hackeman Postat 28 juli 2006 Dela Postat 28 juli 2006 Jag tycker oxå det låter konstigt med virus (se tidigare inlägg), men om rättigheterna ändrar sig efter att Nightroad har satt dem till ett visst värde, då är det ju något som spökar. Fast det kan såklart vara "user error" också. 😏 Men du, om man sätter rättigheter på en folder och väljer att dessa ska slå igenom på alla underliggande objekt, då behöver man inte gå ner och peta rättigheter på separata objekt därunder. Det där vet du ju säkert, men det lät på dig som du haft problem med detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 28 juli 2006 Dela Postat 28 juli 2006 För att öka förvirringen lite... 😏 Jag har en mapp som jag per default inte kommer åt ens som administratör, som heter "System Volume Information" och innehåller lite jox som Windows använder för systemåterställning och annat (tror jag). Jag kan komma åt den om jag högerklickar -> egenskaper -> säkerhet. Jag tror, utan att vara helt säker, att fliken säkerhet bara syns om alternativet "Använd förenklad fildelning (rekommenderas)" INTE är ikryssat. Detta alternativ hittar man under Verktyg -> Mappalternativ -> Visning. Under säkerhet konstaterar man att det bara är användaren "SYSTEM" som kommer åt den, men är man inloggad som Administratör så kan man ändra detta och då få syn på vad Windows egentligen sparar där. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nightroad Postat 28 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2006 -- -- -- PROBLEMET LÖST!!! -- -- -- tjoho!!... 😆 Gjorde en djupsökning på Google och hittade en länk till en sida som steg för steg förklarar hur man bär sig åt för att sätta ägandeskap. Jag hade bara missat en liten detalj... 😏 Tack så hemskt mycket för Er hjälp här på forumet!! Bara stödet är guld värt... 😆 MVH - TJ LÖSNINGEN PÅ PROBLEMET! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 juli 2006 Dela Postat 28 juli 2006 (redigerat) -- -- -- PROBLEMET LÖST!!! -- -- -- tjoho!!... 😄 Gjorde en djupsökning på Google och hittade en länk till en sida som steg för steg förklarar hur man bär sig åt för att sätta ägandeskap. Jag hade bara missat en liten detalj... 😏 Tack så hemskt mycket för Er hjälp här på forumet!! Bara stödet är guld värt... 😎 MVH - TJ LÖSNINGEN PÅ PROBLEMET! Hallå där...så kan du inte göra........... 😆 Måste ju förklara vad du gjorde 😆 EDIT: Never mind...Klickade på länken... 😄 Redigerat 28 juli 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nightroad Postat 28 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2006 Hallå där...så kan du inte göra........... 🙂 Måste ju förklara vad du gjorde 😄 EDIT: Never mind...Klickade på länken... 🙂 🙂 Hade varit lite taskigt att inte säg något! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 juli 2006 Dela Postat 28 juli 2006 LÖSNINGEN PÅ PROBLEMET! Hehe, ja men det var ju precis sådär vi sade du skulle göra. Vad missade du? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nightroad Postat 28 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2006 Hehe, ja men det var ju precis sådär vi sade du skulle göra. Vad missade du? 🙁 Den lilla lilla rutan där det står: "Ersätt ägare av underbehållare och objekt". Så är det när man inte ser upp! 😛 Tack för hjälpen än en gång Hackeman och alla ni andra! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.