Jump to content
Annons

Reentering Her Atmosphere


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Reentering Her Atmosphere

* ARTIST/GRUPP: Inget namn

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 1:31

* KOMPOSITÖR: Magnus Cassersjö

* PRODUCENT: Magnus Cassersjö

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3/160

* STORLEK: 1,75 Mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Reentering...

OK, gör ett försök till; att få lite feedback (tidigare försök var helt klart i ett för tidigt skede). Vet inte om jag skall fortsätta med den här snutten eller inte! Introriffet kommer från ett litet riff som jag brukade köra som uppvärmning ibland och folk brukad tjata på mig att jag skulle göra något av det... det tog bara 10 år eller så. Kunde aldrig komma på en bra fortsättning och jag vet egentligen inte om jag tycker att jag har gjort det nu heller. All åsikter är välkomna, jag går inte av på mitten för kass kritik. 😉

Mixen kan ni klaga på för fullt för det är inte mycket mer än en slaskmix. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
* LÅTNAMN: Reentering Her Atmosphere

    * ARTIST/GRUPP: Inget namn

    * GENRE: Rock

    * LÅTLÄNGD: 1:31

    * KOMPOSITÖR: Magnus Cassersjö

    * PRODUCENT: Magnus Cassersjö

    * EV. MEDVERKANDE: -

    * INSPELNINGSÅR: 2006

    * FORMAT: MP3/160

    * STORLEK: 1,75 Mb

    * STATUS: Skiss

    * LÅTLÄNK: Reentering...

OK, gör ett försök till; att få lite feedback (tidigare försök var helt klart i ett för tidigt skede). Vet inte om jag skall fortsätta med den här snutten eller inte! Introriffet kommer från ett litet riff som jag brukade köra som uppvärmning ibland och folk brukad tjata på mig att jag skulle göra något av det... det tog bara 10 år eller så. Kunde aldrig komma på en bra fortsättning och jag vet egentligen inte om jag tycker att jag har gjort det nu heller. All åsikter är välkomna, jag går inte av på mitten för kass kritik. 😉

Mixen kan ni klaga på för fullt för det är inte mycket mer än en slaskmix.  😄

Lyssnar till den medans jag skriver!

Funkig, ett jävla gung!

Känns som att sång ska komma in efter andra vändan (00m:21sek) då när övriga instrument kommer in o dra ut på intro "riffet" lite till och lägga sång där, typisk sådan låt, men den är bra! O sen andra "partiet" känns mer som ett annat stick som ska komma längre in i låten, efter det så kommer brygg-till-ref riffet, sen kommer vers direkt efter, sen försöka komma på en monster refräng till det sedan 😄

det är precis vad jag känner nu så som mina öron VILL höra! och jag tror väldigt skarpt på det med faktiskt...!

Men en halv rökig sångare på det där, och ett glas whiskey (Baumore) så kan jag gunga med utan tvekan!

Gör verkligen nåt av det här!

Redigerat av GuitarArt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentaren! Problemet är ju just det... att jag inte kommit/kommer på något bättre att lägga som vers men om jag väntar 10 år till så kanske det kommer också! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Ooooh....sexigt sväng! Lite Lenny Kravitz över detta...hoppas du inte tar illa vid dig för paraleller.

Sång på detta och du är hemma! Samt att kanske stämma en av gitarrerna lite bättre för det låter lite surt nånstans... Men det är lätt fixat.

Tempot skulle kunna åka upp en liten liten gnutta tror jag, och sen få allt lite mer tight...då tror jag det här skulle kunna bli grymt.

Detta är vad jag tycker...

Rock on...yeah...

Link to comment
Dela på andra sajter

Harmonica Mike:

Det vore absolut en kul idé med lite samarbete, för att få den här ur vagnen någon gång. Skickar PM till dig.

oakleaf:

Tar inte alls illa vid mig - Kravitz har gjort en del bra låtar tycker jag själv. Gitarrerna borde med all säkerhet läggas om, det är väldigt hastigt och lustigt inspelat. Därtill tror jag att min gamla LP behöver en justering...

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...