Jump to content
Annons

Bästa Punkbandet samt deras bästa album?


Dating

Recommended Posts

Efter ha lyssnat på Kottaks nya album "Therupy", måste jag ge fina rosor till gruppen att dem har blivit min nya favourit band. Motivera gärna era bästa punk bandet sam deras bästa album varför ni tycker som ni gör... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller nog Turbonegros bästa för Party Animals, men bästa punkplattan för Ass Cobra med nämnda band eftersom "I got erection" är med. Brasklapp: Om man räknar Big Fish som punk så vinner de stort med "Sånger ur sten".

Link to comment
Dela på andra sajter

NOFX, utan tvekan... "So long and thank for all the shoes" plattan är jag inte så mkt för, däremot "Punk n' drublic" och "heavy petting Zoo".. de är klockrena.

Annars har vi ju Bad Religion så klart...

"Me first and the gimme gimmes" är även de riktigt sköna. De kör mest gamla 70tals covers i punk-tappning.. Fö ett band som är ihopplock av bla rancid, Nofx, NUFAN, o bad religion om jag inte minns fel.

"No fun at all" måste ju vara sveriges bästa utan tvekan, inom den gengren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Två favoriter för mig:

NOFX - märkligt underskattat band. Roliga + politiska texer vilket jag tyker är ett kriterium på punk.

Lyssna t ex på "The idiots are taking over". Spöar Green Day med hästlängder,

Dom Lyckliga Kompisarna: Svenska motsvarighet.

Båda dom här kan även slänga in en ska-låt ibland vilket piggar upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårta att plocka ut några när det finns så mycket bra men jag väljer några som är bra rakt igenom:

Ramones 3 första och Liven som kom sedan (Ramones, Rocket To Russia, Leave Home ,It´s Alive)

Stiff Little Fingers Första ( Inflamable material)

Discharge: (Hear Nothing See Nothing, Say Nothing)

Blitz: (Voice Of a Genaration)

Bad Religion: (No Control)

Svenska favoriter är: Gbg Sound, Svart parad, Crudity, Missbrukarna, Anticimex, Disarm mfl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...