music) är en rätt ful beteckning på icke-dansant dansmusik eller vad man nu ska kalla det ;-). I det närmaste hela katalogen från bolaget "warp" kan kallas idm, och är väl stilsättande för den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att jag redan gjort det, kunde inte låta bli. Det ligger en skräpmix på studiodatorn som jag tyckte blev rätt cool faktiskt, fast ganska experimentellt kanske 😄

Åkte dock ifrån den i förrgår, och kommer inte kunna göra något åt den förrän tidigast nästa vecka... men jag skickar ett pm när den är klar. Eller när jag kommer åt den igen helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smålustig musik men experimentell vilket jag gillar. 😉

Lite för långrandig för min smak men coola ljud har du i alla fall. 😱

Hade varit skitcoolt med en flygel som lägger lite coola räkor ovanpå detta för att bryta helt. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...