Charley Postat 28 juli 2006 Dela Postat 28 juli 2006 Tjena Tänkte köpa en macbook på grund av att jag ska börja pendla till en musikproducent utbildning i skövde från Gbg. Behöver lite tips, är väldigt dålig på Mac har bara kört PC tidigare. Jag vet att Macbook pro är det man ska ha men vet inte om jag har råd. Vad behövs i prestanda om jag ska köra typ protools med M-box kanske? har inte bestämt mig än. Klarar man sig med en vanlig macbook om man hottar upp den lite? Ram? Processor? m.m.... Vill hamna runt 12.000-15.000 om det går. /Charley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leslie Postat 29 juli 2006 Dela Postat 29 juli 2006 Vet inte om du har läst men om du känner att din budget är lite tajt varför inte köra en Macbook ist för pro'n? skillnaden är typ större skärm och en firewire 800 ist för 400. Kör en Macbook 2ghz, 2gig ram. Sen får du ha tålamod som sagt då inte alla tredjepartstillverkare inte är kompatibla än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Charley Postat 31 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 31 juli 2006 Ok, har som sagt tänkt på en vanlig macbook också. Kommer nog bli en sån i slutändan. Men man klarar sig inte med 1 gig ram eller? Kommer nog inte köra jättetunga projekt. Prisskillnaden för 1 gig och 2 gig är 4000 spänn. Helt sjukt om jag får säga det själv. Nån som vet varför det blir så mycke dyrare? bara för att dom kan ta det eller?.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scrub Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Köp minnen själv. Ca 2000:- för 2Gb. Kör själv med Corsair i min macbook. Även hårddisken är mycket enkel att byta, dock inte lika lönsamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Som sagt, köp minnena nån annanstans. Eller köp färdigt paket från inwarehouse, se denna tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Charley Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 2 augusti 2006 Tackar! Va precis den tråden jag behövde läsa 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.