Jump to content
Annons

Flummig konst


ThomasJ

Recommended Posts

Någon som vet någon såndär liten flummig studio i sthlm som säljer målningar? Alltså det jag söker är något som inte är speciellt dyrt men unikt. Skall vara fantasifullt och flummigt, lite sådär lsd inspirerat typ eller hur man nu skall förklara det. Kanske någon länk till någon mystisk hemsida med lite sådant skulle vara skojjigt o kika på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Måla själv! Det blir billigare. Skriv "flum" i benvit mot en olikfärgad bakgrund t.ex.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Kemeografi! - utspillda fotovätskor i mönster på fotopapper. Blir slumpade mönster. Om du frågar mig, mycket häftigare än tryck eller målningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kemeografi! - utspillda fotovätskor i mönster på fotopapper. Blir slumpade mönster. Om du frågar mig, mycket häftigare än tryck eller målningar.

låter grymt! vart kan man hitta sådant?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Kemeografi! - utspillda fotovätskor i mönster på fotopapper. Blir slumpade mönster. Om du frågar mig, mycket häftigare än tryck eller målningar.

låter grymt! vart kan man hitta sådant?

Jadu. De flesta mörkrum brukar ha en papperskorg för kasserade kopior där det här uppkommer. Fotovätskor blandas och framkallar som det känner för och där ljus sipprar in och ja, det ser ut som vad som helst. Problemet är att de inte slutar framkalla.. så bilden fortsätter att förändras hela tiden. Jag tror det är rätt svårtillgängligt att hitta verk av de som sysslar med det här på riktigt. Men likväl är det intressant, eller hur?

På wikipedia skriver de så här: Chemography. Finns någon länk där med exempel som jag inte tycker är så övertygande.

Men jaja, skaffa dig några målningar på neonsvampar eller dylikt istället. Det blir säkert jättebra. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

gyrmt tips.. hitta inte länken som du tala om, men hitta en ända bild på googlöe, som minst sagt är riktigt abstrakt flummig.. i like it!

0602art.jpg

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

russ6a.jpg

Ett annat exempel.

En anledning att jag är så fascinerad av det är - okej jag har varit och krypit nere i fotostudenternas mörkrum och snattat kasserade fotopapper - att det händer något när man håller det i handen och färger och former kommer och går på pappret framför ögonen på en. Inte alls flummigt utan bara vackert.

Annars finns det ju en del som är duktiga på att måla organiskt och abstrakt. den här killen] verkar ju sälja på nätet, dessutom.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

IKEA har tryckta grejer på riktig duk sådet ser ut som riktiga oljefärger. Alltså myyycket bättre än average IKEA-skit som får rummet att skrika IKEA så man blir döv.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
IKEA har tryckta grejer på riktig duk sådet ser ut som riktiga oljefärger. Alltså myyycket bättre än average IKEA-skit som får rummet att skrika  IKEA så man blir döv.

Så man blir döv. 😄 The factory var visst före sin med sin massproduktion av konst. Att jämföra warhol och kamprad har aldrig känts nära. Men oj, vilka urvattnade motiv de säljer:

57767_PE163411_S4.jpg

Åh, tänk att sitta och göra trance vid sin monet, citera flaubert och vara kulturell. Vad sägs, lådan?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

varför inte gå på netto och köpa en massa instrument (för en billig peng 😎 ), köra dom i cementblandare, häll ut dom på en spånskiva och tillsätt stora mängder med lim... simsallapuff, så har du en flummig tavla till studion 😆 kan ev. lägga till ett par hörlurar..men då kommer ju frågan om vad som är bäst? Borde det vara AKG 240 eller nån Sennheiser? 🥰😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Kemeografi! - utspillda fotovätskor i mönster på fotopapper. Blir slumpade mönster. Om du frågar mig, mycket häftigare än tryck eller målningar.

Helvete, hela min utbildning bortkastad!

Fråga mig, jag sysslar med oljemåleri när jag inte gör musik. Och så kom det en ungjävel och sa, "öh det finns kameror nu." darn.

jaja, man kan inte fotta helvetet, eller hur?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Vill du ha något riktigt coolt kika in på:

post-art

En kille i Visby som gör konst på beställning. Riktig prostitution!

Speciellt skall du kolla in:

Muzak

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...