Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som titeln just sa så undrar jag vad folk tar för att mixa / mastra låtar så att dom låter riktigt, riktigt bra, som på professionella cd-skivor.

Ponera att vi pratar om två hiphop-låtar gjorda i Reason / Cubase och är ca. 3,5min långa 😕

Hur brukar processen gå till när man låter andra mixa / mastra sina egna låtar?

Tack på förhand.

Annons
Postat

Priserna för mastering varierar ju ganska mycket, men om man tar bort amatörerna och toppnamnen så borde kostnaden ligga runt 5-10 tusen för ett helt album.

Postat

Skicka ett mail/pm till mig så skall jag berätta vad jag tar för 2 låtar tex- i mitt fall baserar jag priset per timme, bara att skicka mig projektfilerna i så fall (antingen bränt på cd-rom eller via MSN tex) så fixar jag till dom i min studio och skickar er en färdig master!

Postat

Var in och tittade lite på din hemsida och blev imponerad. Schysst studio du har där, imponerande uppsättning hårdvara, mysigt dessutom! Blev bara lite avundsjuk 😉 .

Postat

😮 kul, jo visst är det imponerande men det har tagit sin goda tid att bygga upp också...

började med en 8-kanalare TEAC 80-8 + ett 12-kan SOUNDCRAFT series II runt 1990 och sedan har det bara växt liksom, inte många klädinköp under 90-talet...fast puben och brudarna stal min tid och ekonomi ett tag där...stickspårsförsening m.a.o.

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.