ThomasJ Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 * LÅTNAMN: Tellus(Arbetsnamn) * ARTIST/GRUPP: Lådan(Thomasj) * GENRE: Elektronika * LÅTLÄNGD: ca 5 min * KOMPOSITÖR: Lådan(Thomasj) * PRODUCENT: Lådan(Thomasj) * INSPELNINGSÅR:06 * FORMAT: mp3 * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Bifogad .................................... Ett ganska seriöst spår jag pulat med ett bra tag nu. Mjukt och knastrigt. Hade först en bas som jag spelatin, men känndes finare utan den på nått vis. Detta är nog sådan musik som man skall lyssna i lurar och bara ha sådär slött i bakrunden typ. tellus.mp3
Batch ID Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Härligt skruvad låt 😎 Fint ambient ljudlandskap. Perfekt att ha i bakgrunden vid en softig middag. Vidare så är det lite för mycket knaster och enformighet (för min del) Fundera lite på vad du vill med låten, den har ju potential, ibland kan ens material växa när det får ligga o vila ett tag. Bra jobbat! /Erik
Arete Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 I sanning bakgrundsmusik. Tycker kicken du lägger på efter ett tag får ta alldeles för stor plats. Lägger sig liksom ovanpå allt det mysiga ambienta, och är alldeles för tråkig. Skulle nog kunna ta bort kicken helt faktiskt :-) De ambienta delarna låter fint.
ThomasJ Postat 25 juli 2006 Trådstartare Postat 25 juli 2006 Härligt skruvad låt 😎Fint ambient ljudlandskap. Perfekt att ha i bakgrunden vid en softig middag. Vidare så är det lite för mycket knaster och enformighet (för min del) Fundera lite på vad du vill med låten, den har ju potential, ibland kan ens material växa när det får ligga o vila ett tag. Bra jobbat! /Erik Tackar! Spåret kan nog inte anses som klart ännu, har en heldel idér som skall testat. Men det får nog vila ett tag för att sedan vakna till liv. Kul att det gillas:D
ThomasJ Postat 25 juli 2006 Trådstartare Postat 25 juli 2006 I sanning bakgrundsmusik. Tycker kicken du lägger på efter ett tag får ta alldeles för stor plats. Lägger sig liksom ovanpå allt det mysiga ambienta, och är alldeles för tråkig. Skulle nog kunna ta bort kicken helt faktiskt :-) De ambienta delarna låter fint. Hu, Skall testa tabort den helt eller kanske lägga den lägre samt göra den lite mjukare
Arete Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 I sanning bakgrundsmusik. Tycker kicken du lägger på efter ett tag får ta alldeles för stor plats. Lägger sig liksom ovanpå allt det mysiga ambienta, och är alldeles för tråkig. Skulle nog kunna ta bort kicken helt faktiskt :-) De ambienta delarna låter fint. Hu, Skall testa tabort den helt eller kanske lägga den lägre samt göra den lite mjukare Du gör ju som du vill självklart. Jag personligen hade tagit bort den helt, och kanske ersatt med något sporadiskt slag. Ska den vara med hela tiden så bör den nog varieras lite mer (i mitt tycke), gör den mer dynamisk och intressant. Ska den fortsätta vara med så bör det bli ett mycket mjukare ljud dock.
tbruce Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Gillar! Myspysig stämning. Sånt här kan inte jag göra. 😆 Kan hålla med om att det stela beatet kanske skulle kunna få träda bak lite, inte ta bort det helt utan bara mjuka upp det lite liksom, åtminstone i början och sen låta det ta mer plats efter hand eller i vissa delar. Sen var slutet lite annorlunda, gillar idén med att bara ha bruset kvar men tycker det kunde få ske lite långsammare, nu känns det mest som att låten bara stängs av. Men det här är faktiskt jättebra i all sin enkelhet! 😉
Danabacken Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Jao..aoo..ja..jo. Men skippa bastrumman. Jag tycker faktiskt beatsen i låten förstör. för enformiga, och snabba.
Sonnert Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 (redigerat) några tips. * sänk hastiheten. * byt ut vastrumman mot en lågt/lägre pitchad 808 (är det 808 nu?) * chordsen som börjar 2:40. börja med dom tidigare, filtra den lite dovare och lägg på bandeko eller vanligt delay då att det blir lite "Woow WOWOW wowow wowow"över det 😉😄 *pitch-lek-grejjerna runt 4:30 kan du gott använda mitt i låten också. fast med måtta. Redigerat 26 juli 2006 av Sonnert
Debul Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Gött. Bäst av allt är störljuden som kommer vid 52 sek.
Jejje Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Låten var grymt skön i början men jag håller verkligen med om att beaten som kommer in efter ett tag förstör det hela. Ta bort den helt och kanske utöka med någon soft melodi istället??? (fast då blir det ju en helt annan låt såklart) Gillar bruset men det är alldeles för högt mixat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.