Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vår andra låt som vi gjorde under våren, även ut som nummer två här på forumet.

Kommentera gärna låtkvalitet och mixning.

LÅTNAMN:Lipstitch

ARTIST/GRUPP:Batch ID

GENRE:Synthpop/Electroclash

LÅTLÄNGD: 3.10

KOMPOSITÖR:Erik Hasselberg/Johan Berg

PRODUCENT:Erik Hasselberg/Johan Berg

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.36 mb

STATUS: Nästan färdig demo.

Lipstitch.mp3

Annons
Postat

Jag tycker att det är en bra ljudbild som ni fått till. Sången är tyvärr inte lika bra som i eran andra låt. Tror det beror på att du försöker ta i mer och sjunga lite "rockigare" i detta alster vilket nog inte passar dig lika bra som att sjunga lite "softare" och "synthigare". Inget fel på rösten i sig alltså men du behärskar den sångtekniken lite sämre än den andra bara. Tycker att låten känns lite kort också. Sången hinner inte mer än komma in så är det slut. Med ett så pass långt intro borde nog sången vara lite längre!? Eller korta ner på intror lite och gå mer rakt på sak!?

Själva mixen har jag inte så mycket att kommentera om mer än att sången känns lite hög men det har nog mer att göra med mina tidiga kommentarer om sången.

Bra synthpopdänga dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.