Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Vacuum

ARTIST/GRUPP: Cryonik

GENRE: Electro/synth/metal

LÅTLÄNGD: 4:23

KOMPOSITÖR: Daniel

PRODUCENT: Daniel

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,1 MB

STATUS: Färdig demo

(LÅTLÄNK:)

Hej!

Lägger härmed upp min första låt på forumet. Det är en låt från min senaste demo med mitt electro/metal-projekt Cryonik.

Vore kul att få höra vad ni tycker om den. Både låtmässigt och produktionsmässigt.

Tackar och bockar!

/Daniel

Cryonik___Vacuum.mp3

Annons
Postat
LÅTNAMN: Vacuum

ARTIST/GRUPP: Cryonik

GENRE: Electro/synth/metal

LÅTLÄNGD: 4:23

KOMPOSITÖR: Daniel

PRODUCENT: Daniel

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,1 MB

STATUS: Färdig demo

(LÅTLÄNK:)

Hej!

Lägger härmed upp min första låt på forumet. Det är en låt från min senaste demo med mitt electro/metal-projekt Cryonik.

Vore kul att få höra vad ni tycker om den. Både låtmässigt och produktionsmässigt.

Tackar och bockar!

/Daniel

Gillar det. :)Produktion av musik är jag ingen hejare på, fått höra det många gånger 😕 , men rösten låter go och passande till musiken. Skön sång helt enkelt.

Vad handlar låttexten om??

Postat (redigerat)

Själva låten tycker jag är bra! Bra och passande röst. Produktionen låter dock ganska "dov". Kan nog bero mest på gitarrerna som låter som de har lite väl mycket bas i sig!? Eller så är det basen som spökar till det lite!? Har inte så bra lyssning just nu, så det är svårt att kommentera detta närmare. Tycker att du fått till det bättre på sången vilket konstigt nog spökar till det lite. Känns inte som en helhet riktigt eftersom sången är väldigt bra och tydlig och det andra hamnar mest som en dov "matta" i bakgrunden.

Bra låt dock! Jobba lite mer med soundet på gitarrerna och basen så kan det bli riktigt bra!

Efter ett tag "vänjer" man sig dock vid det lite dova ljudet och det är absolut ingen katastrof på något sätt, men det skulle inte vara fel ifall du kunde fixa till detta lite.

Redigerat av Jejje
Postat

Själva låten håller definitivt.

Sånginsatsen klart bra.

När det gäller produktionen instämmer jag i tidigare kritik.

Tycker vidare att gitarren ligger lite väl högt möjligtvis..

Putsa till det hela och du har en riktigt bra låt.

/Erik

Postat

Hej!

Låter coolt. Kanske behövs lite mer mix. Jag gillar i och för sig gitarrerna där de är. Min invändning är snarare att sången är lite hög. Visserligen är det bra att höra texten, men det här röjer på ganska bra. Min poäng är att fett röj skall man inte kunna överrösta med den ganska lugna sångstilen som du kör. Det gör att brötet förlorar lite i trovärdighet för mig.

Bara en tanke. Sista ackordet tror jag du skall göra något mer med också. Slutar lite abrubt och "gitarr-i-datorn"-aktigt om du förstår vad jag fiskar efter. Gräv runt lite med delayer eller andra effekter på bara sista ackordet. Gärna ännu konstigare - en betslicer eller något vore perfekt. Eller kanske bara en fade på en evighetsslinga.

Tack för lyssningen och lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.