ThomasJ Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 (redigerat) Nu skall jag göra mig en rejäl balja kaffe! Denna tråd tillägnar jag alla som skall göra det samma! Redigerat 28 juli 2006 av Lådan
Eternal Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Kaffe är inte i klass med en kall öl nu. Sitter här och smuttar... Väntar på skjuts ner till stan. Måste vara utarbetad eftersom ölen tar som bara den. Hmmm.
Raginglynx Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Har du tillgång till bryggkaffe ?! Fusk! 😎 Själv har man bara tillgång till snabb-brygg-automats-kaffe.. Men vafan, det går la ner ett gäng koppar per dag ändå! 😄 Bara man räknar med lite fist-fight med maggen...
browno Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Äntligen en kaffetråd!!! Ingen som har ett bra recept på iskaffe?
Jejje Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Äntligen en kaffetråd!!! Ingen som har ett bra recept på iskaffe? Kaffe + Is 😄
godhead Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 hmmmm... jag kan en rätt bra, och enkel variant: hälften kallt bryggkaffe (gärna rätt starkt), hälften mjölk. och så lägger man i nån tesked (eller två) med vanillinsocker. krossad is är också rätt bra och ha i. sen skakar man det eller kör det i mixern. det blir rätt gött!
godhead Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 (redigerat) just det ja... detta är ju ett studioforum.... alltså: ni ska INTE hälla det i mixern. det blir så klibbigt och äckligt sen. så glöm det. skaka istället... 😆 Redigerat 27 juli 2006 av godhead
tordA Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 skicka in ett par mufflins i mixern åxå när ni ändå håller på... sådana där med chocklad i basen...ni vet 😆
danieel Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag?
Jejje Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag? Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😆
Overkill Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag? Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😉 Kiosk vältare? 😏😮
Jejje Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag? Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😉 Kiosk vältare? 😏😄 Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😮
Overkill Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag? Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😄 Kiosk vältare? 😮😎 Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😄 Fram tiden? 😉😄😏
Jejje Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu går jag lite OT, men när jag ser sånna här rubriker funderar jag på att dra ett screenshot på varje särskrivning här på forumet för att sedan (om ett år eller så) ge ut en inbunden särskrivarbok lagom till julhandeln. Kan det vara något? Vilken typ av omslag ska man satsa på? Är feta närbilder fortfarande gångbart på ett bokomslag? Gör det! Det blir nog en riktig kioskvältare! 😆 Kiosk vältare? 😆😄 Ja, alltså en bok som säljer väldigt mycket! Och så vill jag inte se fler särskrivningar i framtiden 😛 Fram tiden? 😲 :huh: 🙂 HEHE 😆
danieel Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu fick jag en över dos... Ska parkera mig i studion för helgen nu, om inte för att jobba på kommande skivan så för att kyla ner mina sär skrivar fobier 🙂
Jejje Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Nu gick vi ifrån ämnet! Espresso är godast! Sådär nu är vi tillbaka igen!
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Nu gick vi ifrån ämnet! Espresso är godast! Sådär nu är vi tillbaka igen! ja, en dubbel med massa socker.. det e grejjer det:P btw så har min mor en äkta espresso/latte maskin hemma:P lite status är det allt:D
musik (oregistrerad) Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Jag får alltid magknip av kaffe som gör att jag inte ens kan stå raklång faktiskt! Psstt...Låddan...du har PM. Agera!! 🙂
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Jag får alltid magknip av kaffe som gör att jag inte ens kan stå raklång faktiskt! Psstt...Låddan...du har PM. Agera!! 🙂 stackare. kaffe är ju livets gåva till oss lixom:P tack pmèt:P
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 (redigerat) Äntligen en kaffetråd!!! Ingen som har ett bra recept på iskaffe? btw så heter det frappè🙂 Frappé di caffè Espresso Mjölk Socker Is Ev. grädde, glass eller kakao Ett slags espressomilkshake. Espresso, mjölk, socker och is blandas i mixer. Kan uppgraderas med grädde och glass och toppas med kakao. Redigerat 28 juli 2006 av Lådan
Claes Holmerup Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Kaffe har sin självskrivna plats i de ökända bakverken vars riktiga namn man inte längre får använda - men annars är det mest elände med kaffe. Ok - jag kan stå ut med Cappuchino och Café au lait - men sedan är det broms.
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Hur skall kaffet drickas då? Med mjölk eller grädde? Med eller utan socker? Jag lägger mitt budord på 4bitar socker o massa mjölk:D
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Endast kaffe... 😄 Hum.. Sån var jag i början av mitt kaffebruk. Detta tackvare gubben Nilsson på lagret där jag jobbade.. jag var väl runt 13 bast o han sa att riktiga grabbar som jobbar på lager o börjar klockan 6 måste dricka svart kaffe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.