claypool Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Heroines ARTIST/GRUPP: Diablo Swing Orchestra GENRE: Kravallopera LÅTLÄNGD: 5:22 KOMPOSITÖR: Daniel Håkansson PRODUCENT: Pelle Saether, Pontus Mantefors, Daniel Håkansson EV. MEDVERKANDE: Daniel Håkansson – Gitarr, ”sång” Pontus Mantefors – Gitarr, syntar, effekter Annlouice Lögdlund – Sång Andy Johansson – Bas Andreas Halvardsson – Trummor Johannes Bergion – Cello Emmy Lindström – Fiol INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 7,38 Mb STATUS: Färdig! Your browser does not support the HTML5 audio tag Då jag nu följt TordA:s råd att lägga upp några låtar på myspace.com tänkte jag att det var lika bra att slänga upp de här också. Det här är låt nummer 2 från skivan, en lite tyngre och mer stämningsfull låt i jämförelse med den förra. Enjoy. Redigerat 27 juli 2006 av claypool
eversound Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 😎😉 Skitbra!!! Kul arranemang och produktion och eget sound... Toppen helt enkelt!
Desecrated Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Rhythm-gitarrerna som kommer in på verserna är lite högt mixade. och tycker fortfarande tjejen är lite högt mixad. Annars är det så äckligt jävla bra att det är pinsamt.
Lucifer666 Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 När släpps er första skiva? Måste fan ha den... det här är sjukt bra. ^^
Desecrated Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Jag säger detsamma, ni måste hitta en nätbutik som tar emot paypal betalning så man kan köpa eran skiva.
Hammock Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 (redigerat) BRA-SOM-FAN-BRA ! 😄 Lite annat än övriga band som spinner vidare på Nightwish-stuket 😉 Diggar den lilla synthen som dyker upp vid 1.50, passar grymt bra 😛 Redigerat 27 juli 2006 av Hammock
Jejje Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Riktigt bra! (även om jag tycker den andra låten du lagt upp är snäppet vassare) Gillar produktionen riktigt mycket.
claypool Postat 28 juli 2006 Trådstartare Postat 28 juli 2006 eversound: Tackar, alltid roligt att höra att arret går hem, vi har lagt ganska mycket tid på det i den här låten. Desecrated: Tackar ödmjukast för berömmet, det värmer. Det där med med nivåer är svårt, vi hade en mix där rösten var lägre men vi tyckte att låten tappade energi på det. Vi har lite snack med olika distributörer nu men inget är klart så det snabbaste sättet att få tag i en skiva är att PMa mig här eller skicka en förfågan via hemsidan. Lucifer666: Skivan är just nu i Tyskland för pressning. Vi beräknar att ha den i häderna den 7 augusti. Och som sagt, skicka ett Pm om du är intresserad av att köpa ett ex. Hammock: Tja detta Nightwish ja. 😏 Vi har inga ambitioner att likna dem så det är skönt att skillnaderna hörs. Å Pontus (en av gitarristerna i bandet) vägnar tackar jag för berömmet om syntljuden då det är han som skruvar fram dessa.
pennudd Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 (redigerat) Grymt!!! jag var tvungen att kolla in här efter att jag läste tråden om "proffs mixning" Det här var tamefanimej bland det coolaste jag har hört på länge. Eran blandning av musikstilar är fantastisk. Tack för att jag får ta del av nåt så komplett och revolutionerande... 😎😄😄 för mig som är mest inriktad på pruducentbiten får jag gåshud av sånt här... Redigerat 29 juli 2006 av pennudd
DrHans Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 (redigerat) Grymt!!! jag var tvungen att kolla in här efter att jag läste tråden om "proffs mixning" Det här var tamefanimej bland det coolaste jag har hört på länge. Eran blandning av musikstilar är fantastisk. Tack för att jag får ta del av nåt så komplett och revolutionerande... 😎 😄 😄 för mig som är mest inriktad på pruducentbiten får jag gåshud av sånt här... Precis, Tokai fick upp mina ögon för denna tråd. Tack för det Tokai. Så väldigt bra, har pm:at claypool så man kan köpa sig en skiva eller två. Edit: tog bort ett felstavat svärord som inte tillförde något alls. Redigerat 29 juli 2006 av DrHans
claypool Postat 29 juli 2006 Trådstartare Postat 29 juli 2006 Pennudd: Vi tackar så mycket för lyssningen och berömmet av både låt och produktion. DrHans: Merci! Japp, snart skall du ha en skiva eller två i din ägo. P.O: Vielen dank!!
Vallhagen Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Jag har fan slut på superlativer. Jag har en egen diablomapp i min iTunes. Jag har spränglyssnat nu på morron igen. Så jävla bra. Det är så man blir 14 igen och vill tapetsera rummet med affischer. Det festliga är att ni överträffat er själva; de här två nya låtarna är bättre än de två något äldre. Jag fixar över pengar för beställd platta endera dan; kanske redan idag. tjing Bengan
claypool Postat 31 juli 2006 Trådstartare Postat 31 juli 2006 Vallhagen: Kul att du tycker att det låter bättre och att det går framåt. Innan vi gick in i studion var vi osäkra på om vi ens skulle ta med Balrog Boogie på plattan och versen på Heroines hade vi problem med. (tidiga demos kan avslöja varför ) Men mycket har fallit på plats och det har varit en riktigt givande period i studion. Har också varit skönt att få stänga dörren och göra färdiga låtar av ideer som legat och skräpat i vissa fall upp till 7-8 år. + att vi fick uppslag till en hel del nya låtar också. 😳 Sen gör ju produktionen sitt till också, de gamla låtarna har fått en ansiktslyftning och finns också med på plattan. Ska se till att skicka med en affisch att sätta upp 😳 Desecrated: Priset ligger på 100 kr + frakt (22kr)
djonas Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Grymt grymt!!! Det enda som jag kan komma på som man skulle kunna förbättra är att det ibland är lite svårt att höra vad Annlouice sjunger. 😱
claypool Postat 1 augusti 2006 Trådstartare Postat 1 augusti 2006 Tack du! Jag kan ju lägga ut texten här så blir det lättare att hänga med. Heroines Tuck me in, or take it out For what you cannot see with them eyes A tired hand, her naked hand, putting me to sleep It wont be long, your glow has left my dry And my abstinence has been postponed by My comfort in denial And the worst lie it may be, That Hope said she’d be the last one to leave Always close, now sense it clear For years to come, I can’t go back to the things I held so, I held so dear We were crushed by her halo But, oh what a way to go Endlessly she said Forevermore in debt Colourful, so beautiful With fever eyes closed and so free Those were my heroines Freedom roar from senseless mind Apocalypse all dressed in white Saw it coming, watched them leaving With all I ever was Broken tissue, broken dreams Far-fetched as those fantasies since peace of mind was not meant for me I’ll praise them silently We were … Endlessly…
Dagon Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Åååååh. Hurra igen. Jag hör mycket mer Therion än Nightwish - mycket till min förtjusning. Gillar att sången är lite mer kontrollerad än tidigare. Har operamusiker i släkten, men har fortfarande lite ambivalenta känslor för sångstilen... Här tycker jag dramatiken i stilen utnyttjas till fullo. Särskilt eftersom hon går ner i normalare icke-utstuderad sång ibland. Många snygga små detaljer i mixen - exempelvis den plötsligt metalliska reverbsvansen vid 1:35. Konstigt, dramatiskt och vackert.
claypool Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Ja, jag kan hålla med om att Theroin är en bättre liknelse. Kul att du diggar sången, vi hade det riktigt jobbigt med versen i den här låten innan vi fick till det. Effektbitarna står Pontus för, så jag passar på att sola mig i glansen av det berömmet. 😛
Hellecaster Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Otroligt bra som vanligt men är det mina öron eller finns det väldigt vassa s ljud på sången här och där? (mest i verserna).
claypool Postat 2 augusti 2006 Trådstartare Postat 2 augusti 2006 Kan det vara effekterna som gör att det känns vasst då de ligger bara på i verserna? Har ju lyssnat låtarna sönder och samman när vi mixade så man ju bli döv för vissa saker efter ett tag. 😳
Thimmie Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Du vet ju redan vad jag tycker om det här. Det minst låten förtjänar just nu är en buuuump! 🙂
Bultage Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Tycker bandnamnet är strået vassare än själva musiken! Men soft proddat och bra idéer.. inte min smak bara.. Det är antagligen högtalarna på jobbet men jag tyckte, lite spontant, att leadsången var lite långt borta och inte tillräckligt fyllig, i alla fall i verserna...samt att trummorna låter lite stiff.... ska lyssna i bättre monitorer sen! men absolut bra jobbat!! Cheers mates
claypool Postat 8 augusti 2006 Trådstartare Postat 8 augusti 2006 Thimmie: Tack för den du. Håller på att letar mickar för fullt här. 😳 Bultage: Tack för lyssningen och kommentarer ändå, trots att det inte föll dig på läppen. Men vi hoppas att det bara är bättre monitorer som behövs. 😎
dede Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Skit, det här forumet lurar mig gång på gång. Redan i Januari var jag tvärsäker på att årets bästa låt var upplagd. Sen verkar det dyka upp mästerverk på löpande band. Jag kan i min vildaste fantasi inte se något som kan överträffa det här dock! Jag bara gapar och dreglar....så jävla skönt. 🙂🙂
claypool Postat 9 augusti 2006 Trådstartare Postat 9 augusti 2006 Tackar ödmjukast för det betyget. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.