Jump to content
Annons

F..HÅL ordet


ThomasJ

Recommended Posts

Efter den där bilden som postades i längsta tråden så skrev jag ett mail till kanal fem. Har nu fått ett helt otroligt svar:

FESTHÅL är ju så klart ordet!!! Och ja det är på riktigt! Inget montage

inte!

Med vänlig hälsning,

Kanal 5:s Tittarservice

http://www.kanal5.se

Du kan inte svara på detta mail

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du skrev 2006-07-26:

Har hittat en bild på nätet(som jag bifogar i detta  mail). Ja, ni ser nog

vad första och sista tanken blir när man ser detta. På  olika forum på

internet talas det om att detta kan vara ett jäkligt snyggt  bildmontage,

men många är tveksamma till detta. Så ni på kanal5 kanske skulle  kunna

hjälpa oss att redaut detta. Om bilden inte är ett montage, ja vad är då

rätt ord som skall passain ?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

har skickat en fråga vad ett festhål är..

för mig är fitthål och festhål sammasak.. sökte på festhål på wikioedia men inga träffar.. misstänker starkt att detta är nått lurt!

men nu vetvi iaf att det inte är ett montage!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

De menar naturligtvis en håla där det pågår en fest. En riktig håla säger man ju ibland om ett vindskrypin eller en trång bar, en källarlokal etc.

Dåligt visst, men det är säkert så...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för oss som inte följer längstastetråden, var finns bilden? Eh?

Du har lite att ta igen då Hacke..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, vad de där programmen bara går ut på att lura stackars människor som inte har något bättre för sig. Om inte ordet finns med i någon officiell ordlista så borde det räknas som luendrejeri!!!??? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... Vilket jäkla ord att ha med i en ordjakt. Festhål!? Låter lagom påhittat. Jäkla skitord som kanal 5 hittat på.

:rolleyes:

Men kul att de svarade. Kan ni inte maila och fråga om någon lyckades knäcka ordet? I tv alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om ett liknande program på Tv3 (har jag för mig), där ledtråden var "görs med handen" och ordet var _ _ N K A

Minns inte exakt, men det var ngt liknande iaf..

Jag har många ggr funderat hur mkt fusk det eg förekommer i såna program. Undrar hur många ggr de själva ringer in och låtsas vara tävlande. Eller om de har flera ord som passar in. Ifall ngn skulle komma på ordet snabbt, så kan de bara säga.. neee, det var fel o så kör de vidare med ett annat ord som det "rätta" svaret.

Det måste dock gå väldigt bra för såna program med tanke på att nästan alla kanaler har sina egna versioner.

Vem fan ringer in till såna program eg????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om ett liknande program på Tv3 (har jag för mig), där ledtråden var "görs med handen" och ordet var _ _ N K A

Minns inte exakt, men det var ngt liknande iaf..

Jag har många ggr funderat hur mkt fusk det eg förekommer i såna program. Undrar hur många ggr de själva ringer in och låtsas vara tävlande. Eller om de har flera ord som passar in. Ifall ngn skulle komma på ordet snabbt, så kan de bara säga.. neee, det var fel o så kör de vidare med ett annat ord som det "rätta" svaret.

Det måste dock gå väldigt bra för såna program med tanke på att nästan alla kanaler har sina egna versioner.

Vem fan ringer in till såna program eg????????

kompis.. scrollaupp typ 2 rader vettja:P

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

hobbex_2004: Jag känner såna som ringt in till såna program och i princip fått gå ifrån hus och hem bara för det... 😉

Jejje: Det värsta bedrägeriet är dock ändå att de ger intrycket av att de inte fått in rätt svar, när de har fått det för länge se'n. Och att det står att man kan vinna 30000 kr. Sedan i slutet, i bästa fall, så släpper de fram npn stackars idiot som vinner 1200, om han har tur...

En gång kollade jag in en tävling som innebar att man med ledning av en filmad tv-skärm skulle säga hur många nior som tv-skärmen innehöll. Jag sparade bilden och ännu idag kan jag inte förstå hur de kom fram till det som var det rätta svaret. Det finns bara inte. Jag har räknat dem i timmar om och om igen. "På TV-skärmen" var också ett underfundigt uttryck, så jag räknade även med de 9:or som förekom i det telefonnummer som stod på skärmen och som man ska ringa in till, men inte heller då stämde det.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om ett liknande program på Tv3 (har jag för mig), där ledtråden var "görs med handen" och ordet var  _ _ N K A

Minns inte exakt, men det  var ngt liknande iaf..

Jag har många ggr funderat hur mkt fusk det eg förekommer i såna program. Undrar hur många ggr de själva ringer in och låtsas vara tävlande. Eller om de har flera ord som passar in. Ifall ngn skulle komma på ordet snabbt, så kan de bara säga.. neee, det var fel o så kör de vidare med ett annat ord som det "rätta" svaret.

Det måste dock gå väldigt bra för såna program med tanke på att nästan alla kanaler har sina egna versioner.

Vem fan ringer in till såna program eg????????

kompis.. scrollaupp typ 2 rader vettja:P

Kompis! Jag scrollade & scrollade, men eftersom jag inte visste vad jag skulle leta efter så hittade jag inget 😉

Fortsätter väl scrolla tills jag fattar vad du syftade på & varför du ville att jag skulle scrolla ...😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om ett liknande program på Tv3 (har jag för mig), där ledtråden var "görs med handen" och ordet var  _ _ N K A

Minns inte exakt, men det  var ngt liknande iaf..

Jag har många ggr funderat hur mkt fusk det eg förekommer i såna program. Undrar hur många ggr de själva ringer in och låtsas vara tävlande. Eller om de har flera ord som passar in. Ifall ngn skulle komma på ordet snabbt, så kan de bara säga.. neee, det var fel o så kör de vidare med ett annat ord som det "rätta" svaret.

Det måste dock gå väldigt bra för såna program med tanke på att nästan alla kanaler har sina egna versioner.

Vem fan ringer in till såna program eg????????

kompis.. scrollaupp typ 2 rader vettja:P

Kompis! Jag scrollade & scrollade, men eftersom jag inte visste vad jag skulle leta efter så hittade jag inget 😉

Fortsätter väl scrolla tills jag fattar vad du syftade på & varför du ville att jag skulle scrolla ...😄

bilden på _ _ unka....

Link to comment
Dela på andra sajter

bilden på _ _ unka....

jag ser ingen sån bild!????? däremot är det ett rött kryss där det står "user posted image", där jag förmodar att denna bild skall synas!?? Skumt, ser ni andra den bilden?

Men nu fattade jag var Båxen syftade på iaf...😉

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Påminner om ett liknande program på Tv3 (har jag för mig), där ledtråden var "görs med handen" och ordet var _ _ N K A

jag skall göra det lätt för dig min kära herre:

xpvnsksk.jpg

soft att det kostar 4000:-

om någon är intresserad så gör jag det lite billigare. dock är ju jag inte lika söt som henne

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

bilden på _ _ unka....

jag ser ingen sån bild!????? däremot är det ett rött kryss där det står "user posted image", där jag förmodar att denna bild skall synas!?? Skumt, ser ni andra den bilden?

Men nu fattade jag var Båxen syftade på iaf...😄

Japp vi andra ser den 😆

De flesta iaf antar jag nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

bilden på _ _ unka....

jag ser ingen sån bild!????? däremot är det ett rött kryss där det står "user posted image", där jag förmodar att denna bild skall synas!?? Skumt, ser ni andra den bilden?

Men nu fattade jag var Båxen syftade på iaf...😄

Japp vi andra ser den 😆

De flesta iaf antar jag nu 😉

hmmm, nu dök den upp... detta efter att jag klistrade in länken manuellt i IE... då dök den upp.. Men den andra som Lådan postade är det fortfarande kryss på.. skumt...

Nåja... nu är jag med iaf....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... Vilket jäkla ord att ha med i en ordjakt. Festhål!? Låter lagom påhittat. Jäkla skitord som kanal 5 hittat på.

😄

Men kul att de svarade. Kan ni inte maila och fråga om någon lyckades knäcka ordet? I tv alltså.

Ibland om ingen lyckas knäcka ordet så visar de först den ena bokstaven som fattas och sedan tar de bort den och visar den andra. Det är faktiskt stor komik! Särskilt när ingen ändå lyckjas knäcka det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

hobbex_2004: Jag känner såna som ringt in till såna program och i princip fått gå ifrån hus och hem bara för det... 😉

Jejje: Det värsta bedrägeriet är dock ändå att de ger intrycket av att de inte fått in rätt svar, när de har fått det för länge se'n. Och att det står att man kan vinna 30000 kr. Sedan i slutet, i bästa fall, så släpper de fram npn stackars idiot som vinner 1200, om han har tur...

En gång kollade jag in en tävling som innebar att man med ledning av en filmad tv-skärm skulle säga hur många nior som tv-skärmen innehöll. Jag sparade bilden och ännu idag kan jag inte förstå hur de kom fram till det som var det rätta svaret. Det finns bara inte. Jag har räknat dem i timmar om och om igen. "På TV-skärmen" var också ett underfundigt uttryck, så jag räknade även med de 9:or som förekom i det telefonnummer som stod på skärmen och som man ska ringa in till, men inte heller då stämde det.

😆

:musik

Jag såg en gång på kanal 6 när man skulle räkna 6:or och då ingick självklart tv6 loggan uppe i högra hörnet. Läskiga program det där! Och det riktigt läskiga är att jag kommer på mig själv med att sitta och titta på dem (fastän jag inte ens ringer in) 😮😳 Och alltid när de har "gissa namnet" så är det något konstigt, udda öststatsnamn 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...