ThomasJ Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Fins det någon gratis enkel grafik editor som man kan göra snygga loggor med? Kanske något program med färdiga tamplates eller så
tordA Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Paint som medföljer windows operativsystemet. det konstnärliga hantverket avgör om det blir snyggt eller inte 😎
Danny Cort (oregistrerad) Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Det finns väl för fan inga templates för att göra loggor? Tänk, skapa, rita. Vad sägs om penna och papper? Och lite av det där goda som gjorde att du inte fick ta körkort...
Micke H Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Fins det någon gratis enkel grafik editor som man kan göra snygga loggor med? Kanske något program med färdiga tamplates eller så Photoshop duger mer än väl till det, tycker jag. Ladda ner en snygg font, finns många bra sidor med det, och gå sen in i Photoshop och lek.
mornel Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 Fast Photoshop är ju varken enkelt eller gratis, Lynxo! Annars är det väl snarare Illustrator som gäller om man ska göra logotyper. Att använda templates låter märkligt. Specifika "logo"-program likaså. Det handlar ju bara om text och bild. Använd vilket ritprogram du vill. Eller penna och papper, som Danny Cort skrev.
hackeman Postat 25 juli 2006 Postat 25 juli 2006 En logo ska byta något. Den ska hänga ihop med namnet. Vad är namnet du ska skapa logo till, om man får fråga?
ThomasJ Postat 26 juli 2006 Trådstartare Postat 26 juli 2006 Jofan. PSP är ju underbart, men dock lite dyrt. Jag skall skissa på en skön logga till en hemsida. Så vad jag behöver är sköna fonts och en editor
D Vibe Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 DeluxePaint V till Amiga, alternativt Personal Paint till samma datorplattform 🙂 /Daniel
Rix Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Fins det någon gratis enkel grafik editor som man kan göra snygga loggor med? Kanske något program med färdiga tamplates eller så Kolla in gratisprogrammen InkScape (vektorbaserat likt Illustrator) och GIMP (mer likt Photoshop). Balla typsnitt kan du säkert hitta på t ex 1001 Free Fonts (bara att googla på free+fonts). "Riktiga" typsnitt kostar en förmögenhet. Yo!
sounden Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 (redigerat) Mitt favvorit photo-editor-program är Photofiltre www.photofiltre.com Redigerat 26 juli 2006 av sounden
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Jofan. PSP är ju underbart, men dock lite dyrt. Jag skall skissa på en skön logga till en hemsida. Så vad jag behöver är sköna fonts och en editor Det du behöver är papper och penna. Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös.
hobbex2004 Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 (redigerat) Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös. Ajajaj, nämn för fan inte ordet "Utbildning", för då får du Mornel på dig. Hon tycker inte om att man tar upp ngt som han själv inte har. För att hålla sig till ämnet: för många år sen sen fanns det ett bra program som hetter ngt i stil med "ABC butterfly" eller ngt liknande. Där fanns en hel del färdiga templates som man kunde bygga vidare på om jag inte minns fel, även om det mer såg tecknat ut så kan man ju lätt få idéer som man kunde vidareutveckla i tex Photoshop! Ngn som vet vilket program jag pratar om och vad det hette? Redigerat 26 juli 2006 av hobbex2004
mornel Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös. Ajajaj, nämn för fan inte ordet "Utbildning", för då får du Mornel på dig. Hon tycker inte om att man tar upp ngt som han själv inte har. Jag tyckte du nämnde att du inte var sur över mitt tidigare påpekande. Kan du inte ta och växa upp? (eller ta det med mig via PM) För övrigt är jag inte en hon.
Pico Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Jag kommer att tänka på Xara 3D... men det är inte gratis vad jag vet.
Raginglynx Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Paint är lite segt, men det funkar.. Ladda ned en schysst font och använd dig av... Det är sjukt vad man kan göra på pixel-nivå om man bara har en skön idé och tillräckligt mycket dötid 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.