Batch ID Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Vår andra låt som vi gjorde under våren, även ut som nummer två här på forumet. Kommentera gärna låtkvalitet och mixning. LÅTNAMN:Lipstitch ARTIST/GRUPP:Batch ID GENRE:Synthpop/Electroclash LÅTLÄNGD: 3.10 KOMPOSITÖR:Erik Hasselberg/Johan Berg PRODUCENT:Erik Hasselberg/Johan Berg INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.36 mb STATUS: Nästan färdig demo. Lipstitch.mp3
Jejje Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Jag tycker att det är en bra ljudbild som ni fått till. Sången är tyvärr inte lika bra som i eran andra låt. Tror det beror på att du försöker ta i mer och sjunga lite "rockigare" i detta alster vilket nog inte passar dig lika bra som att sjunga lite "softare" och "synthigare". Inget fel på rösten i sig alltså men du behärskar den sångtekniken lite sämre än den andra bara. Tycker att låten känns lite kort också. Sången hinner inte mer än komma in så är det slut. Med ett så pass långt intro borde nog sången vara lite längre!? Eller korta ner på intror lite och gå mer rakt på sak!? Själva mixen har jag inte så mycket att kommentera om mer än att sången känns lite hög men det har nog mer att göra med mina tidiga kommentarer om sången. Bra synthpopdänga dock.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.