Jump to content
Annons

Hur fan är man skapt?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Slog på TV:n och får se en fet typ stå upp vid en säng och skjuta en försvarslös liggande kille flera gånger i magen bl.a. Borta vid väggen står Julia Roberts och är skräckslagen. Senare ser jag den alldaglige Brad Pitt stå och hänga vid en hög disk.

Tänker att, vad är detta för skitfilm?

Blir förvånad när jag i tv-tablån ser att det kallas Actionkomedi. Varken jag eller någon annan skrattade under scenen jag nyss såg. Jag går därför in på Nätet för att se om där finns någon recension. Någon som heter Mats Adler (lät lite bekant...) har recenserat den med 9 av 10 och kallar den thrillerkomedi.

Vari består det roliga?

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Slog på TV:n och får se en fet typ stå upp vid en säng och skjuta en försvarslös liggande kille flera gånger i magen bl.a. Borta vid väggen står Julia Roberts och är skräckslagen. Senare ser jag den alldaglige Brad Pitt stå och hänga vid en hög disk.

Tänker att, vad är detta för skitfilm?

Blir förvånad när jag i tv-tablån ser att det kallas Actionkomedi. Varken jag eller någon annan skrattade under scenen jag nyss såg. Jag går därför in på Nätet för att se om där finns någon recension. Någon som heter Mats Adler (lät lite bekant...) har recenserade den med 9 av 10 och kallar den thrillerkomedi.

Vari består det roliga?

😆

:musik

Nu har jag inte sett "The Mexican" men du måste nog se mer än en scen. T ex Pulp Fiction är ju ganska rolig i vissa scener och har en ganska komisk ton genom hela filmen även om vissa scener i sig är totalt vidriga och våldsamma. Håller dock med om att det i många filmer ska vara "roligt" när folk misshandlar varandra, och det är det ju INTE!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är ungefär som när filmen "Caligula" lanserades här i stan på ett par biografer för många år sedan. Det kallades historiskt drama och salongen blev fullsatt. En kompis som såg den berättade att en tredjedel lämnade bion då scenen med oralsex, där man såg varje detalj i närbild, rullades fram på duken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ungefär som när filmen "Caligula" lanserades här i stan på ett par biografer för många år sedan. Det kallades historiskt drama och salongen blev fullsatt. En kompis som såg den berättade att en tredjedel lämnade bion då scenen med oralsex, där man såg varje detalj i närbild, rullades fram på duken...

Ja, den är ju ökänd!!! Inte ens skådisarna visste ju att "porrscener" skulle klippas in.

Link to comment
Dela på andra sajter

I över huvud taget så verkar det ju som att man ska tycka våld är roligt då många komedier nästan bygger på själva våldet! T ex "Oss torpeder emellan" som ska vara rolig fast de bara skjuter och misshandlar folk hela filmen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
I över huvud taget så verkar det ju som att man ska tycka våld är roligt då många komedier nästan bygger på själva våldet! T ex "Oss torpeder emellan" som ska vara rolig fast de bara skjuter och misshandlar folk hela filmen!

Oss torpeder emellan är bitvis jvligt rolig...

Link to comment
Dela på andra sajter

I över huvud taget så verkar det ju som att man ska tycka våld är roligt då många komedier nästan bygger på själva våldet! T ex "Oss torpeder emellan" som ska vara rolig fast de bara skjuter och misshandlar folk hela filmen!

Oss torpeder emellan är bitvis jvligt rolig...

The Whole Nine Yards? Haha, fan en av de roligaste filmerna jag sett. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

I över huvud taget så verkar det ju som att man ska tycka våld är roligt då många komedier nästan bygger på själva våldet! T ex "Oss torpeder emellan" som ska vara rolig fast de bara skjuter och misshandlar folk hela filmen!

Oss torpeder emellan är bitvis jvligt rolig...

The Whole Nine Yards? Haha, fan en av de roligaste filmerna jag sett. 🙂

Usch, vad du har dålig smak 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir förvånad när jag i tv-tablån ser att det kallas Actionkomedi. Varken jag eller någon annan skrattade under scenen jag nyss såg.

Se hela filmen innan du beger dig in i dom här tankarna. The Mexican är ju faktiskt riktigt rolig när den når sina peakar, men det är väl inte just det som gör att jag börjar ett försvarstal. Jag bara ogillar när folk ska dra helhetsanalyser (i detta fall till och med utanför den enskilda filmens ramar) utifrån små abstrakt.

Men jag tror du förstår grejen ändå (hoppas jag), en komedi blir ju hopplöst tråkig om varje scen måste innehålla två banansnubbel, tre oneliners och en Adam Sandler. En deckare blir ju inte heller bättre av att kommisarie X står och kliar sig på hakan var femte minut och säger någonting i stil med "I know this... I've seen this before...".

Nu ska jag äta grötfrukost!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej Danieel!

Jajovisst...jag var medveten om att jag gjorde ett klavertramp och att man bör se hela filmen innan man bedömer den rättvist i de flestas ögon. Jag var därför helt på det klara med att reaktionen skulle bli ungefär denna.

Men för egen del så spelar det ingen roll. Det räcker för mig att se den minut jag gjorde för att såga filmen helt. Det är ungefär som att gå på en basketmatch och se en åskådare rusa in och knivhugga nummer 18 till döds. Det är inte de snygga kasten man kommer ihåg då... Likadant med en humorfilm. Driver man med något i en scen som inte faller mig i smaken så faller hela filmen därför, typ Yrrol. Lyteskomik är ett sådant stående exempel. Att Maradona slog in bollen med handen är ett annat exempel på att jag aldrig kan erkänna honom eller ta honom till mitt hjärta.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Danieel!

Jajovisst...jag var medveten om att jag gjorde ett klavertramp och att man bör se hela filmen innan man bedömer den rättvist i de flestas ögon. Jag var därför helt på det klara med att reaktionen skulle bli ungefär denna.

Men för egen del så spelar det ingen roll. Det räcker för mig att se den minut jag gjorde för att såga filmen helt. Det är ungefär som att gå på en basketmatch och se en åskådare rusa in och knivhugga nummer 18 till döds. Det är inte de snygga kasten man kommer ihåg då... Likadant med en humorfilm. Driver man med något i en scen som inte faller mig i smaken så faller hela filmen därför, typ Yrrol. Lyteskomik är ett sådant stående exempel. Att Maradona slog in bollen med handen är ett annat exempel på att jag aldrig kan erkänna honom eller ta honom till mitt hjärta.

🙂

:musik

Men... men... det var ju GUDS hand! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Danieel!

Jajovisst...jag var medveten om att jag gjorde ett klavertramp och att man bör se hela filmen innan man bedömer den rättvist i de flestas ögon. Jag var därför helt på det klara med att reaktionen skulle bli ungefär denna.

Men för egen del så spelar det ingen roll. Det räcker för mig att se den minut jag gjorde för att såga filmen helt. Det är ungefär som att gå på en basketmatch och se en åskådare rusa in och knivhugga nummer 18 till döds. Det är inte de snygga kasten man kommer ihåg då... Likadant med en humorfilm. Driver man med något i en scen som inte faller mig i smaken så faller hela filmen därför, typ Yrrol. Lyteskomik är ett sådant stående exempel. Att Maradona slog in bollen med handen är ett annat exempel på att jag aldrig kan erkänna honom eller ta honom till mitt hjärta.

🙂

:musik

Var det själva grejen att det stod i tablån att det var en komedi eller märktes det att scenen skulle vara rolig eller hatar du filmer med våld i största allmänhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Scenen var inte ett dugg rolig. Om någon ansåg det så måste det vara en potentiell lustmördare. Jag ser filmer med våldinslag ibland. Action är dock inte så mycket för mig, men däremot rysare och thrillers. Att det stod i tablån att det var en XXXXXXkomedi är det som stör mig.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Scenen var inte ett dugg rolig. Om någon ansåg det så måste det vara en potentiell lustmördare. Jag ser filmer med våldinslag ibland. Action är dock inte så mycket för mig, men däremot rysare och thrillers. Att det stod i tablån att det var en XXXXXXkomedi är det som stör mig.

🙂

:musik

Ok, då förstår jag. Jag gillar inte heller när man ska tycka att psykopater är lite roliga och ändå småtrevliga människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Danieel!

Jajovisst...jag var medveten om att jag gjorde ett klavertramp och att man bör se hela filmen innan man bedömer den rättvist i de flestas ögon. Jag var därför helt på det klara med att reaktionen skulle bli ungefär denna.

Men för egen del så spelar det ingen roll. Det räcker för mig att se den minut jag gjorde för att såga filmen helt. Det är ungefär som att gå på en basketmatch och se en åskådare rusa in och knivhugga nummer 18 till döds. Det är inte de snygga kasten man kommer ihåg då... Likadant med en humorfilm. Driver man med något i en scen som inte faller mig i smaken så faller hela filmen därför, typ Yrrol. Lyteskomik är ett sådant stående exempel. Att Maradona slog in bollen med handen är ett annat exempel på att jag aldrig kan erkänna honom eller ta honom till mitt hjärta.

🙂

:musik

Men men... se filmen så får du se. Om en film består av 199 sjukt roliga scener (ehhhm... inte för att just den här filmen gör det, men ändå) och en blodig pang-pangscen där några gangsta' boys drar sina pickadoller och får igång lite razzmatazz så är ju den bästa beskrivningen på rullen ändå att det är en *-komedi. Eller?

Redigerat av danieel
Link to comment
Dela på andra sajter

om folk i allmänhet tycker filmen är rolig är det en komedi. Vad är det som är svårt att förstå i den definitionen? Själv tycker jag underhållningsvåld kan vara väldigt vackert och roligt att titta på. Kanske är det för att ingen nånsin vågat slåss med mig på riktigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

om folk i allmänhet tycker filmen är rolig är det en komedi. Vad är det som är svårt att förstå i den definitionen? Själv tycker jag underhållningsvåld kan vara väldigt vackert och roligt att titta på.

Ett fan av A Clockwork Orange månne? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...