adama Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Tjena! Som rubriken säger så söker jag blåsljud. Typ samma slags blåsljud som spelas i "You can call me Al" med Paul Simon. (några minuter in i låten. Samma melodi som låten börjar med). Typ "mindre orkester". Jag är ingen klaviatursnubbe, så jag kanske missar en del info ni kanske behöver för att kunna hjälpa mig? 🙂 Om ni inte har något sådär på rak arm, kanske nåt liknande? Helst någon gratissynt. tack på förhand / adama
Claes Holmerup Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 Kick Ass Brass kanske är något...? Arturia Brass har inte fått så bra kritik (men påstås vara riktigt trevligt om man använder ett blåsmunstycke och spelar med, i stället för att spela enbart med klaviaturen), men du kan ju titta på det också.
Fredrik Karlsson Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Tyvärr så är väl just brassljud det som är svårast att hitta som låter verkligt, ärligt talat så har jag aldrig hört nåt som varit fanstiskt bra men jag kommer att följa tråden o se vad för förslag ni har 😉
Desecrated Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 saxlab låter rätt okej, men för saxophon då. sen är det nog ediroll orchestra som låter vettigast.
Ponderosa Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Edirol Orchestral funkar helt ok. En bra plugg där du får en hel symfoniorkester med blås och hela faderullan. Extra bra är att inom varje kategori spelar instrumenten med olika klang ex: Trumpet Section 1 är "normal", spelar du med velocity 127 på alla toner så låter det hårt, velocity 80 spelar dom mjukt. Trumpet Section 2 är "aningen vassare" med samma velocity mönster, dvs 127 ger hårdare karaktär än 80 osv osv..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.