Jump to content
Annons

Yellow - My headphones

Recommended Posts

* LÅTNAMN: My headphones

* ARTIST/GRUPP: Yellow

* GENRE: Vet ej....

* LÅTLÄNGD: 6:48

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* EV. MEDVERKANDE: ingen

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.23

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: se nedan

Vet inte riktigt va detta är för still... Diggar den iallafall 😎

Det är lite blandning av piano, elektroniska ljud, toms, ja typ det..

Väldigt lätt att lyssna på, folk som hört har sagt att den skulle passa perfekt till nån film eller serie, ni kan väl bedömma själv 😄

Kom igen nu! Give me some kritik!

🙂

Yellow___My_headphones.mp3

Redigerat av Soundborn
Dela på andra sajter

Annons

😎 grymm låter blandling melllan Drum & bass och rock 😄

gillar synth effekterna mycket 🙂

Mycket bra. Den borde passa som spel ost 🙂

de sista tre minuterna e perfekt..

Redigerat av wikked
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar.

Lite långt intro kanske, första delen av det känns lite meningslös och kan nog klippas bort utan att någon protesterar.

Sen när den kommer igång är det ett fint flyt i låten, filmmusik skulle den funka skitbra som.

Nu kom det lite jazzpiano... coolt. Och nån slags synth som gör att det känns riktigt fräscht. Jag gillar det.

Orkesterljuden kanske inte var sådär jättelyckade, hade nog hellre sett att du behöll den lite mer elektroniska ljudbilden och kanske kortat ner låten lite istället.

Nu har det gått snart 5 minuter och jag känner att den är lite lång, men som sagt, som någon slags filmmusik är det tummen upp.

Dela på andra sajter

Hmm introt kanske är för långt?

vad tycker ni andra? Jag själv har dock inget problem med det..

Kul att du gillar det efter introt 🙂

är det trumpeterna du tänker på? Blåsljuden?

Jag försökte få dom låta så bra som möjligt men fan det är svårt 😄

Det är iallafall min karma som spelar där 😎

Jävligt kul att du gilla Fidden!

Ska se om jag kan göra en kortare version 🙂

Dela på andra sajter

Alltså, det finns minst två sorters musik: sån man gör för sig själv och sån man gör för andra.

Om nu detta är musik för andra så tror jag inte det är någon radio-hit. Inte sommarens hit-plåga precis.

Alltså återstår väl att prova på ett dansgolv. Kolla med nån DJ om de kan köra låten och se om folk dansar. Det finns ingen bättre återkoppling än att se om låten fungerar som det är tänkt. Kolla upp med DJ-n vad som funkar / inte funkar / hur en danshit skall se ut i struktur / tempo som är bäst mm.

Gunnar

PS1: inte vet jag, det här är långt från Mozart, så vad vet jag.

PS2: det finns två sorters människor: de som delar in mänskligheten i två sorter och de som inte gör det.

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Ingen annan som har några bra tips? 😳

Nä tyvvär. Har lyssnat på den men inte alls min smak. Känns ljud- och arrangemangsmässigt gårdagen för mig. Men något.. börja trummornas sextondelssmatter i introt samtidigt som basen och korta ner hela introt till hälften.

Det är svårt att kommentera på sådant som inte faller en i smaken. Du förstår säkert?

Dela på andra sajter

uhhh... blir splittrad av sånt här.. delvis låter det skitfränt och allmänt elektroniskt.. passande skrik-ljud m.m när det sedan övergår i improvisations-piano-wannabe-brass-a-holic-2000 rasar min värld och elektroflumfusionjazzen skapar någon sinnesbild som borde vara det närmaste en knark-psykos man kan komma...i ljudform 🙂

Det andra är rätt skönt att lyssna på när det drar åt det elektroniska hållet med akustiska inslag .. t.e.x klockan 04:14 påbörjas något avskalat skönt.. en stund åtminstone.. skriket och det nakna pianot var jädrigt skönt ihop med breakinfluerat popkryddade hiphop-trummor... men sen brassar knark-psykosen ingång igen

Tja..inte alls dåligt..men jag tycker att improvisationsprogrammerad fusion med stel sequencertiming är svårsmält.. dessutom ger långa 7 /11 /13-ackord tillräckligt med flum att bygga vidare på 🙂 men keep it simple.. så får du bättre poäng av Stockholmsjurrryn.

kör på..

Redigerat av Lundin
Dela på andra sajter

Bara jag som ser en komedi-film framför mig och en biljakt i slutet där allt går åt h-vete samtidigt som denna låten spelas?

Eller ja, varför inte gone in 60 seconds. Ja något åt det hållet med bilar iaf 🙂

Tycker den var riktigt frän jag. Spec i slutet.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.