Lundgren Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 LÅTNAMN:Love wont suit us old * GENRE:Pop * LÅTLÄNGD:2:50 * KOMPOSITÖR:Christian Lundgren/Woody * PRODUCENT: * EV. MEDVERKANDE:Woody * INSPELNINGSÅR:2005 * FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) * STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 3.2 Mb * STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( 19_Love_wont_suit_us_old.mp3
Itzhak Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 tjusigt och din röst passar till låten på något sätt. försök att sälja en del av reverbet på blocket eller nått, för så här mycket behöver inte ens thorleifs.
mange_andersson Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 😄🙂🙂 ja jag håller med.. ta bort lite reverb! låte är bra, både proddat och spelat är bra tycker jag!!
Lundgren Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Det är standardsvar noterar jag,ge fan i reverbet Lundgren 😄 Tack för tipsen,de är värt mycket för mig.
Who the fuck is billy Jo? Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Som dom andra redan sagt, mindre reverb på sången..annars var det väldigt bra tycker jag..du har bra röst 🙂
boudo Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 (redigerat) Jag gillar reverbet och att sången låter lite falskt ibland, låten är riktigt bra och texten är hyfsad, riktigt bra jobbat 🙂 Redigerat 28 juli 2006 av boudo
P-O Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Jag gillade det! Kan hålla med att det att hade inte varit fel att dra ner lite på reverbet men jag kan tänka att du vill ha nån slags livkänsla över det.
Tokai Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Jag älskar för att du gör det här. Det är sånt som jag velat göra men varit för feg för. "Honey, don´t you worrie..." Att bara låta den ohämmade knyckarglädjen blomma ut är underbart Reverb är om balsam - ...honey?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 Diggar den här framför Geography, den andra låten jag lyssnade på. Särskilt basgångarna. "But if a kiss" - den början är finfin. Känslosam. Bra text den här gången också, äkta och uppriktig. Den största behållningen tycker jag är ert låtskriveri. Bättre låtskriveri än inspelningsteknik, och det skänker trovärdighet i mina öron. Behåll reverbet. Ser fram emot nästa låt. kjam Och så gillar jag din röst, du sjunger bra.
tbruce Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 försök att sälja en del av reverbet på blocket eller nått, för så här mycket behöver inte ens thorleifs. 😉 Fin låt, håller nog med max3 om att låtskriveriet är bättre än produktion och inspelning. Låter mysigt. 😄
Harmonica mike Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Tjena Lundgren. Små mysigt det här också.. Reverbet,nja minska! Sång tekniken,den bär bra här(finns nån sur ton) det beror mest på att du byter sång teknik på det låga partiet.Träna skarvarna mellan din ljusa röst och den mörka.Till den mörka delen så behöver du bara trycka till med magstöd.Det är allt. Låten som helhet: BRA! Snyggt gitar lir! Mvh Harmonica mike
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.