Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör med SE3 o där kan man inte köra stacked mode.

Så jag undrar om det är någon som kommit på nåt smart sätt att tex köra på loop o efter varje runda så hoppar inspelningen över till nästa spår?

Går detta??

Annons
Postat

nej, det går inte, men det skapas alla tagningar som olika "regions" i take 1, take 2 osv.

för att välja vilken det är bara att högerclicka och välja vilken tagning.

på det sättet kan du lägga alla tagningar på olika spår och lyssna dem

Postat
nej, det går inte, men det skapas alla tagningar som olika "regions" i take 1, take 2 osv.

för att välja vilken det är bara att högerclicka och välja vilken tagning.

på det sättet kan du lägga alla tagningar på olika spår och lyssna dem

???

Pratar du om funktionen som finns i SL/SX??

Stacked Mode??

Den vet jag ju om redan!

Jag har SE3!!

Jag frågar om det går att få programmet (SE3) att vid inspelning automatiskt byta till ny inspelningskanal när jag ställt på Loop??

Anledningen är att jag har sångrum på en annan våning (källaren) o måste då ta hjälp av andra när jag spelar in mig själv.

Postat
det går inte att hoppa till en ny kanal, du kan samla alla dina "loop tagningar" på en och samma.

tom i le

Men det går väl inte att separera dem sen väl?

O även om man skulle kunna det så hör man i så fall alla de tidigare tagningarna!

Eller?

Postat
det går inte att hoppa till en ny kanal, du kan samla alla dina "loop tagningar" på en och samma.

tom i le

Men det går väl inte att separera dem sen väl?

O även om man skulle kunna det så hör man i så fall alla de tidigare tagningarna!

Eller?

Jag menar att man i så fall hör de tidigare tagningarna under tiden som man lägger på nya!

??

Postat

nej, absolut inte! du har en mono kanal, du hör den tagning du spelar på!

alltså, sätt en loop på två takter och prova att spela in en minut...

alla dina tagningar sparas med namn take 1 take 2 osv. högerclicka på filen för att välja vilken.

gillar du början av take 1 och slutet av take 2? kopiera filen till en annan spår och välj önskad take, muta de delar du inte vill ha... eller kanalen... eller klippa bort det... det finns miljoner sätt att göra det, det var det enda vi hade i sx1. stacked mode fanns inte då heller, men man kunde spela in flera tagningar och editera

Postat
nej, absolut inte! du har en mono kanal, du hör den tagning du spelar på!

alltså, sätt en loop på två takter och prova att spela in en minut...

alla dina tagningar sparas med namn take 1 take 2 osv. högerclicka på filen för att välja vilken.

gillar du början av take 1 och slutet av take 2? kopiera filen till en annan spår och välj önskad take, muta de delar du inte vill ha... eller kanalen... eller klippa bort det... det finns miljoner sätt att göra det, det var det enda vi hade i sx1. stacked mode fanns inte då heller, men man kunde spela in flera tagningar och editera

OK!

Iofs så tror jag vi missförstår varandra men skall testa!

Postat

Så jag undrar om det är någon som kommit på nåt smart sätt att tex köra på loop o efter varje runda så hoppar inspelningen över till nästa spår?

jag kör med cracked mode.

där kan man köra stacked mode.

Postat

jag kör med cracked mode.

där kan man köra stacked mode.

Kör du med crackat om du vill men det vill inte jag 😄

Postat

zagor!

Du hade helt rätt!!!

(Lite sjukt att jag inte visste detta innan 😄 )!

Men det positiva med detta är att nu kan jag vänta lite till innan jag uppgraderar till SL 😉

Postat
över 1000 timmar i utbildning i cubase, plus miljoner antal timmar ensam vid datorn räknas till slutet...

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.