Jump to content
Annons

Vad sysslar du med?


Raginglynx

Recommended Posts

Startade den här tråden för att det verkar som att många här känner varandra hyfsat, medan man själv är ny, så det skulle vara grymt kul om folk ville ge lite info om sig själva bl.a.

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

*Vilka instrument är du skön på?

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Tänkte att det kanske kan bädda lite för framtida samarbeten (även om jag vet att det finns ett Samarbets-forum kan de va schysst att få hela degen utkavlad framför sig 😉 )

Tycker ni idén känns lam och tråkig och lite för mycket "Jag heter Holger vad heter du!" så fixar vi så tråden försvinner 🙂

Själv satsar jag på att i framtiden kunna leva på musik-träsket.. Har nyss startat ett "musik-bolag" som skall syssla med komposition/produktion (med stor tyngd på samarbete med andra grymma musiker) i första hand

Helst lyssnar jag på och skriver Amerikansk pop/rock typ Matchbox20, Live, Lifehouse, Counting Crows, Goo goo dolls etc.

Men för tillfället sitter jag och knåpar på ett gäng melodifestival-bidrag som jag ska spela in under Augusti-September... Känner någon nån grym latino-snubbe(sångare) eller typisk schlager-sångerska är det bara att hojta till 😄

Mina instrument är la sång och gitarr antar jag

Så.... Shoot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Va osäker på var jag skulle lägga den eftersom det är en typ av medlemspresentation med syfte att få en lite bättre bild av alla som hänger här för möjliga framtida samarbeten...

Tycker du den är malplacerad? 🙂

Tänkte lite på reglerna på samarbets-forumet och det kändes inte som jag skulle kunna hålla mig till dem i namn/beskrivning..

Ser det lite som "Lägg upp ett foto på dig själv"-tråden fast med kort beskrivning istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitionsnivå: Förhoppningen är att kunna leva på det och det är vad jag försöker med, får se hur det går, det känns inte alls omöjligt men man vet ju aldrig. Funkar det inte så får man väl helt enkelt inse det och göra annat vid sidan av också. 🙂

Musikstil: Lite olika, men så gott som allt är antingen poppigt, elektroniskt, eller båda.

Instrument: Förutom dator mest klaviatur, fuskar lite på gitarr och sång.

Jobbar på/med: Just tagit studenten, har lite lösa projekt på g, nåt slags släpp till hösten ser det ut som.

Link to comment
Dela på andra sajter

* väldigt rolig hobby, men när jag blir äldre kanske man lever på det, fast inte på heltid då, lite på sidan om 😆

* ja vad ska man säga.. Boogie, rock, gospel typ för det mesta.

* Huvudinstrument är piano (rockpiano), sedan spelar jag också gitarr och lite bas.

* Jag är student 😉 Men låten jag jobbar med just nu är : Som en bro över mörka vatten. Sedan kanske det blir någon julcd 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ambitions-nivå: Ja, är nog hobbynivå mest på skoj

Musikstil: Ja, det är ju då elektronisk för hela pengen (i alla möjliga olika former)

instrument : Skinflöjt och klaviatur. Har spelat chello och fiol i yngre dagar

Vad jobbar du med/på för tillfället: Just börjat med ett projekt som jag kallar Baanzi. Tanken är att det skall bli en liten digital EP.

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Jag har ett produktionsbolag där jag framställer färdiga låtar till artister och jag är nästan på den nivå att jag kan leva på musiken. Jag behöver tjäna någon tusenlapp till i månaden för att det skall gå runt.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

Horrorcore, men influenser från metal, skräckfilmsmusik och nyligen folkmusik.

*Vilka instrument är du skön på?

Det är nog gitarr och bas, men mandolinen är det instrument jag satsat hårdast på dom senaste månaderna

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Just nu håller jag på att skirva låtarna till en klients skiva och samtidigt försöker jag sälja fristående låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitionsnivå: Jag ser gärna att jag lever på det. Just nu är jag väl på semi-professionell nivå då jag gör en del musik till film- och reklamfilmsbolag.

Instrument: Jag spelar gitarr riktigt bra i stilar som jazz, rock, blues, latin och funk. Dessutom spelar jag klaviatur och slagverk.

För tillfället jobbar jag som sagt mycket med film- och reklamfilmsmusik men jag skriver även mycket låtar och jag producerar mycket musik åt artister. Jag studerar också på heltid - musikproduktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på?

Hobby för tillfället, har levt på det i ett tidigare liv. 🙂

*Musikstil du helst pillar med?

Brukade vara mest tyngre grejor men med de möjligheter man har idag (mjukvara) så är det lättare att bredda sig och prova på nytt.

*Vilka instrument är du skön på?

Huvudinstrument är gitarr, knappast någon teknisk virtuos men dit har jag heller aldrig strävat - är mer för att skapa en känsla eller ett groove, tror jag. Pillar även på bas, munspel, försöka kraxa/sjunga lite, keyboard på sista året med.

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Uttråkad IT-tekniker. På väg att starta eget, förmodligen men då något helt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

*Vilken ambitions-nivå ligger du på?

Leva på skiten är mitt mål. Jag försöker suga i mig all information jag kan, jobba så mycket som möjligt i studion och umgås med många kunniga människor.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

Allt från Jazz till Grindcore har jag gjort. Jag trivs bäst med bra pop/rockmusiker som gärna får experimentera lite.

*Vilka instrument är du skön på?

Skön? Jag spelar mest trummor och sjunger, men fuskar runt en hel del på gitarr, klaviatur och bas.

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Jobbar i studion med diverse inspelningsjobb men även vissa dagar på Macoteket som "data+musikkille".

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

- Drar in lite pengar, men har inte lämnat vanliga livet och satsat fullt ut.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

- Helst? Just nu har jag snöat in bland exotiska rytmer. Allt okänt lockar.

*Vilka instrument är du skön på?

Är pianist och fuskar runt lite. Skönast? du ska höra mina kazooriff.

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Gör filmmusikuppdrag av varierande storlek.

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Världens roligaste (och dyraste...) hobby. 😉

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

Soul, pop, musical...

Earth, Wind & Fire, Luther Vandross, James Ingram och många andra influenser finns...

*Vilka instrument är du skön på?

Egentligen inga alls nu för tiden, men för flera år sedan - när jag spelade i band och var supertränad, kunde jag ha spelat tummen av självaste Mark King... 😆 Jag sålde min ena Rickenbacker 4001, så nu har jag bara en kvar...

Numera är jag glad att det finns olika kvantiseringsfunktioner i Cubase, så att även JAG kan "spela" tight på syntarna i låtarna...

Sjunger hellre än bra, men håller i alla fall tonen hyggligt bra

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Jobbar med reparation av streckkodsscanners - främst de typer som finns hos logistikföretag, bagagehantering på flygplatser och i tillverkningsindustrin. Är en bland en liten exklusiv skara på en handfull personer i Sverige som behärskar alla detaljer om scannrarna...

På fritiden driver jag min firma, där jag säljer studioprylar - något som är skitkul, eftersom det innebär att jag kan hjälpa folk att hitta rätt prylar i en mer avslappnad situation än det blir i traditionella butiker.

Galen som jag är, så har jag en stor site där jag har lagt upp testinspelningar av nästan 100 olika mikrofoner - som byggs på med ojämna mellanrum.

Egen musik gör jag när andan faller på - och egentligen har jag mycket bättre prylar i studion än jag hade behövt - men det är ju så j-a kul att ha riktiga prylar att leka med... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitionsnivå: Håller på mest för att jag tycker det är roligt, men om jag skulle "råka" bli professionell så skulle jag inte klaga.

Musikstil: Rock, mest år indie hållet antar jag. (Iaf vad mina polare brukar säga)

Instrument: Gitarr och sång men försöker spela piano och munspel samt allt vad jag kommer över.

Jobbar på/med: Studerar just nu. Fast så mycket studier blir det kanske inte. Mest festande hela tiden. 😆

Välokmmen till forumet btw!

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

När det gäller studiobiten så är det bara hobby just nu pga mitt arbete men samlar på mig grejer hela tiden för att så småningom kunna spela in eget samt andras material för att själv lära mig mer.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

Eftersom jag är heltorsk på akustisk gitarr så är det sån musik jag gillar bäst men är en enorm allätare i allmänhet.

*Vilka instrument är du skön på?

Ackegura som jag lirat i 12 år och försörjer mig på.

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Som ljudtekniker och gitarrist på heltid i Gamla Stan här i Stockholm och stortrvis. Utöver det har jag lite andra smågig tillsammans med en polare.

[HORRIBEL SMYGREKLAM] vi spelar på lördag på Mälarpaviljongen tex[/HORRIBEL SMYGREKLAM] 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Snarare åt hobbyhållet. Visst har jag gått i tankar om att ägna mig åt ljud på heltid på ett eller annat sätt, men jag vet inte om det kommer att bli så. Ibland kan det vara vettigt att låta en hobby vara en hobby.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske

Väldigt olika.

Jag spelar i flera band som spelar olika sorters musik. Flight till exempel, lirar indierock, influerade av Microphones/Mt. Eerie, kanske, men låter inte som dem. Planktron gör någon form av electropop, och man skulle nog kunna säga att vi är Pluxusinfluerade, även om det var länge sedan vi spann Pluxus-vax, just nu är det mest gamla hits, lökig trance och elektronisk gladpop som influerar oss. Och robotar och Saab, förstås.

Sen har jag ett samarbete med Pluffo här på forumet också och gör en hel del musik vid sidan om, men det är sällan det blir något vettigt.

*Vilka instrument är du skön på?

Inga alls, egentligen. Jag kan spela lite klaviatur och har lirat elbas i en massa år men aldrig blivit särskilt duktig. Räknas sequencer som ett instrument?

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Färdigställer en EP med Flight, en ny låt till mitt och Pluffos Morffo and Plunel-projekt, spelar in några låtar till en kompis kortfilm om en rockmusicerande jycke, ett par nya Planktronlåtar i pipelinen (bland annat en cover på fantastiska Kiss One More Time av japanska Tommy February 6) och lite annat smått och gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitionsnivå: Jobbar som ljudtekniker, och det är också min hobby, så mitt liv går ut på ljudteknik,öl,pizza

Musikstil: Lite olika, jazz, elektroniskt? , rock, punk, funk m.m

Instrument: Gitarr, piano, knapp dragspel, saxofon!

Jobbar på/med: Jobbar, studerar färdigt ljud design, och jobbar på en skiva som borde varit utgiven för 6 månader sen, men tror den ska bli klar till nästa sommar bara jag hittar tid!

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Hobby som förstås skulle vara kul att kunna leva på.

*Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-exempel kanske.

Blues/rock/country/jazz, men lyssnar på allt = allätare musikaliskt.

Har spelat i allt från symfoniorkester till jazz/rockband. Till och med lyckats få betalt som trubadur några gånger 😆 .

*Vilka instrument är du skön på?

En gång i tiden så hade jag trumpet som huvudinstrument och spelade nog hyfsat men inte tillräckligt bra för att komma in på någon högre utbildning. Gick faktiskt bättre att köra tenorsax (Chick Corea "Crystal Silence") sista gången jag försökte mig på det (var mer nervös för trumpetstycket, saxen var bara på kul, var väl kanske därför).

Nuförtiden fuskar jag med en akustisk gitarr och är enligt vissa grym på munspel. Vet inte själv hur jag ska ta det, jämför förstås med dem som jag tycker spelar bättre än vad jag tycker att jag gör.

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Försöker att få till en så schysst demo som möjligt för bandet jag är med i på kvällstid och arbetar på dagarna med annat.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ambitions-nivå ligger du på?

Musik i sig en enorm hobby, kanske mer som lyssnare än som utövare. Makabert stor skivsamling som jag hånglar med för jämnan, men lirar även i coverband och pysslar med studiolekstugan HAMMAGRELLA när jag får tid. Hobbynivå, helt klart.

Musikstil du helst pillar med?

Lyssnar mest på 70-talspop (Supertramp/Bowie/Queen/10cc etc), modern powerpop (Jellyfish/Wondermints/Teenage Fanclub/MSweet) och progressive rock (Spock's Beard/Genesis/Yes) ....och en del av det får man väl utlopp för när man lirar covers, men i Hammagrella blir det nog mest tidig 70-tals Elton-influenser, Pontus & Amerikanerna, Webstrarna....?

Vilka instrument är du skön på?

"Skön på?" Lirar egentligen trummor. Ingen virituos. Lirar lite enkel agura och keyboards. Pratsjunger. Hyfsad på körstämmor. Bra på handklapp!

Vad jobbar du med/på för tillfället?

Har gjort alldeles för mycket Hammagrellamaterial egentligen. Funderar på att börja med nåt helt nytt, annorlunda. Är oxå lite sugen på att lira lajv, var ett tag sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va kul att de blivit några svar! 🙁 Trodde ett tag att det skulle bli en tråd som direkt flyttas till nåt avlägset hörn dit solen aldrig når... 🙂

instrument : Skinflöjt och klaviatur. Har spelat chello och fiol i yngre dagar

Fan, va grymt! Jag känner en som bara dödar på skinnflöjt!

Jag har ett produktionsbolag där jag framställer färdiga låtar till artister och jag är nästan på den nivå att jag kan leva på musiken. Jag behöver tjäna någon tusenlapp till i månaden för att det skall gå runt.

Önskar jag va där snart 😱 Men va' fan! De gäller å ligga i!

Hobby för tillfället, har levt på det i ett tidigare liv. 

Helt rätt!! Själv hoppas jag på att dra mitt sista ackord i takt med mitt sista andetag 🙂

Ganska brett. Jag är iblandad i projekt som sträcker sig ifrån elektro-rymdpop till undergångscountry till industri till postpunk.

Undergångscountry?! Nytt för mig.. 😆 Låter inspirerande 🙂 De säger ju att om man skall satsa i staterna skall de va country iaf.

Egentligen inga alls nu för tiden, men för flera år sedan - när jag spelade i band och var supertränad, kunde jag ha spelat tummen av självaste Mark King...  Jag sålde min ena Rickenbacker 4001, så nu har jag bara en kvar...

Numera är jag glad att det finns olika kvantiseringsfunktioner i Cubase, så att även JAG kan "spela" tight på syntarna i låtarna...

På fritiden driver jag min firma, där jag säljer studioprylar - något som är skitkul, eftersom det innebär att jag kan hjälpa folk att hitta rätt prylar i en mer avslappnad situation än det blir i traditionella butiker.

Galen som jag är, så har jag en stor site där jag har lagt upp testinspelningar av nästan 100 olika mikrofoner - som byggs på med ojämna mellanrum.

Haha! ... Tell me about it! (Ang. kvant.funk.) Själv fixar jag bara gitarr, sång och bas.. Sen är det bara att plonka, redigera, kvantisera som gäller... 😎

Låter som ett schysst uppehälle.. Det är alltså dig man skall vända sig till ang. prylfrågor? Måste kolla in din site (mikronfonkåt som man är)

Studerar just nu. Fast så mycket studier blir det kanske inte. Mest festande hela tiden. 

Känner igen det där... Letar fortfarande efter mystiskt försvunna år... Trodde jag var tre år yngre ett tag (Tills jag upptäckte att jag inte kunde se lika mycket av nedre delen av kroppen längre.. 😎 ...Måste varit alla grönsaker) Tackar!

Eftersom jag är heltorsk på akustisk gitarr så är det sån musik jag gillar bäst men är en enorm allätare i allmänhet.

Samma här. Finns inget som ett schysst arp. på en skön ackgura!

Snarare åt hobbyhållet. Visst har jag gått i tankar om att ägna mig åt ljud på heltid på ett eller annat sätt, men jag vet inte om det kommer att bli så. Ibland kan det vara vettigt att låta en hobby vara en hobby.

Håller med helt och hållet.. Hur mycket det än svider blir man ibland tvungen att se sanningen i vitögat och prioritera.. Speciellt om man anser att det finns mer i livet än musik (Can't believe I just said that?!! Did I?!)

"Skön på?" Lirar egentligen trummor. Ingen virituos. Lirar lite enkel agura och keyboards. Pratsjunger. Hyfsad på körstämmor. Bra på handklapp!

Handklapp = framgång... Nån som hört M.Jacksons Tidiga demos + Q.Jones produktioner.. Han byggde t.o.m. ett podie med mickar runt M. för att fånga alla knäpp, klappar och andra obscena saker han sysslade med under insjungning 😉

Nä, nu får jag fan ta och ge mig! Vill inte irritera folk med km-inlägg som första bedrift...

Tack för alla schyssta svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitions-nivå - Hobby / Skivsläpp / Spelningar

Musikstil - Trance, Progressivt och Full-On

Vilka instrument är du skön på - Utanför studion, Trummor! I Studion, Albino 3 just nu! :rolleyes:

Vad jobbar du med/på för tillfället? - Total UppStyrning av ljudet! Just nu Progressiv Trance!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitions-nivå - Hobby

Musikstil - 80tals synthpop, electronica, industrial och då framförallt band som depeche, sanctum och Joy Electric

Vilka instrument är du skön på - Ganska skön på emu-esi32 med mitt klaviatur, i datorvärden försöker jag lära mig PD eller jmax... men skönast är jag nog på sång...

Vad jobbar du med/på för tillfället? - Förbereder ett singelsläpp... Sång pålägg kvar att göra.... för mitt band lichtschwert

Redigerat av Andy_L
Link to comment
Dela på andra sajter

* Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

- Jag satsar allt. Det är lika bra, faller man så faller man men då har man

åtminstone försökt. Drömmen är att kunna leva på det jag älskar.

* Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-

exempel kanske.

- För tillfället mest musikal (jag vet, det är nördigt), annars pop/rock, jazz, visor

mm.

* Vilka instrument är du skön på?

- Inte tillräckligt på nått. hahaha.

Sång är mitt huvudinstrument.

* Vad jobbar du med/på för tillfället?

- För tillfället pluggar jag på Kulturamas YF musikalutbildning samt håller på med

ett trubadur projekt, sjunger på bröllop, dop och begravningar + RECLAIM THE

STAGE - som jag hoppas ska dra igång nästa eller näst, nästa sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Bara som en kul hobby. Jag vill inte jobba med musik på heltid när jag blir "stor".

* Musikstil du helst pillar med? Kan va schysst med lite inspirations/influens-

exempel kanske.

Elektroniskt. Långsamt tempo. Jag får inspiration från allt möjligt. Svårt att säga nån grupp så.

* Vilka instrument är du skön på?

Jag trivs bäst bakom syntarna. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

*Vilken ambitions-nivå ligger du på? Leva på skiten/kul hobby

Försöka leva på det.

*Musikstil du helst pillar med?

Jag är absolut säkrast på folkmusik, men tycker de är jädra skoj att lira annat också.

Lyssnar på all typ av musik och inspireras därefter.....

*Vilka instrument är du skön på?

Nyckelharpor i olika former, fiol (hyfsat), Gitarr, mandola och mandolin, lite kontrabas... äh.. strängisntrument..

*Vad jobbar du med/på för tillfället?

Lever så gott de går på musiken, både som lärare och konsert, pluggar även halvtid på KMH

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...