Jump to content
Annons

Ljudbibliotek

Recommended Posts

oneart (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag skulle vilja utöka mitt ljudbibliotek, det vill säga jag skulle vilja ha lite mer olika ljud (trummor, bas, synthar, ja.. allt möjligt att arbeta med.

Idag så kör jag Logic på en hyfsat snabb MAC. Jag har pluggar som Stylus och även lite olika gratispluggar. Men det ger mig inte så mycket instrument att jobba med. Jag har något begränsad budget, runt 4-5000 och skulle därför vilja köpa något av ett all-round program. Vad tror ni om Native Instruments Komplete 2 (har tyvärr inte råd att köpa 3:an) eller har någon andra förslag? Har även funderat på att köpa Trilogy + Atmosphere tillsammans men jag känner mig lite begränsad då jag vill ha så mycket nya ljud att arbeta med som möjligt för pengarna. Jag gör mest Pop/Soul musik och det enda "riktiga" instrumentet jag arbetar med är gitarren, annars kör jag allt elektroniskt.

Annons
Postat
Jag gör mest Pop/Soul musik och det enda "riktiga" instrumentet jag arbetar med är gitarren, annars kör jag allt elektroniskt.

Elektroniskt? Du menar midi?

Postat

Native instrument Kontakt? Annars är Hypersonic 2 bra! Trummorna är dock inte mycket att hurra för

oneart (oregistrerad)
Postat

Hehe...

elektroniskt, nu när jag tänker på det... ganska mycket som är elektroniskt. Japp det är midi jag menar. Tack för tipsen för resten. Jag har kollat lite på Hypersonic och jag lutar faktiskt åt det, verkar mycket intressant och prisvärt. När det gäller trummorna så får jag hitta andra alternativ, de är inte de viktigaste just nu hur som helst.

Ni får gärna fortsätta tipsa om ni kommer på fler alternativ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.