Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Min tid

ARTIST/GRUPP: YLA

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD:ca 2:20

KOMPOSITÖR: Johnny Berglund

PRODUCENT: Johnny Berglund

EV. MEDVERKANDE: Johnny Berglund, Christoffer Lendel & Anders Backman -Olofsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.94 megabyte

STATUS: Under mixning ( saknar sång )

Hallå hej sitter och mixar lite granna! Undrar om någon orkar lyssna och kommentera mixen.

Sång skall på, låten gjordes om så mycket att texten inte passade längre. Jag tycker det är knepigt att skriva en ny text till samma låt, men skall ta mig i kragen.

Glad för alla åsikter. Även skäll och gnäll 😛

min_tid6.mp3

Redigerat av DrHans
Annons
Postat

😛 mums

låter som en gammal hederlig rockrökare 🙁

bra grund,

sången kommer (förhoppningsvis) att lyfta låten till taket.

Postat
Sång skall på, låten gjordes om så mycket att texten inte passade längre. Jag tycker det är knepigt att skriva en ny text till samma låt, men skall ta mig i kragen.

Innan jag ens har lyssnat måste jag kommentera detta att lägga ut en låt utan sång. Hur fan ska man tycka till om det? Sången är ju inte bara nåt som läggs ovanpå allt annat. Sången påverkar ju mycket vad spelas, vad som inte spelas, hur högt och hur lågt nånting spelas. Jag bara fattar det inte???

Jag återkommer när sången är klar, ta inte illa upp, Johnny! Men det lilla jag hörde så lät det fett och köttigt. Men vad gäller själva låten ?... Ingen aning

Postat

Grunden låter bra! Jag håller dock med Tokai att det är väldigt svårt att kommentera en låt utan sång (när tanken är att det ska vara sång med, givetvis! 🙂 ).

Många gånger när vi i bandet skriver låtar blir det nästan som en ny låt när sången kommer på plats.

Men, som sagt, detta blir säkert bra när alla pusselbitar faller på plats. 😄

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Innan jag ens har lyssnat måste jag kommentera detta att lägga ut en låt utan sång. Hur fan ska man tycka till om det? Sången är ju inte bara nåt som läggs ovanpå allt annat. Sången påverkar ju mycket vad spelas, vad som inte spelas, hur högt och hur lågt nånting spelas. Jag bara fattar det inte???

Jag återkommer när sången är klar, ta inte illa upp, Johnny! Men det lilla jag hörde så lät det fett och köttigt. Men vad gäller själva låten ?... Ingen aning

Jobbigt däröh, kanske aldrig hört intrumental musik, kommentera i onödan? Ja typ prova treo och funkar inte det skjut dig själv i foten det dövar den övriga smärtan...

Postat

Jobbigt däröh, kanske aldrig hört intrumental musik, kommentera i onödan? Ja typ prova treo och funkar inte det skjut dig själv i foten det dövar den övriga smärtan...

😆

Härj, härj.

Låten låter ok, men lite standard, kan vara att det blir sången som lyfter.

Postat (redigerat)

Jag gillar rock så jag avaktar med riktig kommentar men det lät i alla fall ganska gött! 🙂

Redigerat av P-O
Postat

1. Det här inte en instrumentallåt, utan en låt som saknar sång.

2. Jag är uppvuxen med instrumentalmusik, The Shadows, Spotnicks och alla dom andra så kom inte här och tro att jag inte vet nåt om instrumentalmusik!

Postat

Gött med lite "Bluesiga" riff.... på med lite "svensk" sång också...så blir det nog bra! 🙂

...Moberg

Postat

"tokai" lugna ner dig 🙂🙂 fan han vill väl bara veta hur det låter innan sången ligger på.. det är ju bara att lyssna och tycka, inget att brusa upp för...

till låten..

fan va bra spelat! grymt ljud och riktigt fett överlag! ska bli kul att höra med sång på 😄

Postat (redigerat)

Jag försöker bara vara så koncis som möjligt

Det som jag skrev i början hur ska man vet veta hur låt låter utan sång, det är så många faktorer som spelar in där.

Ja, menar hur fan ska man kunna bedömma en låt utan sång? Läs vad skrev överst!

Visst kan man tycka si å så om soundet - men sången är nyckeln till alltihop

Redigerat av Tokai
Postat

Wow ! Ozzy med Jake E Lee på gura ? He he he

Asbra riff :rolleyes: kanske en aning för hög virvel, jag blev så såld på de sköna "bark at the moon"-riffen så jag glömde bort att lyssna på detaljer . Mums 😆

Postat

1. Det här inte en instrumentallåt, utan en låt som saknar sång.

2. Jag är uppvuxen med instrumentalmusik, The Shadows, Spotnicks och alla dom andra så kom inte här och tro att jag inte vet nåt om instrumentalmusik!

Du verkar har käkat taggtråd Tokai eller nåt annat bättre och ha en trevligare attityd imott andra. :rolleyes:

Postat

Förstår vad du menar och i viss mån har du rätt, det är ju faktiskt inte en karaokebakrund jag håller på med.

Dock tycker jag ändå att det går att lyssna på ljuden och mixen fast ingen sång ligger där än. Sen måste ju självklart nivåerna regleras när sången kommer på plats.

Som jag skrev så var det ju ljud och mixen jag var intresserad av komentarer i första hand och inte låten då jag förstår att sången bör vara där då den annars saknar melodi.

Jag skrev ju att jag ville ha skäll och gnäll. Så jag tog absolut inte illa upp, helt ok för mig att du tycker till.

offtopic: kul namn min första elgura var faktiskt en vit Tokai med grönt fodral.

Postat
Grunden låter bra! Jag håller dock med Tokai att det är väldigt svårt att kommentera en låt utan sång (när tanken är att det ska vara sång med, givetvis! :rolleyes: ).

Många gånger när vi i bandet skriver låtar blir det nästan som en ny låt när sången kommer på plats.

Men, som sagt, detta blir säkert bra när alla pusselbitar faller på plats. 😆

Tack Baldy, skall försöka skriva klart texten så får du lyssna igen.

Postat

:rolleyes:

Postat
Låten låter ok, men lite standard, kan vara att det blir sången som lyfter.

Hej, tack! Standard får väl vara ok! Svårt att vara helt egen. Vet inte hur det skulle låta om jag försökte eftersträva det. Kan vara så att sången gör susen, börjar känna press nu :rolleyes:

Postat
"tokai" lugna ner dig 😎😄 fan han vill väl bara veta hur det låter innan sången ligger på.. det är ju bara att lyssna och tycka, inget att brusa upp för...

till låten..

fan va bra spelat! grymt ljud och riktigt fett överlag! ska bli kul att höra med sång på 😄

Tackar så hemskt mycket, sången kommer inom kort.

Postat
Wow ! Ozzy med Jake E Lee på gura ? He he he

Asbra riff 😎 kanske en aning för hög virvel, jag blev så såld på de sköna "bark at the moon"-riffen så jag glömde bort att lyssna på detaljer . Mums 😄

Wow, tackar. Ja glömde du bort att lyssna så var det nog bra. Kul att du gillade det.

Ska lysssna över virveln.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.