Jump to content
Annons

Bra gratis "logoprogram"


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Det finns väl för fan inga templates för att göra loggor?

Tänk, skapa, rita.

Vad sägs om penna och papper?

Och lite av det där goda som gjorde att du inte fick ta körkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fins det någon gratis enkel grafik editor som man kan göra snygga loggor med? Kanske något program med färdiga tamplates eller så

Photoshop duger mer än väl till det, tycker jag. Ladda ner en snygg font, finns många bra sidor med det, och gå sen in i Photoshop och lek. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Photoshop är ju varken enkelt eller gratis, Lynxo!

Annars är det väl snarare Illustrator som gäller om man ska göra logotyper.

Att använda templates låter märkligt. Specifika "logo"-program likaså. Det handlar ju bara om text och bild. Använd vilket ritprogram du vill. Eller penna och papper, som Danny Cort skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fins det någon gratis enkel grafik editor som man kan göra snygga loggor med? Kanske något program med färdiga tamplates eller så

Kolla in gratisprogrammen InkScape (vektorbaserat likt Illustrator) och GIMP (mer likt Photoshop).

Balla typsnitt kan du säkert hitta på t ex 1001 Free Fonts (bara att googla på free+fonts). "Riktiga" typsnitt kostar en förmögenhet.

Yo!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jofan. PSP är ju underbart, men dock lite dyrt. Jag skall skissa på en skön logga till en hemsida. Så vad jag behöver är sköna fonts och en editor

Det du behöver är papper och penna.

Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös.

Ajajaj, nämn för fan inte ordet "Utbildning", för då får du Mornel på dig. Hon tycker inte om att man tar upp ngt som han själv inte har.

För att hålla sig till ämnet: för många år sen sen fanns det ett bra program som hetter ngt i stil med "ABC butterfly" eller ngt liknande. Där fanns en hel del färdiga templates som man kunde bygga vidare på om jag inte minns fel, även om det mer såg tecknat ut så kan man ju lätt få idéer som man kunde vidareutveckla i tex Photoshop!

Ngn som vet vilket program jag pratar om och vad det hette?

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Inställningen i ditt första inlägg får min utbildning att verka helt meningslös.

Ajajaj, nämn för fan inte ordet "Utbildning", för då får du Mornel på dig. Hon tycker inte om att man tar upp ngt som han själv inte har.

Jag tyckte du nämnde att du inte var sur över mitt tidigare påpekande. Kan du inte ta och växa upp? (eller ta det med mig via PM)

För övrigt är jag inte en hon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Paint är lite segt, men det funkar..

Ladda ned en schysst font och använd dig av... Det är sjukt vad man kan göra på pixel-nivå om man bara har en skön idé och tillräckligt mycket dötid 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...