Jump to content
Annons

Knork +

Neko

Recommended Posts

knorkplus.jpg

Börjar rent visuellt. Ska försöka knåpa ihop en ljuddemo så småningom. Den är inte kompatibel med den gamla knorken (Dvs presets etc). Men låter å andra sidan bättre och är mycket CPUsnålare.

Ligger runt 1% på min AMD 1300 768mb ram. Stillastående. Maxar på 20% vid ackord och krävande presets.

EDIT: Lägger till lite stats

2 Oscillatorer (Sine, Saw, Ramp, Triangle, Pulse, vitt/rosa brus)

2 Filter (Liknar de som sitter i Model E)

2 Assignbara Enveloper

ADSR

2 Synkade LFOer

2 Osyncade LFOer (med 2 LFOer under som styr bredd och hastighet)

LFOerna kan skickas till 3 olika destinationsgrupper: Oscillator, Filter och Master. Under varje kan de kontrolllera olika parametrar. Man kan även skicka LFOerna till två destinationer. Oscialltor och Filter, Filter och Master och Oscillator och Master.

Det var lite korta fakta.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Får se hur gratis denna blir (kommer inte kosta mer än typ 25-50 spänn om den kommer kosta något). Håller på att försöka ordna lite saker. Gör om inte annat en demoversion.

Kan tilläggas att den är helt nybyggd och de enda likheterna den har med Knork (1) är tanken bakom LFOerna. Knork + är en helt ny konstruktion.

Gjorde en liten

. Inget enormt, men visar några av ljuden i alla fall. Trummorna kommer från Drumatic. Inget EQande, inga effekter what so ever, bara Knork rätt igenom. Använde 9 stycken till denna låten. Den visar egentligen ganska lite av vad man kan göra, men den får duga så länge.

Återstår lite finputsning på den för att den skall vara helt färdig. Döpa alla reglar på det programmässiga planet, så att man enkelt kan automatisera den. Kanske ytterligare lite optimering med hjälp av andra duktiga syntmakare (pekar på majken), samt ändra några småbuggar.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack vare lite optimeringar (bockar och tackar för hjälp) så är Knorken nere i 1-3% Stillastående och toppar på 12% på riktigt krävande presets och ackord. Tyvärr förstördes rätt många av mina tidigare presets i omstruktureringen, så jag gör nya allt eftersom.

Finns det önskemål om att ha CC värden för alla parametrar? Kan gå att ordna, men tar lite extra tid.

Nytt i Knork+

* EQ / Bassboost (EQ on = Bassboost, EQ+Mult(iply) ger en ökad EQ skala)

* Ökat antal destinationer för LFOerna och Enveloperna.

* Tagit bort massa brus generatorer. kommer sätta in 1 form av brus på oscillatorerna så småningom.

Nytt skin med, lite snyggare än det första, och innehåller lite andra funktioner. Några grafiska buggar med texten, men det kommer.

KnorkPlusLarge.jpg

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Demoversion finns att testa HÄR

Den har ett återkommande kort brus (så som demos brukar ha). Som sagt, demo och den är inte 100% färdig, men nära på. I övrigt innehåller den allt som den riktiga versionen innehåller.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

puszel (oregistrerad)

testar gärna 🙂 diggar den förra knorken (vet inte varför jag har den?) kanske varit med på en studio cdrom?

Dela på andra sajter

Vassegoa. Om ni kan ge mig lite presets, så kan jag vara generös nog att ge donatorerna access till den fulla versionen (och eventuella updateringar).

Skriv gärna in vad ni saknar. Funderar på att lägga in lite effekter på den, det kommer dock kosta lite CPU, men det kanske ni tål?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.