Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Batch ID:s senaste låt.

Ös på med kritik :rolleyes:

LÅTNAMN:Fake It

ARTIST/GRUPP:Batch ID

GENRE:Synthpop/Electroclash

LÅTLÄNGD:2:48

KOMPOSITÖR:Erik Hasselberg/Johan Berg

PRODUCENT:Erik Hasselberg/Johan Berg

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK:3.84 mb

STATUS: Nästan färdig demo

Fake_it.mp3

Annons
Postat

Låten börjar lite TV-spelsaktigt vilket förhöjs ytterligare av det där "boiiing"-ljudet som får mig att tänka på Mario som hoppar på svampar 😳 Denna känsla försvinner dock så fort som sången kommer in.

Sången är helt okej och passar bra in i genren (även om det är några tekniska småmissar här och där, men vafan) Sångvolymen känns lite hög i refrängen vilket beror på att det är två sångspår samtidigt. Kanske borde sänka sången i mixen på just refrängen??? Sången låter även lite väl vass i refrängen (är nog den lägre stämman som dras med detta problem tror jag) Mixen i övrigt tycker jag funkar bra.

Produktionen är bra och känns väldigt mycket tidigt 80-tal vilket jag antar är meningen. Gillar också att det hålls ganska enkelt och inte vräks på med femtioelva synthar och pads. Du har även fått till ljuden perfekt (ifall det är 80-talssoundet du är ute efter förstås)

Själva låten tycker jag känns som en mycket trevlig "bagatell" (i positiv mening alltså, hoppas det inte bara är jag som kan använda ordet bagatell i positiv mening)

Postat
Bumpar tråden.

Någon vänlig själ måste väl kunna kommentera mixning/låt kvalitet?

/Erik

Ett tips är att du börjar skriva kommentarer till andras låtar så börjar de känna igen dig och går således in på dina låtar och kommenterar.

Postat

Tack så mycket för kritiken. 😳

Enhel del utav denna är saker vi har tänkt på.

Den här låten är vår senaste, tanken var att sången skulle komma fram och synthar/pads skulle få en mer tillbakadragen roll.

Postat
tanken var att sången skulle komma fram och synthar/pads skulle få en mer tillbakadragen roll.

Det tycker jag att ni lyckats med alldeles utmärkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.