Jump to content
Annons

F..HÅL ordet


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Hej!

hobbex_2004: Jag känner såna som ringt in till såna program och i princip fått gå ifrån hus och hem bara för det...  😉

Jejje: Det värsta bedrägeriet är dock ändå att de ger intrycket av att de inte fått in rätt svar, när de har fått det för länge se'n. Och att det står att man kan vinna 30000 kr. Sedan i slutet, i bästa fall, så släpper de fram npn stackars idiot som vinner 1200, om han har tur...

En gång kollade jag in en tävling som innebar att man med ledning av en filmad tv-skärm skulle säga hur många nior som tv-skärmen innehöll. Jag sparade bilden och ännu idag kan jag inte förstå hur de kom fram till det som var det rätta svaret. Det finns bara inte. Jag har räknat dem i timmar om och om igen. "På TV-skärmen" var också ett underfundigt uttryck, så jag räknade även med de 9:or som förekom i det telefonnummer som stod på skärmen och som man ska ringa in till, men inte heller då stämde det.

😆

:musik

Jag såg en gång på kanal 6 när man skulle räkna 6:or och då ingick självklart tv6 loggan uppe i högra hörnet. Läskiga program det där! Och det riktigt läskiga är att jag kommer på mig själv med att sitta och titta på dem (fastän jag inte ens ringer in) 😮😳 Och alltid när de har "gissa namnet" så är det något konstigt, udda öststatsnamn 😄

En gång hade de "ett sommarord" och det skulle tydlegen vara "sommarvit"??? Det måste ju vara något ord som Bengt Grive grundade antar jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey. Nu har kanalk fem svarat igen. Jag börjar misstänka att detta ord inte alls betyder det dom försöker få oss att tro;

De brukar ofta hitta på lite ord sammansatta ord emellanåt!

Med vänlig hälsning,

Kanal 5:s Tittarservice

http://www.kanal5.se

Du kan inte svara på detta mail

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du skrev 2006-07-27:

Okey. Då kanske du skulle kunna berätta vad det  ordet betyder? Hittar det

nämlingen ingen stans alls

FESTHÅL är ju så klart ordet!!! Och ja det är på  riktigt! Inget montage

inte!

Med vänlig hälsning,

Kanal 5:s  Tittarservice

http://www.kanal5.se

Du kan inte svara på detta  mail

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du  skrev 2006-07-26:

Har hittat en bild på nätet(som jag bifogar i  detta mail). Ja, ni ser nog

vad första och sista tanken blir när man  ser detta. På olika forum på

internet talas det om att detta kan vara  ett jäkligt snyggt bildmontage,

men många är tveksamma till detta. Så  ni på kanal5 kanske skulle kunna

hjälpa oss att redaut detta. Om bilden  inte är ett montage, ja vad är då

rätt ord som skall passain  ?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

DÄR STÅR ATT DE FAKTISKT HITTAR PÅ ORD!!!!!!!!!

SKANDAL!

UT ME'T I PRESSEN!!!

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken dj-vla mening alltså:

"De brukar ofta hitta på lite ord sammansatta ord emellanåt!"

Brukar? Ofta? Emellanåt? Haha... snacka om motsägelser i samma mening. 🙂

Det där med 2 * Ord är ju ett misstag, men resten är språkbrist. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, dessa program är fan något av mitt största hatobjekt på TV. Alla är så urbota dumma förutom Pussel och Ordjakten på TV4 som i alla fall försöker hålla en viss form av seriositet och har något som i alla fall kan liknas vid vettiga spel. På Pussel så står de i alla fall och pratar om ordet istället för att vräka ut sig saker som "åh, vad skulle du göra för 5000 kronor" eller "ring ett litet samtal bara så får du pengar av mig" HELA JÄVLA TIDEN.

Värst är ändå "Game-on" på Tv4+. Jag ryser bara jag tänker på det. Nä, usch 😏

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Kolla på 6:an nu. Man ser på direkten vilket ord det är. Går inte ens att undvika att inte se det 😏

Hmm...

Ö L N E F R Ö J H Ö N N I G

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, dessa program är fan något av mitt största hatobjekt på TV. Alla är så urbota dumma förutom Pussel och Ordjakten på TV4 som i alla fall försöker hålla en viss form av seriositet och har något som i alla fall kan liknas vid vettiga spel. På Pussel så står de i alla fall och pratar om ordet istället för att vräka ut sig saker som "åh, vad skulle du göra för 5000 kronor" eller "ring ett litet samtal bara så får du pengar av mig" HELA JÄVLA TIDEN.

Värst är ändå "Game-on" på Tv4+. Jag ryser bara jag tänker på det. Nä, usch 😏

Åjo, erkänn att du brukar ringa in ibland 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Kolla på 6:an nu. Man ser på direkten vilket ord det är. Går inte ens att undvika att inte se det 😏

Hmm...

Ö L N E F R Ö J H Ö N N I G

Och så håller de väl på att dra ut på det i typ 20 min.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod i någon kvällstidning förut (kommer inte ihåg vilken) om en tant som spelat bort typ 80 000 på sådana här program. Hon hade inte fattat att det kostade pengar varje gång man ringde in utan trodde bara att det kostade om man kom fram till själva studion 😉😏😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Brrr....Jag ryser....Kolla nu då!

S _ L _ K E N _ _ I _ T O _ I A

Jag vill bara gråta!

Bäst var på "Game-on" när utslagsfrågan löd: "Vilken dag kommer efter Måndag?" 😏

Jag skulle kunna tänka mig att ringa in bara för att få gissa så urbota fel så att det inte går.

Ehm, jag gissar på "skitprogram".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod i någon kvällstidning förut (kommer inte ihåg vilken) om en tant som spelat bort typ 80 000 på sådana här program. Hon hade inte fattat att det kostade pengar varje gång man ringde in utan trodde bara att det kostade om man kom fram till själva studion 😉😏😮

Haha! Den är en klassiker! 😄😄😄

Ehh...Programledaren sa precis "Våran uppgift är att göra av med pengar". Nej, eran uppgift är att lura av folk pengar. Jag såg en artikell i SvD om dehär gatuspelarna som härjar i Stockholm med burkar och kulor ( ni vet vad jag menar ). Dessa program borde fan nämnas i samma veva. Man lurar lättlurade människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod i någon kvällstidning förut (kommer inte ihåg vilken) om en tant som spelat bort typ 80 000 på sådana här program. Hon hade inte fattat att det kostade pengar varje gång man ringde in utan trodde bara att det kostade om man kom fram till själva studion 😉  😏  😮

Haha! Den är en klassiker! 😄😄😄

Ehh...Programledaren sa precis "Våran uppgift är att göra av med pengar". Nej, eran uppgift är att lura av folk pengar. Jag såg en artikell i SvD om dehär gatuspelarna som härjar i Stockholm med burkar och kulor ( ni vet vad jag menar ). Dessa program borde fan nämnas i samma veva. Man lurar lättlurade människor.

Och så står det att man kan vinna flera hundra tusen men då måste man ta 3 rätt av typ 20 (kan inte någon rälna ut oddsen för det?) Bakom de andra bildrna gömmer sig de fantastiska beloppen 400:- och 600:- (typ) så de brukar väl vinna typ en 1500:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst! Många som ringer in hör man ju att det inte står helt rätt till med. Det är fan skit att utnyttja sådana människor.

håller med. någon gång 2003 så såg jag en bit av ett sådant program, där en person kommit fram till studion. han blev tillfrågad hur högt eiffeltornet var och alternativen var:

a 100m

b 300m

c 1000m

det ligger liksom i sakens natur, att om man försöker tävla i sådant -och sitter och ringer in- så är man sannorlikt inte den vassaste pennan i skrinet.

stackaren klämde till med "100 meter". programledaren såg extra gullig ut och önskade honom en trevlig kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

lådan, om du inte har hittat på hela brevet själv, så fråga någon nyhetstidning om de är intresserade. det är så sanslöst lågt att det borde publiceras.

Det är säkert nån sommarpraktikant på kanal 5 som knåpat ihop svaret 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

lådan, om du inte har hittat på hela brevet själv, så fråga någon nyhetstidning om de är intresserade. det är så sanslöst lågt att det borde publiceras.

Nejdå. Detta mail är 100%sant kan nästan trollafram ipadress osv om det skulle bli tvunget:P ja, säkert en praktikant, hahah! MAn kanske borde skickaett mail till Aftonbladet eller expressen:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...