Nightroad Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 Cubase SX "Svarar inte" Jag har ett problem och jag behöver verkligen alla råd jag kan få. UTRUSTNING: Dator "Captech Decibel" 3.2Ghz, 1 G minne / M-Audio "Delta 66" / Cubase SX1 och 2 / Groveagent, Atmosphere, Viritual Guitarist -Electric ED, m fl. PROBLEM: När jag spelar med mjukvarusyntarna så låser sig Cubase och jag får meddelandet, "Cubase SX - svarar inte". Sedan får jag problem att stänga av programmet och i vissa fall blir jag tvungen att trycka på reset. Detta kan hända efter allt från en till flera minuters användning, det är olika från gång till gång. Jag har provat med både SX 1 och SX 2, båda två gör likadant. Jag fick tips via en musiktidning att det kunde vara IRQ platserna i datorn som ställde till det. Jag kollade upp detta och det visade sig att ljudkortet låg på delad plats med en USB applikation. Jag fixade felet och tyckte att det blev lite bättre. Men programmet fortsätter ändå att låsa sig om och om igen. Jag vet inte vad jag ska göra eller var jag ska börja leta efter felet. Det är väldigt jobbit när allt bara strular. Finns det någon där ute som kan komma med tips så vore jag enormt tacksam för det. Tack på förhand! Nightroad
Claes Holmerup Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 Det skulle kunna vara så, att du kör med för låg latency? Testa att öka och se vad som händer...
Lundin Postat 29 juni 2004 Postat 29 juni 2004 Kan man köra med både SX1 och SX2 samtidigt? Vet inte om hårdvarunyckeln tillåter att ha 2 olika versioner samtidigt ... har precis för mig att den senaste "dongel-mjukvaran" var specifik för SX 2?? Men rent allmänt brukar vissa pluggar uppföra sig konstigt ihop, speciellt om dom kräver mycket RAM-minne... dom pluggarna du räknar upp lägger ju beslag på en helsikes massa RAM... Beror problemet enbart när du laddar VSTi's? Har du provat att köra med mindre krävande pluggar?
Claes Holmerup Postat 29 juni 2004 Postat 29 juni 2004 Kan man köra med både SX1 och SX2 samtidigt? Vet inte om hårdvarunyckeln tillåter att ha 2 olika versioner samtidigt ... har precis för mig att den senaste "dongel-mjukvaran" var specifik för SX 2?? Jag har flyttat över min licens, så att jag kör båda versionerna med samma nyckel - och hos mig fungerar det...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.