Lundgren Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 * LÅTNAMN:The liberty song * ARTIST/GRUPP:Ingen * GENRE:Pop * LÅTLÄNGD:2:22 * KOMPOSITÖR:Christian Lundgren * PRODUCENT:Producent!!!? * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR:2005 * FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) * STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 3.2 Mb * STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( * LÅTLÄNK:) 02_The_Liberty_Song.mp3
mange_andersson Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 det låter ju bra! jag skulle vilja ha sången lite torrare.. det är för mycket reverb för min smak. trummorna ska upp lite också.. men det är bara vad jag tycker! skön låt!
eversound Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Tycker låten var bra. Tycker dock, om jag ska vara ärlig, att produktionen låter lite bootleg. Fick du till den lite bättre så blir det nog bra. Om du vill ha rymd/reverb effekt på sången är det, enligt min erfarenhet, bättre att använda ett bra delay med lagom mycket feedback och delaytid. Låter lite liknande reverb, men bättre. Gör också att sången känns mer solid. Gitarrerna har för mycket diskant i mixen och låter skräniga. Testa att dubba kompgitarren och panorera ut den åt någon kant . Sen kan du ha den dubbkanalen med mer botten i eller tvärt om eller nåt... Tycker det finns potential i låtmaterialet...
Lundgren Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 Tusen tack för tipsen.Jag vet att jag är halv i mitt inspelande,men det är ju kul som f-n! 😎
91:an Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Bra låt med skönt sväng! Fint gitarrspel! Sången låter lite osäker i tonhållningen på vissa ställen, men det skulle lätt åtgärdas med omtagning. I de högre registren känns sången ansträngd vilket kan ha att göra med långa versrader med få och korta andhämtningspauser. Är det fotstamp som dunkar i basregistret borde du försöka skära bort basfrekvenserna Det låter bullrigt med all reverb du lagt på. Min personliga åsikt när det gäller reverb är att det ska vara så lite att det inte hörs. Stänger du av det hör du att det funnits där. Det får alltså inte låta cykelstall eller gymnastiksal!
Harmonica mike Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Tjena Lundgren. Jag lyssnar i mina lurar nu..POP skrev du,nja jag tycker det låter country..men det låter bra..saknar bas,åtminstone så hörs den inte i mina lurar,däremot fot stampet eller kaggen eller vad det nu är..mixa lite i den här,enligt 91:an och dom andras tips, och släng på en bas,och lite trummor så blir det kanon! Gitarr liret är snyggt,speciellt solo delen.. Bra lirat! MVH Harmonica mike
Lundgren Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 Tack för det, nej bas finns inte på den låten,bara gitarr o spagetthis!Smaklig måltid 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.